Ezek lennének ma a „legokosabb” autók?

Az Euro NCAP szerint ezek a személygépjárművek kerülnek el a legnagyobb eséllyel a baleseteket

Egy rakás új autót tesztelt az Euro NCAP, ám ezúttal nem a gyűrődőzónákra és a légzsákokra fókuszáltak. Íme az eredmények!

Az Euro NCAP főként a személygépjárművek töréstesztjeiről ismert, azonban a szervezet számos más területen is igyekszik a biztonságért tenni. Nemrég megkezdték a nyerges vontatók tesztelését, emellett a kishaszongépjárműveket is vizsgálják. A személyautók tekintetében viszont külön "vizsgát" tartanak a különböző balesetmegelőző-funkciók tekintetében is. 2025-ben most először közöltek ilyen kimutatásokat.

Az átlagot két egység alapján számítják. A "támogatási kompetencia", illetve a "vészhelyzeti reagálás" százalékos eredményéből számított mutatót tüntetik fel összesítettként. Ez alapján egy autót négy kategóriába sorolhatnak: "belépő", "közepes", "jó", valamint "nagyon jó"

A tesztelt új autók között a Porsche Macan hozta a legjobb eredményt 89 százalékos átlaggal, mögötte a Toyota bZ4X, valamint a Renault 5 végzett az első háromban. A dobogóról éppen csak lecsúszott a Kia EV3 a 81 százalékos átlaggal, de még ez is "nagyon jó" minősítést kapott.

A "jó" kategóriába a Mazda CX-80, illetve az Xpeng G9 fért be. Közepes minősítést kapott a Volvo EX30, az MG ZS, illetve a Tesla Model S.

Modell Minősítés Támogatási kompetencia (%) Vészhelyzeti reagálás (%) Átlagos teljesítmény (%)
Porsche Macan Nagyon jó 85 92 89
Toyota bZ4X Nagyon jó 83 89 86
Renault 5 Nagyon jó 73 92 83
Kia EV3 Nagyon jó 74 88 81
Mazda CX-80 62 79 71
Xpeng G9 71 71 71
Volvo EX30 közepes 62 72 67
MG ZS közepes 65 62 64
Tesla Model S közepes 30 94 62

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?