Hirdetés

Ezerötös szívóval érkezik az új Yaris

Nagyobb motort kap az új Toyota Yaris az 1,33-as helyett

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kisebb fogyasztású, hatékonyabb működésű és erősebb motorral érkezik az új Toyota Yaris. Nincs turbó és legalább négyhengeres, ez elég jól hangzik!

Még nem az európai verzió, de ilyen a frissített Toyota Yaris, amiből a sportos verziót már láthattuk is

Hamarosan érkezik az új Toyota Yaris, amit már meg is mutattak sportos külsővel, most pedig a motorválaszték új tagját ismerhetjük meg. A korábbi 1,33 literes benzines helyére érkezik egy nagyobb, 1,5 literes négyhengeres motor turbó nélkül, ráadásul rengeteg trükköt tud, amitől sokkal hatékonyabb, mint elődje. 111 lóerős kivitelben kerül a Yaris orrába, az 1,33-ashoz képest 8 tized másodperccel hamarabb gyorsítja a kisautót 100 km/h-ra (11,0 másodperc), fogyasztása pedig akár 12%-kal kedvezőbb is lehet.

Az új motor egy kisebbet vált, nincs turbó, van viszont négy henger, 111 lóerő és változó szelepvezérlés

Hirdetés

Viszonylag magas sűrítési aránnyal dolgozik (13,5:1), valamint Otto és Atkinson ciklus szerint is képes működni, köszönhetően az elektronika által vezérelt hidraulikus rendszerrel változó szelepvezérlésnek. 136 Nm nyomatékának nagy része már 2000 percenkénti főtengely fordulattól elérhető, valamint a márka most először alkalmaz vízhűtést a kipufogó leömlőknél, ami által valamivel még kevesebb a károsanyag kibocsátás. Valószínűleg még erősebb verzió is várható. A sportos Yaris motorjáról egyelőre nem mondtak semmit, az új ezerötösről viszont azt súgták, hogy van még benne tartalék, főleg turbóval. Így a Gazoo néven emlegetett 210 lóerősnek híresztelt Yaris előfordulhat, hogy az új motor felpöckölt verzióját kapja.

Hirdetés

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 22:22
    Permalink

    Ha már itt tartunk. Kezdetben, amikor itt megjelent Kempelen néven, szimpatikus volt, értékeltem, a “műszakiatlan” de mégis “bölcs”, egyensúlyra törekvő megnyilvánulásait. Aztán szép lassan átesett a ló másik oldalára. Amikor már ott tartott, hogy semmi mást nem lesett, csak azt, kibe köthet bele, a lehető legpofátlanabb, legszemetebb módon, szétcseszve ezzel az egész fórumot, civakodást provokálva, (mert ki az a marha, aki kap egy pofont, és nem adja vissza), nem bírtam tovább, és nekiestem. Attól kezdve persze én is frekventált célponttá váltam. Az ilyen, egy két hülye által (mesterségesen) generált civakodás nem más, mint a magyar ember lejáratása a világhálón, amihez a szerkesztőség a passzivitásával még asszisztál is. Az nem lehet kétséges, a görény… név is ugyanazt a személyt takarja, senki nem tudja átlépni a saját árnyékát, a stílus, szóhasználat, gondolatmenet, szemléletmód leleplezi. Hál’Istennek az utóbbi időben ritkán szólal meg, és szerencsére mértéktartóbb módon, mint korábban.
    Azért vagyunk itt, hogy kicseréljük véleményünket, ezáltal akár segítséget is nyújtva egymásnak, nem lehet mindenkinek azonos a véleménye, de ez nem azt jelenti, hogy sértegessük a másikat. A sértegetés nem más, mint a primitív mentalitás megnyilvánulása, ami független az ismeretanyagtól.

  • 2017.10.27. at 22:22
    Permalink

    kifejezetten primitív olykor szefós megnyilvánulások is pl. enkór,integráéktól

    mégis mondjál példát mindegyikőjüktől?
    én is olvasgattam itt régebb óta de mégis mit követtek el a kempelenfélékkel szemben?

    A kempelenfélék részemrő megtestesítik a ki ha én nem tipikusan beképzelt embert, németimádatukat az über alles felfogásuk a nevetség tárgyává tette őket.
    Soha nem tudta egyikük sem alátámasztani miért jobb az amit hisznek, és sajnos ezt népbetegség szintjén űzték.
    A dízelbotrány részletei, a bekokszolódó tsi-k az elszakadó vezérlésű, turbofogyasztó, komoly olajfogyasztással bíró járműveket akarták az éltechnikába sorolni miközben talán semmi tapasztalatuk sem volt a témában.
    Többesszámban írok pedig talán egy emberről van szó.

  • 2017.10.27. at 22:22
    Permalink

    Milyen álszenteskedés?
    Görényről volt szó, abban pedig igaza van.
    Nyilván akiknek már volt vitájuk egymással (nekem kempelennel nagyon sok volt) már kevésbé finomkodnak, de ő kirívóan pofátlan másokkal is.
    Ami pedig a komolyságot illeti, te nem igazán teszel róla, hogy az itt jól működjön, így itt is igaz a mondás, hogy bagoly mondja …

  • 2017.10.27. at 22:22
    Permalink

    Azért ne legyünk már álszentek….. :D:D:D:D valljuk be, az AN 99%-ában nem épp akadémikus mérnöki beszélgetések vannak, főleg a “világbajnok” meg csalfa részéről (én vagyok a maradék 1% természetesen, de muszáj leereszkednem soxor ;]]]]]] ) de vannak a másik oldalon kifejezetten primitív olykor szefós megnyilvánulások is pl. enkór,integráéktól…..elhiszem, hogy kempi lenézős, bugyuta bebüfizéseitől az ilyen makik azonnal bepörögnek, mint a búgócsiga….azt meg, hogy ki kezdte? teljesen mind1….

  • 2017.10.27. at 22:22
    Permalink

    Maradjunk annyiban, hogy aki normálisan szól hozzám, ahhoz én is normálisan szólok, ahogy eddig is tettem. Én nem akarok itt klikkeket generálni.

  • 2017.10.27. at 22:22
    Permalink

    Nem akarok belefolyni a párbeszédetekbe, de Görény az görény, az hogy veled nem volt bunkó az azt jelenti hogy akkor minden oké körülötte? Persze neéha mond jó dolgokat is de 1%a ez a többi röfögés.
    Kicsit szelektív a memóriád.
    Ennyi.

  • 2017.10.27. at 22:22
    Permalink

    Ne mondj semmi, mert nem sok értelme van, hiszen azt nem hallom.
    Ha nem vagy képben, akkor az azt jelenti, hogy nagyon nem jól látod a helyzetet. Teljesen egyértelmű, hogy kempelen = görény…= holiday .
    Nagyon régóta (kb. 4-5éve) írunk egymásnak, így komolyan kiismertem a stílusát, szóhasználatát. Ezt nagyon nehéz palástolni és előbb utóbb kibújik a szög a zsákból. Az ilyen stílus szerintem egy gerinctelen, köpönyegforgató embert takar.
    Egyébként nem csak ebben tévedsz, hanem azt sem látod át, hogy mindig ő kezdi a másik sértegetését, pocskondiázását. Ha nem ír egy jó darabig, akkor érdekes módon nincsenek olyan durva viták.
    Egyébként nem érdekel, hogy hiszel e nekem vagy sem, csak leírtam mert nagyon kíváncsi voltál rá.
    Szóval ezért nem vagy képben. 🙂

  • 2017.10.27. at 22:22
    Permalink

    Próbálkozni kell, előbb-utóbb mindenkivel szót lehet érteni. Addig meg hallgasd meg a Belga – Dilettánc című dalt, szövegre jól figyelj 🙂

