Ezek lennének ma a „legokosabb” autók?
Az Euro NCAP szerint ezek a személygépjárművek kerülnek el a legnagyobb eséllyel a baleseteket
Egy rakás új autót tesztelt az Euro NCAP, ám ezúttal nem a gyűrődőzónákra és a légzsákokra fókuszáltak. Íme az eredmények!
Az Euro NCAP főként a személygépjárművek töréstesztjeiről ismert, azonban a szervezet számos más területen is igyekszik a biztonságért tenni. Nemrég megkezdték a nyerges vontatók tesztelését, emellett a kishaszongépjárműveket is vizsgálják. A személyautók tekintetében viszont külön "vizsgát" tartanak a különböző balesetmegelőző-funkciók tekintetében is. 2025-ben most először közöltek ilyen kimutatásokat.
Az átlagot két egység alapján számítják. A "támogatási kompetencia", illetve a "vészhelyzeti reagálás" százalékos eredményéből számított mutatót tüntetik fel összesítettként. Ez alapján egy autót négy kategóriába sorolhatnak: "belépő", "közepes", "jó", valamint "nagyon jó"
A tesztelt új autók között a Porsche Macan hozta a legjobb eredményt 89 százalékos átlaggal, mögötte a Toyota bZ4X, valamint a Renault 5 végzett az első háromban. A dobogóról éppen csak lecsúszott a Kia EV3 a 81 százalékos átlaggal, de még ez is "nagyon jó" minősítést kapott.
A "jó" kategóriába a Mazda CX-80, illetve az Xpeng G9 fért be. Közepes minősítést kapott a Volvo EX30, az MG ZS, illetve a Tesla Model S.
Modell | Minősítés | Támogatási kompetencia (%) | Vészhelyzeti reagálás (%) | Átlagos teljesítmény (%) |
Porsche Macan | Nagyon jó | 85 | 92 | 89 |
Toyota bZ4X | Nagyon jó | 83 | 89 | 86 |
Renault 5 | Nagyon jó | 73 | 92 | 83 |
Kia EV3 | Nagyon jó | 74 | 88 | 81 |
Mazda CX-80 | Jó | 62 | 79 | 71 |
Xpeng G9 | jó | 71 | 71 | 71 |
Volvo EX30 | közepes | 62 | 72 | 67 |
MG ZS | közepes | 65 | 62 | 64 |
Tesla Model S | közepes | 30 | 94 | 62 |