Ez volt Európa kedvenc kínai autómárkája áprilisban!

Óriásit nőttek a kínai márkák eladásai az EU-ban!

Rohamtempóban növekednek a kínai gyártók eladásai Európában. Idén áprilisban 79 százalékos a növekedés az egy évvel korábbihoz képest, ami több mint 50 ezer autót jelent.

Idén eddig stagnálást láthatunk az európai újautó-piacon, ám így is 1 085 000 darabnál járunk, viszont, ha elkezdünk ránagyítani a különböző szegmensekre, akkor érdekes dolgokat tapasztalhatunk. Például azt, hogy a kínai gyártók piaci részesedése 4,6 százalékra nőtt egy év alatt 2,6 százalékról a Dataforce piackutató előzetes adatai szerint. Persze nem szabad elfelejteni, hogy a legtöbben a nulláról kezdik a növekedést, ami nagyban torzítja az összképet, amennyiben összehasonlítanád őket a többi márkával. Ám a számok így is sokatmondók. Áprilisban a BYD volt az éllovas 12 588 darabos eladással, amelyből a leginkább a Seal U vette ki a részét közel 6000darabbal, annak is a konnektoros hibrid változata. A legnagyobb növekedést a Chery produkálta az Omoda és Jaecoo modellekkel, hiszen tavaly még csak 462 autót adtak el áprilisban, idén pedig 5773 darabot. A SAIC égisze alá tartozó MG eladásai 25 százalékkal nőttek áprilisban, ami 21 735 darab autót jelent. Ráadásul kényelmes előnyben van a márka az egész évet tekintve, annak ellenére, hogy a riválisok gyorsan növekednek. Az első négy hónapban 99 627 MG talált gazdára Európában, BYD-ből 41 409 darab fogyott, a dobogó legalsó fokán pedig a Chery áll 21 571 darabbal. Visszatérve az áprilisi számokhoz: a negyedik helyen a Geely áll, amely ha a Volvo eladásokat nem számoljuk bele, akkor 31 százalékkal növelte eladásait 4043 darabra. Ez a Zeekr, Lynk&Co és a Polestar márkák értékesítési számainak összessége. Az ötödik helyen a DR Motor áll, amely egy olasz vállalat. Lényegében saját neve alatt forgalmazza különböző kínai márkák modelljeit. Áprilisban 2096 darab autót adtak el, ami 15 százalékos csökkenés. Így már ott lohol a nyomában az Xpeng 270 százalékos növekedéssel, 1665 darab autó eladásával. Érdemes még kitérni a hajtásláncok megoszlására, ami arról tanúskodik, már rájöttek a kínai vállalatok, hogy nem a tisztán elektromos hajtású autókkal fognak nagyot kaszálni. Bár tény, hogy ezeknek az eladásai is 41 százalékkal nőttek a kínai márkák körében 16 458 autóval. Ám a konnektoros hibridek 534 százalékos növekedést értek el, 9472 autóval, a full hibridek pedig  3946 százalékos növekedést 8691 darab autóval. A sima benzinesekből is sokat vettek, mert 11 százalékos a növekedés, ami 13 786 autót jelent.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre