A weboldalunk külső szolgáltatója karbantartási munkálatokat végez szerverein július 25 23:30 és július 26 06:00 óra között. A karbantartás érintheti az oldal szolgáltatásait és elérhetőségét ez idő alatt. Megértésüket köszönjük!

Ezzel a kütyüvel te is rekord keveset fogyaszthatsz!

Vezess takarékosabban, fizess kevesebb cascót, légy biztonságban - ez a Vemoco ajánlata

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Itt a legújabb fogyasztáscsökkentő, nem humbug, hanem egy okos nevelőeszköz. Adataival a casco is olcsóbb lehet.

Saját tapasztalat, hogy a visszajelzés mindenkinek jól jön – fogyasztáscsökkentés terén is. A Renault R-Link rendszere is hatásosnak tűnik, a sofőr folyamatos pontozása, értékelése – tesztelőtől függetlenül - minden tesztautó esetén rekord alacsony fogyasztást szült. Most pedig itt a jó hír, hogy nem kell feltétlenül új autót vásárolni milliókért azért, hogy hasonló folyamatos vezetéstechnikai értékelést kapjunk. Itt a Vemoco intelligensautó-szolgáltatás, ami nemrégiben Eurocloud Best Cloud Start-up Idea (legjobb start-up ötlet) díjat is kapott, s valóban egy egészen okos megoldás.
Hirdetés

