Ezek voltak a csökkent autópiac kedvenc modelljei

Csaknem 24%-kal estek az autóeladások az EU-ban tavaly

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A hazai autóeladási adatokról már a hónap elején beszámolhattunk, mostanra megérkezett a teljes európai adatsor, a legnépszerűbb modellek kapcsán pedig már globális rangsort is láthatunk.

Miként arról a hó elején beszámoltunk, a magyarországi autópiac 10 évnyi növekedés után tavaly 18,9%-ot csökkent, most pedig már azt is láthatjuk, hogy ez nem is rossz eredmény ahhoz képest, hogy az EU autópiaca 23,7%-kal esett vissza. Ilyen mértékű visszaesésre nem volt még példa az adatok jegyzése óta. Mind a 27 tagállamban csökkenést regisztráltak. Tavaly a térség legnagyobb autópiacai közül Spanyolországban volt a legjelentősebb a csökkenés, 32,3 százalékos éves szinten, miközben Olaszországban 27,9 százalékkal, Franciaországban 25,5 százalékkal, Németországban pedig 19,1 százalékkal esett az értékesítés. A kisebb piacok közül Cipruson, Csehországban és Svédországban a németnél is szerényebb volt a piac csökkenése, ám Portugáliában 35, Horvátországban 42,8%-kal kevesebb autót adtak el, mint egy évvel korábban - derül ki az ACEA, vagyis az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezetének adatsorából. A visszaesés mértéke nem csak országonként, márkánként is eltérő. A globális adatokat nézve a Toyota viszonylag jól vészelte át a tavalyi évet: csupán 12,2%-os forgalomcsökkenéssel 10,1%-os piaci részesedést ért el, ami azt jelenti, hogy minden tizedik eladott autó egy Toyota volt. A globális eladásokban nem mellesleg 10 éve vezet a Toyota, bejött azon stratégiája, hogy a minőségre és a viszonylagos megfizethetőségre és az alacsony üzemeltetési költségekre koncentrál egyre nagyobb részt hibrid modelljeivel. A tavaly értékesített 8,06 millió Toyota 29%-kal jelentősebb eredmény, mint a második helyezett Volkswagené, a Toyota ráadásul a 7 legnépszerűbb márka legszerényebb hiányát könyvelhette el.
Hirdetés
Globális értékesítési eredmények (2020) - Forrás: Focus2Move
MárkaDarabszám, 2020 (millió)Változás, 2019-2020
Toyota8,06-12,2%
VW5,73-16,8%
Honda4,33-14,1%
Ford4,18-18,3%
Nissan3,8-19,5%
Hyundai3,71-15,2%
Chevrolet2,96-22,4%
Kia2,69-4,6%
Mercedes-Benz2,43-8,4%
BMW2,05-8,4%
A legnépszerűbb modellek globális top10-es listáján a Toyota az első két hely mellett a hatodikat is elvitte, az egész listán amúgy négy márka és három kategória osztozik, a Toyotán kívül a Volkswagen is 3 modellel, a Honda kettővel szerepel a toplistán.

Kortünet, hogy a dobogós modellek közül kettő SUV, a kompakt modellek globális kedvence a Corolla, a szabadidő-autóké a RAV4, míg a középkategóriásoké a Camry.

Míg globálisan a Toyota Corolla a listavezető, az európai adatokat nézve a kedvenc modell a tavaly nyolcadik generációjába lépett VW Golf, de az öreg kontinensen megkerülhetetlen a kisautók szegmense is, ahol szintén egy VW, a Polo az első, az új generációval mérkőző Toyota Yaris a második, a Magyarország Autója 2020 díjjal hazánkban is kitüntetett Renault Clio a harmadik.
Globális értékesítési eredmények (2020) - Forrás: Focus2Move
ModellDarabszám, 2020Változás, 2019-2020
Toyota Corolla1 134 262-8,8%
Toyota RAV4971 5161,9%
Honda CR-V705 651-13,2%
Honda Civic697 945-16,3%
Volkswagen Tiguan607 121-18,8%
Toyota Camry592 648-13,2%
Nissan Sylphy544 37614,4%
Volkswagen Golf492 262-28,6%
Volkswagen Lavida463 804-13,0%
Hyundai Tucson462 110-14,6%
Hirdetés
A globális adatokat összesítő Focus2Move természetesen rávilágított a Toyota hatalmas, ám működő trükkjére: széles modellkínálatukat globálisan kínálják, Európában ugyanúgy vásárolhatunk Corollát, mint Ázsiában vagy az Egyesült Államokban, de kiterjedt palettájukkal mindenhol jelen vannak a helyi piaci igényeknek megfelelő modellekkel is, így minden piaci szegmensben mérkőznek, méghozzá igen erőteljesen. Napjainkban továbbá az is megkérdőjelezhetetlen előnyt jelent, hogy a Toyota és prémiummárkája, a Lexus együttesen a világ legsokszínűbb, mintegy negyven modellből álló öntöltő hibrid portfóliójával bír. Ez a piacvezető pozíció évről évre fontosabb lesz, amint világszerte tovább szigorodnak a károsanyag-kibocsátási normák: azok a márkák, amelyek nem készültek fel idejekorán a zöld átállásra, súlyos hátrányokkal számolhatnak, a Toyota ráadásul az európai CO2-kvóta bírságát is a legjobban fogja megúszni, hiszen a korábbi fejlesztéseinek köszönhetően a nagy gyártók közül az első helyen áll a 95 g/km átlag közelítésében (majdnem hozza azt).
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2021.01.22. at 09:19
    Permalink

    Nem látom az elemzésben a mértékadó belga piac számait, pedig azok komoly globális hatással bírnak az autóipar egészére, ráadásul a magyar ember onnét tud használt autót vásárolni, szóval egyszerűen megkerülhetetlen a számunkra. A BMW külön oda FEJLESZTETT Edition Belgique modellekkel jelzi, hogy nehogy már.

      • 2021.01.22. at 17:37
        Permalink

        Most gondolkodás van. Zöldike sokszor elmondta már, hogy az ő XC60-as gépcsodája (150 LE) mindössze 40%-os teljesítménnyel (60 LE) simán képes tolni a 180-at, a tempomat lehetővé teszi ezt neki. Erre tegnap készítettem egy képet, amin világosan látható, hogy az én autóm ennél sokkal többet tud : 100 km/h sebességnél, tempomattal egyáltalán nem fogyaszt üzemanyagot, amolyan perpetuum mobile. 90-nél 6 litert eszik, 100-nál semennyit, 100 felett termeli a gázolajat.
        Így ni :
        https://kepkuldes.com/image/1q4F07

  • 2021.01.22. at 11:24
    Permalink

    Már Magyarországon is az utcakép szerves része a Toyota, rengetek új Corolla, Rav4, CH-R futkos. Nem csodálkozom a Toyota elsőségén. Ár-érték aranyban teljesen rendben van.
    De, hogy hol adtak el ennyi Camryt, arra kíváncsi lennék?

Vélemény, hozzászólás?