Ezer új munkahely és villanyautó akkugyár létesül Komáromban

Villanyautós akkumulátor nagyhatalom leszünk?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A dél-koreai SK Innovation márciusban induló, 239 milliárd forintos beruházása egy újabb akkumulátorgyárat és ezer új munkahelyet teremt Komáromban.


A Mercedes-Benz villanyautó akkumulátorait is szállító SK Innovation már e hónapban megkezdi komáromi, 112 ezer négyzetméteres gyárának építését, melyhez egy 430 ezer négyzetméteres területet vásárolt.
A beruházás értéke 239 milliárd forint, amihez a kormány vissza nem térítendő támogatással is hozzájárul, ennek mértékéről azonban még tárgyalnak a befektetőkkel. Az állami segítséget Szijjártó Péter a magas hozzáadott értéket előállító termeléssel és a legkorszerűbb gyártási technológiák Magyarországra telepítésével indokolta. Megjegyezte, hogy a világszinten is a piacvezetők közé tartozó SK Innovation beruházását erős regionális versenyben nyerte el Magyarország. A cég döntését a magyar emberek munkájának elismeréseként értékelte, és megjegyezte, hogy az öt legfontosabb ázsiai gyártó közül három - az SK Innovation mellett a Samsung és az GS Yuasa - már megjelent Magyarországon, míg Németországban és Lengyelországban csupán egy-egy beruházást indítottak.
Hirdetés
Kérdésre válaszolva Szijjártó Péter elmondta, hogy a komáromi akkumulátorgyár munkaerőigényét a térség ki tudja elégíteni, hiszen a város és a környező települések szakképzése fejlett, a helyi felsőoktatás pedig követi a munkaerőpiac elvárásait. A kormány gazdaságpolitikája - mint fogalmazott - az ország adottságaihoz igazodva legfeljebb 5 millió munkavállalóval számol, de az oktatási rendszer átalakítása és egyes térségek fejlesztési igényei újabb jelentős beruházásoknak engednek teret. A miniszter a magas hozzáadott értéket teremtő beruházásokra hivatkozva cáfolta azt is, hogy Magyarország csupán összeszerelő üzemekkel gyarapodik. A képzett munkaerőt alkalmazó mérnöki, szolgáltató és fejlesztő központok jelentősége megugrott, a befektetők a tavaly előtti 305 ezer forintos átlagnál 2018-ban már jóval magasabb, 425 ezer forintos (bruttó) fizetést kínáltak az új munkahelyeken - hangsúlyozta Szijjártó Péter.
Forrás: MTI
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2019.03.02. at 07:05
    Permalink

    Volt egy gazdasági elemzés, hogy az EU-n belül kik azok, akik az átlaghoz képest (ami ~1%) magasabb arányban függnek az gépjármű gyártási ágazattól. Nálunk a csehekhez hasonlóan 2% körül van, vagy talán egy kicsivel magasabb is, ami első hallásra igen szép eredmény, viszont veszélyeket is rejt magában, mert rengeteg ember közvetlenül kapcsolódik így a globális piachoz, ezáltal hirtelen megélhetési válságba kerülhet néhány rossz döntés miatt (a tervben lévő USA védővám belengetés miatt a németek készek új gyárat létesíteni most Detroitban, illetve fejlesztés alatt áll több project Kanadában, Mexikóban és persze az USAban, amik arra irányulnak, hogy az esetleges vám változások életbe lépése után ne kelljen 450e autót athajóztatni az öreg kontinensről… ennek következménye a magyar és a cseh gazdaságra elég durva kihatású lehet)

    Úgyhogy csak ésszel kezeljük a hurráoptimista cikkeket 🙂

    • 2019.03.02. at 11:24
      Permalink

      egyébként szerintem nem csak a keletiek függnek az autóktól én úgy látom 🙂 az egész Földön bizonyos nyugati államok is elég rendesen építeniek az autóiparra….elég sok minden épít az autóiparra én úgy látom….és ha baj lenne, nem csak mi meg pár balkáni ország dőlne be 🙂 Számomra egyébként, kicsit túl is tolja az emberiség az autóipart. A gyógyszerbizniszt is, de az kevésbé érzékeny gazdasági dolgokra…illetve az már “létszükséglet”, ellenben egy 1-2 tonnás vasdarabbal. szóval érdekes ez az egész.
      Illetve megint összeszerelőgyár lesz itt, és akkor lehet sipákolni megint, hogy sz.rok a fizuk. Hát nem ártana elkezdeni önállóan dolgozni és akkor több lesz a fizu 🙂 De a magyarok legkevésbé önállóak, szóval marad rabszolgaösszeszerelő,gagyi/olcsó szolgáltatások országa.

    • 2019.03.02. at 17:05
      Permalink

      A németek már régen felépítették a gyáraikat Amerikában (a BMW legnagyobb kapacitású gyártelepe a spartanburgi), most épp az a trend hogy hozzák vissza a gyártást , mert vámháború miatt nem lesz kifizetődő Amerikából autót importálni Európába.

      A függést nem úgy kellene szerintem elképzelni mint egy rosszat, ez egy eredmény amire büszkék lehetünk.

      Ez nem olyan hogy mástól veszi el a helyet, mehetnének az emberek helyette a munkaügyi hivatalba meg a mezőre idénymunkára is. Nem hiszem hogy bármelyikkel is jobban járnának…

Vélemény, hozzászólás?