  • 2017.10.27. at 22:22
    Permalink

    Ha valaki leírja a véleményét valamiről és neked esetleg kifogásod van vele, vedd már légy szíves a fáradtságot és tiszteld már meg azt akinek írsz, hogy legalább normálisan leírod, hogy mivel nem értesz egyet és miért. Nem egy álalános felsőbbrendű odaböfögés legyen már az egész, mert ez kurvára idegesítő azt kell, hogy mondjam. És erre nekem is néha rohadtul eldurran az agyam, pedig én mindenkivel először megpróbálok normálisan beszélgetni, illetve azt amit írok megpróbálom alátámasztani is. És akkor jönnek az okosabbnál okosabb kioktatások, hogy én egy hülye vagyok bezzeg mindenki más egy zseni, aki képes odakaparni egy ilyen választ. Lehet, hogy nincs mindig igazam, lehet tévedek néha, vagy máshogy látok dolgokat mint más, de ez rohadtul nem hatalmaz fel senkit sem arra, hogy itt trollkodjon. Görénymentesítő sok esetben egy tükör az ilyen hozzászólóknak.

  • 2017.10.27. at 22:22
    Permalink

    Erre most mit mondjak? Azt hiszem pontosan az ilyen válaszokról beszéltem és keletkezett az ő személye, nick-je is. Valaki ír valamit, majd megy rá a válasz bármilyen indok, vagy magyarázat nélkül, hogy te nem értesz hozzá, te hülye vagy, te nem vagy képben vagy stbstb hasonló stílusban. De hogy miért nem ért az illető vele egyet arra soha nem érkezik válasz.

  • 2017.10.27. at 22:22
    Permalink

    Nézd, Görénymentesítőt lehet kifogásolni, vagy nem szeretni de én úgy gondolom nem hiába és ok nélkül keletkezett a nick. Szerintem ezt nem kell sokáig magyarázni, hogy egyesek hogyan beszélnek a másikkal. És sokszor szerintem marhára igaza van valahol.

  • 2017.10.27. at 22:22
    Permalink

    Szívesen megmutatom, ha valóba érdekel, de ránézésre nem sokban különböznek az alap változatoktól.
    Ez bennük a jó. Persze az avatott szem azonnal kiszúrja a különbséget.
    Mozgásban viszont a Corolla nyújt nagyobb élvezetet, hiszen az elég egyedülálló, amikor 6000 felett vált a szelepvezérlés és elpörög 8300-ig. 🙂

  • 2017.10.27. at 22:22
    Permalink

    Tényleg ne haragudj, de szerintem széllel szemben pisilsz. Ahogy az utakon, itt – netes fórumokban – sincs értelme önkéntes rendőrködni, csak magadat idegesíted az egésszel. Mivel felnőttek vagyunk, van egy kialakult személyíségünk, sehogy sem fogsz tudni senkit sem megváltoztatni szavakkal. Kivéve persze, ha a neved előtt szerepel egy Dr. előtag és munka közben “Bíró úrnak” szólítanak.

    Ha szeret gyorsan menni, hadd menjen, engem egyáltalán nem zavar, hozzátesz a közösséghez, ráadásnak kb 0.00000000001% eséllyel fogsz vele az utakon találkozni, mire rájössz, hogy ő volt, addigra úgyis régen leelőzőtt. Ráadásnak azt is el bírom képzelni hogy csak azért is csinálja, mert szórakoztatja amit müvelsz. Szóval nem éri meg, hidd el nekem.

    Van itt egy kialakult csapat, kár egymást zrikálni folyamatosan, ne süllyedjünk már le a vezess.hu szinvonalára. Most, hogy görénymentesítő is ritkán van itt, egész normális a kommentelés, bár meg is lehet nézni, hogy az elmúlt egy hétben alig volt hozzászólás, ez a legtöbbet kommentelt cikk.

