Ezek a legmegbízhatóbb autók – élen az Opel Meriva

Az Opel Meriva nyerte a német megbízhatósági versenyt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Német dominancia jellemzi a 2014-es TÜV megbízhatósági listát, de a japánokat sem kell félteni, főleg nem a Toyotát. A legkevesebb hibát az Opel Merivánál találták a szerelők. Győztesek és nyertesek a 2014-es megbízhatósági listán.


Az 1870-es években alapított német TÜV (Technischer Überwachungsverein - műszaki ellenőrző szövetség) évről évre vizsgálja a Németországban forgalmazott termékek biztonságát, megbízhatóságát, minőségét, és adja ki a megfelelő bizonyítványokat. Feladatai közé a forgalomban résztvevő autók műszaki állapotának felmérése is beletartozik. A minőségbiztosítási és műszaki bevizsgáló szervezet legfrissebb munkája iránymutató lehet a használt autót vásárolni szándékozóknak. Az AutoBild magazin által közzétett adatok alapján a 2014-es megbízhatósági rangsort német autó, méghozzá egy Opel, ráadásul a Meriva vezeti. Az újság a TÜV segítségével 217 autótípusról mondott verdiktet különböző életkor kategóriákban. A Meriva mellett a legmegbízhatóbb autónak ez alapján hagyományosan a Toyota Prius és a Porsche 911 mondható.
A műszaki állomásokon megvizsgált 2-3 éves Meriva (B) példányok közül csupán 4,2 százaléknál találtak komoly hiányosságot, ez messze a legjobb eredmény volt az idei mezőnyben. A német márkáknak ismét lejtett a pálya, kiválóan teljesítettek. A tavaly a Polóval győztes Volkswagen idén a 4-5 évesek körében három modellel került be a legjobb tízbe (Golf Plus, Passat CC, Tiguan), a konszernt erősítő Porsche 911 sportautó pedig minden korcsoportban az első tízben végzett, biztosan vezetve a 8-9 évesek, valamint a 10-11 évesek kategóriáját. A két-három évesek között a top 10-ben végzett német autó a Meriva mellett a Porsche 911, a BMW Z4, az Audi Q5, az Audi A3 és a Mercedes GLK. A német-japán harcból ezúttal a németek kerültek ki győztesen, az öt kategória élmezőnyében 26 német, és 25 japán autó található.
A Toyota hagyományosan jól teljesít, a japánok 15 modellje van az öt korcsoport mindegyikének élmezőnyében. A második generációs Prius hibrid mind a 4-5, mind pedig a 6-7 éves korcsoportban piacvezető a megbízhatóság szempontjából.
Vannak azonban tradicionálisan rosszul szereplő márkák a TÜV által végzett műszaki vizsgák eredményei alapján. Ezek a Dacia, a Chrysler, a Fiat, az Alfa Romeo és a Citroën. Chrysler PT Cruisert továbbra is kockázatos vásárolni, a harmadik (6-7) éves vizsgálaton minden harmadik elvérzik (37,7 százalékuk), az ötödiknél majdnem minden második (45 százalékuk).
Hirdetés

A németek kritikáját érdemes figyelembe venni, a 2014-es eredményekhez 7 965 068 műszaki ellenőrzést végeztek el a szerelők 2012 júliusa és 2013 júniusa között. Vizsgálták az autók világítását, futóművét, olajfogyását, a kormány működését, a fékek hatékonyságát. Nem biztató az összkép, a megvizsgált autók 24,9 százalékánál találtak hiányosságot (az autók 0,1 százaléka veszélyesnek bizonyult a közlekedésre), ami 4,9 százalékkal szárnyalja túl a tavalyi adatot. Ennek oka legfőképp az, hogy a TÜV szigorította értékelését, az eddig kevésbé kockázatosnak minősített rosszul beállított világítás az idei évtől komoly hibának számít.
2-3 éves autók (átlagos hibaszázalék 9,1)
RangModellHiba (%)Futásteljesítmény
(ezer kilométer)
1Opel Meriva4,229
2Mazda 24,632
3Toyota IQ4,830
4Porsche 9115,231
5BMW Z45,532
5Audi Q55,563
7Audi A35,647
7Mercedes GLK5,652
9Toyota Avensis5,752
9Mazda 35,736
120Fiat Punto14,537
120Chevrolet Aveo14,533
122VW Sharan14,761
123Citroën C4 Picasso15,249
124Alfa Romeo 15915,456
125Fiat Bravo15,742
126Chevrolet Matiz16,129
127Citroën C416,641
128Fiat Panda17,131
139Dacia Logan19,446