Egy kicsike, internetről megrendelhető, 62 x 48 x 20 milliméteres műanyagdobozról van szó, amit az autó OBD II csatlakozójára kell illeszteni. A 2001 után gyártott benzines és a 2004 utáni dízel autókban kivétel nélkül van ilyen. Még a hazai 13 éves átlagéletkorú autópark döntő részébe, 2,7 millió autóba, az EU területén pedig mintegy 300 millióba beletehető az eszköz, ami szerény mérete ellenére GPS és GSM modult is tartalmaz. Folyamatosan küldi az autó központi elektronikájából kiolvasott információkat egy központnak, ahonnan aztán interneten keresztül okostelefonunkkal is láthatjuk - érthető formátumban - ha esetleg valami hiba van az autónkkal. De nem csak mi látjuk, hanem a Vemoco központja, illetve a Magyar Autóklub is, utóbbi látja el ugyanis az assistance szolgáltatást a Vemoco ügyfelei számára. Hiba esetén nem csak az autó pozícióját, hanem annak hibakódjait is látják. És ami még fontosabb: van baleseti vészhívás is, borulás, légzsákdurranás esetén megy a riasztás, természetesen az interneten küldött pozíció- és előzményinformációkkal együtt – akár egy tizenéves autóból is. A mentésirányítók így például már a kivonuláskor tudhatják azt, hogy az ütközést megelőzően milyen sebességgel haladt az autó.
Utóbbi persze a legvészesebb forgatókönyv, az, amire jó felkészülni, de még jobb sosem igénybe venni. Ezen túl is van persze számos hasznos szolgáltatása a Vemocónak. Ilyen az, hogy autónk részfogyasztását napi bontásban is láthatjuk. Megtudhatjuk azt is, hogy milyen, a fogyasztást negatívan befolyásoló vezetési szokásaink vannak, például hirtelen gyorsítások és lassítások, a motor túlforgatása, stb. Nyomon lehet követni a Vemoco rendszerében, hogy miként alakul fogyasztásunk, vezetési szokásunk, s a rendszer 100-as skálán pontozza is a sofőrt, illetve az adott autó vezetését. Nem csak öncélú játék, hogy minél jobb eredményt érjünk el, egyrészt mindenkinek érdeke, hogy minél kevesebbet költsön üzemanyagra, másrészt a piacon elsőként a Posta Biztosító casco ajánlataihoz fel is használja a VEMOCO által gyűjtött adatokat. Az eszköz és a hozzá csatlakozó szolgáltatás által a biztosító nem kalkulált átlagkockázat, hanem konkrét rizikó szerinti ajánlatot adhat. Pay as you drive, azaz „fizess úgy, ahogy vezetsz” terméket kínálhat.
Adatvédelem
Aki a Vemocót autójába teszi, az bizony rögtön térképre kerül. A Vemoco természetesen szigorúan bizalmasan kezeli az adatokat, s még ahhoz is engedélyt kér, hogy a számos faktorból (vezetési időszak, hely, sebesség, stb.) kalkulált vezetési indexet a Posta Biztosító számára kiadja. De amúgy látja, hogy az adott autó mikor és merre jár, látja, ha épp gyorsan hajt. És mi lesz akkor, ha bírósági megkeresést kap egyes adatok kiadása kapcsán? Akkor azokat természetesen ki kell majd elégítse, tudtuk meg a cégalapító társtulajdonostól. Aki nem jár tilosban, az ugyanakkor nem kell, hogy féljen, sőt, egy vitatott baleset esetén segíthet is a vétkes megállapításában az eszköz.
A felhasználó felhatalmazása alapján csakis a vezetési indexet kapja meg a biztosító, mely alapján akár 40%-os kedvezményt is ajánl díjaiból. A hirdetett 40%-os kedvezményt az kapja meg, aki a 100-as skálán 100 pontot ér el. Hogy ilyet mennyire lesz könnyű vagy nehéz elérni, azt majd tesztünk fogja kideríteni. Mint azt Pandurics Anett, a Posta Biztosító elnök-vezérigazgatója elmondta, a társaság jóhiszemű és minden új belépőnek 25%-os, az első negyedévben élő kedvezménnyel kalkulált díjat ajánl. Aztán utána negyedévente indexálják vezetési index szerint a díjakat.