  • 2017.10.27. at 22:22
    Permalink

    Ha nem szólnék az lenne a bunkóság szerintem. Nem kívánok én neked rosszat, csak a figyelmedet próbálom felhívni, hogy baj lesz belőle. Ahogy egy csomóan mások is rajtam kívül, de valahogy nem nagyon veszed észre. Aki a tűzzel játszik az megégeti a kezét, tartja az ősi mondás, nem alaptalanul.

  • 2017.10.27. at 22:22
    Permalink

    Holiday-t a géniuszt ki ne hagyd!
    Ő volt az eredeti legalábbis amióta “megismertem”.
    Egyébként volt még pár neve ezen kívül is a másik autós oldalon. 🙂

  • 2017.10.27. at 22:22
    Permalink

    Az már nagyon rontja a tömeg/lóerő arányt. 😉
    Hidd el nagyobb az élvezet, ha közelebb maradunk a gyári 6,4Kg/Le értékhez a Corolla esetében. 🙂

  • 2017.10.27. at 22:22
    Permalink

    Tartsunk egy mini-autonavigátor találkozót, összedobjuk a pénzt, beülünk Menőmanó mellé 100km-re. Ha hárman jövünk, akkor 900forint/fő, olcsóbb, mint a szellemvasút és remélhetőleg jobban is fogunk szórakozni. Na? 🙂

  • 2017.10.27. at 22:22
    Permalink

    Az én statisztikámban a legrosszabb szélső érték egy kb. 250.000Ft-os koccanás Budapesten belül kis sebességnél.
    Az is jóval több mint 10 éve.

  • 2017.10.27. at 22:22
    Permalink

    Oldjátok meg baromi egyszerűen. Zöld beül melléd a jobb egybe, autóztok a te szád íze szerint 100km-t, ő kifizeti a benzined, a végén megnézitek mennyit evett a Yaris. Nagyjából 2800 forintból tisztázódik a helyzet.

  • 2017.10.27. at 22:22
    Permalink

    Attól, hogy minden adódó alkalommal belinkeled azt a bárgyú, elfogult tesztet, még nem fog senki komolyan venni.
    A Yaris a maga kategóriájában szerintem sikeresnek tekinthető, bár én úgy gondolom, az a változat (első kipofozott) volt a legjobb ami nekem is van.
    A Yaris csak Volvókat eszik reggelire. Porschékat a Corolla fogyasztja. Még ennyit sem tudsz. 😀

  • 2017.10.27. at 22:22
    Permalink

    Ez pedig valami hasonló motor lehet saját elgondolásban. Növelték a lökettérfogatot és a sűrítése is extrém magas a hagyományos motorokhoz képest.

  • 2017.10.27. at 22:22
    Permalink

    Mostani 1,5 TS-em állva hagyja ezt a tervezett 1,5-öst. Kinyomom a szemét, de nem kar 7,5l-nél többet enni.
    Szebb, gyorsabb, praktikusabb a régebbi, akkor miért kellene az új 1,5-ös?

    A jóval 200 lóerő feletti az már igen, de az más kategória. Szerintem nem az 1,5-ös turbó lesz benne, ha egyáltalán fognak olyat csinálni. Azt nem fogják úgy kihegyezni. A régebbi 1,5 turbó is “csak” 150 lovas volt.

  • 2017.10.27. at 22:22
    Permalink

    Akkor most a mazda Skyactive technológiás motorjait nem fogják használni?
    Saját fejlesztés?
    136NM már majdnem 2000-től az nem rossz, csak összességében az 1,4 szívók eddig tudtak 130 körül 1,6-osok 150-160NM körül igaz nem ilyen alacsony fordulaton. Amúgy nem rossz.

  • 2017.10.27. at 22:22
    Permalink

    Az előd még mindig tartja nálam a legrosszabb autó cimet…
    [url]http://autossagok.blog.hu/2015/06/12/egy_igazan_rossz_auto[/url]

    Inkább legyen a normális turbómotor mint ami abban volt, halálfélelem minden felhajtó, rémes motorzajok, 6.5 literes fogyi.

Vélemény, hozzászólás?