4-5 éves autók (átlagos hibaszázalék 14,8)
RangModellHiba (%)Futásteljesítmény
(ezer kilométer)
1Toyota Prius7,363
2Ford Kuga7,868
3Porsche Cayenne8,178
3VW Golf Plus8,161
5VW Passat CC8,473
6Audi A48,785
7VW Tiguan8,873
8Toyota Auris9,158
9Porsche 9119,245
10Mazda 29,351
113Chevrolet Captiva22,177
114Ford Ka22,852
115Fiat Panda23,351
116Renault Kangoo23,869
117Citroën Berlingo24,277
117Seat Ibiza / Cordoba24,263
119Chevrolet Matiz24,748
120Fiat Doblo25,379
121Citroën C425,570
122Dacia Logan28,979

6-7 éves autók (átlagos hibaszázalék 21,2)
RangModellHiba (%)Futásteljesítmény
(ezer kilométer)
1Toyota Prius9,989
2Porsche 91111,158
3Mazda 212,163
4VW Golf Plus12,480
5Mazda MX-512,857
6Toyota Corolla Verso13,492
7Toyota RAV413,686
8Honda Civic13,886
9Toyota Yaris13,966
10Mercedes SLK14,362
104Alfa Romeo 14729,787
105Renault Mégane29,995
106Fiat Punto30,479
107Peugeot 30730,691
108Renault Laguna32,6107
108Fiat Stilo32,696
110Renault Kangoo33,292
111Dacia Logan33,883
112Fiat Doblo33,9103
113Chrysler PT Cruiser37,783

8-9 éves autók (átlagos hibaszázalék 28,8)

RangModellHiba (%)Futásteljesítmény
(ezer kilométer)
1Porsche 91110,376
2Toyota Corolla Verso14,5104
3Toyota RAV416,299
4VW Golf Plus17,590
5Toyota Avensis17,9113
6Honda Jazz18,292
7Mazda 21986
8Toyota Corolla19,499
9Mercedes SLK19,572
10Ford Focus C-Max19,695
86Renault Kangoo36,8113
87Chevrolet Matiz3773
88VW Sharan37,3147
89Ford Galaxy37,5142
90Alfa Romeo 14737,9107
91Alfa Romeo 15638,2126
92Renault Laguna38,9124
93Chrysler PT Cruiser40,3113
94Fiat Stilo41,2112
95Mercedes M-osztály42,7139

10-11 éves autók (átlagos hibaszázalék 33,3)
RangModellHiba (%)Futásteljesítmény
(ezer kilométer)
1Porsche 91112,885
2Toyota RAV418,5117
3Toyota Corolla21,5115
4Toyota Yaris22,4105
5Honda Jazz23,1107
6Mazda MX-523,488
7Mercedes SLK24,494
8VW Golf IV25,4133
9Ford Fusion27,5104
10Audi TT27,8110
10Ford Fiesta27,8103
69Alfa Romeo 14741,9122
70Renault Kangoo42,1136
71Renault Laguna42,2131
72Alfa Romeo 15642,5145
73Mini42,6107
74VW Sharan42,9165
75Ford Ka43,359
76Fiat Stilo43,8115
77Ford Galaxy44,2161
78Chrysler PT Cruiser45,1121
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 16:05
    Permalink