Hogy érdemes-e „Vemoco PostaCasco” termékre váltani, azt a Netrisk kalkulátora tudja megmondani. Így az is láthatja, aki a Használtautó.hu biztosítás-kalkulátorát használja, hiszen azt is a piacvezető Netrisk üzemelteti. Saját autómra kalkulálva ért az infó, hogy csak 150 000 kilométernél szerényebb futású autókra lehet egyáltalán kötni. Nem ért tragédiaként, mert a valós óraállásból néhány tízezret lehazudva is jóval drágább a „kedvezményes” ajánlat, mint számos másik biztosítóé. Egyéb márkáknál, más modelleknél persze adódhat kedvezőbb díj a Vemocóval, és akad is, egy Opel Astra esetén például ezzel lehetne a legolcsóbban cascót kötni. Igaz, meg kell venni hozzá 29 990 forintért a Vemoco eszközt is, melyhez havonta 1700 forintos, 24 órás ügyfélszolgálatot és baleseti riasztást áhítva 2700 Ft-os havidíj is társul. Előnyként említhető, hogy a Vemoco PostaCasco esetén részkár esetén nincs avultatás, a biztosító nem kér különleges lopás elleni védelmet, hiszen a Vemoco lényegében egy nyomkövető eszköz is.
Habár biztosítási díj csökkentése kapcsán nem mindenki számára lehet hasznot hozó a Vemoco, a Netrisk kalkulációi szerint az esetek 40 százalékában azért ezzel adódik a legkedvezőbb casco ajánlat. Ez ugyanakkor csak az egyik járulékos haszna, legalább ennyire fontos, hogy biztonságos, takarékos vezetésre kíván nevelni, s összességében egy flottakövetésre és autófelügyeletre is alkalmas kütyü. Cégek és családok esetén is sokszor hasznos lehet azt látni, ha például egy sofőr túlzottan agresszívan vezet, hogy merre jár, s ennek megfelelően akár terület-elhagyási, valamint készülék lecsatlakoztatási értesítés is beállítható. Sokat profitálhatunk abból is, ha nem csak tankoláskonkénti átlagfogyasztásokat látunk, hanem az egy-egy konkrét nap üzemanyag-fogyasztását is látjuk. Ha így vesszük, a Vemoco könnyedén kitermelheti árát, de saját magunk, azaz a sofőr közreműködése, a tanácsok megfogadása és akár az autózási szokások felülvizsgálata is szükséges hozzá. Fogyasztást leghatásosabban vezetéstechnikánk módosításával apaszthatunk. Illetve leginkább úgy, ha nem is autózunk, például a rövid városi, egyéb módon is megtehető, amúgy egységnyi távra legtöbb üzemanyag-égetéssel megtehető távokon.
Saját próba
Tesztelésre is megkaptuk a Vemoco készülékét. Annyi kérése volt a gyártónak, hogy egyetlen autóban használjuk 8 héten át. Így esett a választás saját Renault Grand Scénicemre, amibe be kell valljam, nem is tudom mikor tankoltam utoljára. Még valamikor áprilisban, azóta több mint 900 kilométert mentem vele, s közben korábbi telefonom meghalt, így elveszett tankolási naplóm. Voltunk Szegeden a nagyszülőknél, voltunk velük együtt a Balatonnál, jártunk a családdal Hatvan környékén, és volt egy-két városi kör is, de azért zömében városon kívül, döntő részt autópályán, 120 km/óra körüli tempóval mentem. A legjobb fedélzeti számítógép szerinti átlagérték 4,7 l/100 km volt, most 4,8-on áll a kijelző, s így még bő 200 kilométernyi hatótáv van a kocsiban. Így is a gyári vegyes érték alatt vagyok tehát. Vajon tudom tovább apasztani a fogyasztást a Vemoco által? Vajon milyen pontszámot ad majd vezetésemre?
A válasz majd kiderül, most pedig bekerült az eszköz a Scénicbe. Ebben sajnos nem a műszerfal alatt, hanem a két első ülés között, az óriási tárolórekesz alatt utazik az OBD II csatlakozó. A tárolót eléggé hátra kell tolni, hogy ott bármi elférjen, így a hátsó középső utas lábterét szinte meg kellett szüntessem. Viszont megtudtam, hogy egy reggeli irodába bejövetel 5,97 kilométeres távon 0,71 liternyi gázolajba került, ami bizony 11,85 l/100 km átlagot jelent. Fájó, de nem nagyon meglepő. A rövid, hideg motorral induló utak bizony ilyen eredményt hoznak. Ezért jártam a hét többi napján kerékpárral. Az az igazi fogyasztáscsökkentő! Ésszel kell autózni, és ezt kiválóan mutatja a Vemoco, az átlagautós számára is jól érthetően, internetes böngészőben, vagy okostelefonon is. A rövid út szerint 86%-os a vezetési indexem, aztán délután még mentem további 14 kilométert, a fogyasztásom 11,33 l/100 km-re "józanodott", indexem viszont 71%-osra romlott. Sebességtúllépésem nem volt, hirtelen irányváltásom kétszer is. Bíró úr, csakis azért, hogy ne veszítsem el a drágán megszerzett mozgási energiát, így komoly lassítás nélkül vettem be egy derékszögű kanyart. Mindenkinek biztonságos, balesetmentes közlekedést, a Vemocóval szerzett további tapasztalatokkal pedig később jelentkezünk!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 07:46
    Permalink

