Ezért nem lesz túlkínálat itthon használt autóból

Nem csak befelé, kifelé is dögivel mennek a használt autók

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

2012 óta évről évre rekordot dönt a használt autók behozatala. Hogyan fér el ennyi autó az országban? Úgy, hogy kifelé is mennek.

A gyenge forint számunkra mind drágábbá teszi a külföldi használt autókat, és közben mind olcsóbbá a külföldiek számára a hazaiakat.
Arról már korábban beszámoltunk, hogy tavaly is rekordot döntött, 20 éve nem tapasztalt szintet ért el a használt autók importja. A növekvő tendencia azóta is változatlannak tűnik. Januárban újabb havi rekordot döntve már 9928, februárban még erősebb (38%-os) növekedéssel 11 208 használt személyautót regisztráltak. Felmerülhet a kérdés: hogy fér el ennyi autó az útjainkon. Hát úgy, hogy a "rendszerből kiesők" is vannak.

Nem csupán a bontókba kerülnek a jellemzően fiatalabb, de szintén koros autókra cserélt járgányok, hanem az országból kifelé is mennek az autók.

Az import mértékénél konkrétan egy nagyságrenddel kisebb ugyan az export. Míg tavaly 122 ezer használt autó érkezett az országba (pontosabban ennyit regisztráltak működő autóként), mintegy 14 ezer külföldre értékesítését jelentették be. A külföldiek motivációját a kedvező forint-euró árfolyam jelentette, mivel 2015-ben szinte végig 300-310 forint körül járt az uniós fizetőeszköz.
Miként arról a Das Weltauto közleménye beszámolt, a legtöbb vevőt Szerbiából regisztrálták: 7 138 gépkocsit exportáltak a tőlünk délre eső országba, azaz a kiáramló kocsik 65 százaléka távozott hozzájuk. Szerbiában jellemzően az idősebb kocsikat keresték, szemben a német vevőkkel, akik inkább a minőségi, fiatal használt autókat vitték. Németországba közel 1 200 négykerekűt adtak el hazánkból tavaly. A két fő célország mellett persze számtalan más célpontja is volt a magyar használt kocsiknak, vettek autót az Egyesült Államokból, Jordániából, Nigériából, Togóból, Kínából, Malajziáról, a Koreai Köztársaságból, továbbá számos egyéb, egzotikusnak számító helyről. A Das WeltAuto hálózata 166 gépjárművet értékesített exportra, itthon 6078 darabot.
Hirdetés
A külföldi vásárlók esetében az 1500-2500 köbcentis dízelmotorral szerelt variánsok számítottak népszerűnek, 5 306 ilyen kocsi talált gazdára itthonról külföldre, de szintén keresettek voltak az 1000-1500 köbcenti közötti benzinesek is (2
235 autó).
"Az autóexport a használt autó piaci trendeket figyelve kettős hatású, előny abból a szempontból, hogy közel tízezer idős gépkocsi távozik az országból, azonban hátrány abban a tekintetben, hogy a fiatal, ámde megbízható járművekre gyorsan lecsapnak a nyugat-európai vásárlók, így a csekély számú, minőségi használt kocsik egy része is elhagyja az országot" - vélekedett Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója. "Mivel az euró árfolyam továbbra is 300 forint felett mozog, idén is az várható, hogy nagy számban viszik majd külföldre a magyar használtautókat" - tette hozzá.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?