    2008-körüli Toyota Avensis 1.8 benzines,céges fostaliga:23 hónap (98.000 km)használat alatt 21 ! ! ! szervízlátogatás,1xmotorcsere,1xkormányműcsere,a váltó renszeresen javítgatva majd csere,a bal első fényszoró /xenon / 2x csere,a szélvédő álló helyben kirobbant,és még sorolhatnám a rengeteg apró-cseprő hibát.Ezek után többet toyotából még varrógépet sem.A csere után wv passat 2.0 business class.Na az is egy kalap szar (a porsche garancia szolgálatával egyetemben)Most új Mazda 6 2,2 Skyactiv D.Na ez A U T Ó.
    Egyébként ez a statisztika is olyan mint az auto bildes szemét.Ott is mindig vagy a continental,vagy egy wv győz.Kia, Hyundai még csak elvétve nyert.Mellesleg az adac elmehet a sunyiba: http://totalcar.hu/magazin/hirek/2013/01/23/top_tiz_a_legmegbizhatatlanabb_motorok
    Na ennyit a német prémiummárkákról.

  • 2017.10.29. at 16:05
    Permalink

    Cicamókus.
    ” Ugyanez vonatkozik a rövidebb szervízciklusú japán autókra, ” Azt nem tudom, milyen kordéd van, de pontos fogalmaid nem nagyon vannak a japán autókról-ebből az idézett mondatodból ez következik-nekem.

  • 2017.10.29. at 16:05
    Permalink

    Akkor melyik “listát” kell nézni ? Mert az ADACé is egy fasság, ahol hibának értékelik a lemerült akksit, meg a feslett ablaktörőgumit, Pl a közismerten elég megbízható Kia Ceed-Hyundai i30 páros a lista végére csúszott le nemrég, mert a 6-7 éves kocsikon elkezdtek dögleni a gyári akksik..

  • 2017.10.29. at 16:05
    Permalink

    Lehet, hogy én nem vagyok tisztában a drága réteg modellek típusaival kapcsolatban, de én nem igazán látok belőlük sokat az elsők között. 🙂
    Minden hozzáértő tudja, hogy a karbantartásra kell a legkevesebbet költeni a japán autóknál. A tájékozottabbak azt is tudják, hogy a 30.000km körüli olajcsere a vicc kategóriája.

  • 2017.10.29. at 16:05
    Permalink

    A cikkben nem látok 10-11 évesnél idősebb autókat, ezek futásteljesítményei valóban kétségeket ébresztenek bennem is, de azt is tudom,hogy lehet komolyan vigyázni egy autóra és lehet valaki abszolút trehány.

  • 2017.10.29. at 16:05
    Permalink

    Szerintem itt alapvető tévedés van. A TÜV nem megbízhatóságot vizsgál, hanem azt hogy mely típusoknál milyen gyakran fordulnak elő “műszaki hiányosságok” a vizsgaállomásra történő behajtáskor. Attól hogy egy autónak kopottak a féktárcsái vagy repedt a kipufogója, esetleg rosszul van beállítva a lámpája, még lehet teljesen megbízható. Ráadásul ezek a paraméterek attól is függenek hogy az adott márka tulajdonosai mennyit törődnek a karbantartással, főleg a korosabb autóknál fontos ez. Nem véletlen hogy pl. a Porsche 911 vagy más drága rétegmodellek ilyen jól szerepelnek, hiszen ezeknél jobban odafigyelnek a tulajok a karbantartásra. Ugyanez vonatkozik a rövidebb szervízciklusú japán autókra, de általában is elmondható hogy egy pl. hibrid japán autó tulaj jobban figyel a verdájára mint egy nulla presztízsű öreg Fiat, Ford vagy Dacia tulaj. Másrészt lehet hogy jól szerepelnek a műszaki vizsgán, de arról nem szól a fáma hogy hányszor rohadtak le az út szélén. TEHÁT EZ NEM MEGBÍZHATÓSÁGI RANGSOR, TESSÉK EZT ELFELEJTENI!

Vélemény, hozzászólás?