    Sziasztok, azért a spórolásnak is van ésszerű határa, az hogy odafigyelek hogy egy tank a saját autómba kitartson mondjuk 800 kilométert de ha csak 700 ra lesz elég mert bedugultam a körúton vagy valami hasonló akkor nem fogom egy hétig ostorozni magam, Persze számít a fogyasztás de aki nem tudja fenntartani az autóját az ne tegye. Amennyit rá tudok szánni a benzinre azt rászánom, és ebből annyit megyek amennyit tudok, ha zavar akkor eladom a kocsit és gyalogolok, tömegközlekedek és nem lesz üzemanyagköltségem.

  • 2017.10.29. at 07:46
    Permalink

    Havi 1700 Ft az 4 liter üzemanyag, ha 1000 km-et megyek egy hónapban egy 6 literes fogyasztású autóval az 60 liter, ha kifizetem a havi 1700-at ennyi km-re az pedig még 4 dl/100 km-nek felel meg, tehát ha 4 dc/100km-t takarítok meg vele akkor semmit sem nyertem, ha hozzáveszem még a cucc vételárát is akkor pedig ráfizettem 😉
    Ezt nagyon idióták veszik csak meg.

  • 2017.10.29. at 07:46
    Permalink

    A következő, hogy kötelező, utána már csak egy mozdulat az automatikus bírságolási rendszer kiépítése. Dugjon elektronikus pórázt a s*ggébe aki akar! Én biztos nem fogok! (A rohadás ezekbe a mocskos disznókba!)

  • 2017.10.29. at 07:46
    Permalink

    Bizony am igy a sofor az akin minden mulik!
    Es nem eleg egy ilyen kutyu,a kocsinak is erre alkalmasnak kell lennie.
    (Pl:kereknyomas,normalis motor olaj,ablakon legterelo
    hogyha az ember kicsit lehuzott ablakkal szeret utazni…)
    Nem lampatol-lampaig hanem esszel kiguritva,neha uresben.
    Es nem azt gondolni hogy a gyari fogyasztast ugy merik hogy vegig pirosban van a fordulat.
    Cegeknek szerintem jo valasztas magan embernek nem tudom.
    Nekem 5ot eszik varosban a Fabia ott ahol a Focus 8-9et evett.Varoson kivul ez 4-4,5max.
    Nekem nem termelne ki az arat sosem.
    De sokaknak nagyon jo lenne ebben a csorteto vilagban.
    A segelyhivo viszont nagyon jo otlett azt dijjazom.
    Nyomkovetesre tobb alternativa van.Ismerosomnek telefon van eldugva az autoban…

  • 2017.10.29. at 07:46
    Permalink

    Majd, ha a lámpától-lámpáig száguldó motorosok is figyelik a fogyasztásukat, akkor kell nekem is egy ilyesmi kütyü…
    Addig saját fejből is elég jól megy; zöld lámpánál gyorsítani, pirosnál lassítani. Ha valaki fordítva csinálja, már régen rossz! 🙂

  • 2017.10.29. at 07:46
    Permalink

    Engem nem hoznak lázba ezek a kütyük.
    Jobban szeretem magát vezetés élményét annál, minthogy állandóan a fogyasztásra gyúrjak. Még így, igen dinamikusan vezetve is jól fogyaszt az autóm.
    Az pedig végképp nem hiányzik, hogy mások is tudják, hogy mennyivel “repesztek” az utakon. 🙂

  • 2017.10.29. at 07:46
    Permalink

    Minden tiszteletem mellett Szerkesztő úr, de én nem hiszek ezekben kütyükben. Jól irja itt a Török91 nevű hozzászóló úr : sokunknak túl izmos a jobb lába, és ez eredményezi a magasabb fogyasztást. Tiszta szerencse, hogy ritkán gyúrok vezetésközben jobb lábra ! ?.)

  • 2017.10.29. at 07:46
    Permalink

    Bár elfogadom, hogy ez működik, csak nem tartom helyesnek! Vezetni a külső ingerek alapján, a forgalomra reagálva kell. Természetesen idióta dolog száguldani a piros lámpa felé, motorfék vagy kigurítás helyett. De egyértelmű szituációban csak az autósok kis része tesz ilyet. Most maradjunk a városi forgalomnál, mert ott eredményezhet jelentősebb különbséget bármilyen kísérlet a spórolásra. Sorolhatnánk, hogy milyen forgalmi helyzetek fordulhatnak elő amit nem lehet előre tervezni. Gyalogosnak illik megállni, és bár sokan tahók, de azért javulónak érzem a helyzetet. A gyalogosok szándéka legtöbb esetben csak a zebrától néhány méterre válik egyértelművé. Fékezni kell! Energiapazarlás. Kifordulni szándékozó autó. Megsajnálod, és belepillantasz a tükörbe, mögötted van is hely, de illő esetleg gyorsítani, hogy ki tudjon fordulni. Vagy fordítva, 25 méterre vagy az előtted haladótól és jelzel, hogy soroljon be, te pedig fékezel. Energiapazarlás! A lámpánál 4-6-8-10 autó szokott átmenni, te vagy az x-edik vagy a +1. Inkább alig adsz gáz az előtted meglódulók tempójának felvételére, mert úgy sem érsz át? Hányadik lámpánál küldenek el … ? Ráadásul a lámpák egy részénél bejön, másoknál még így is fékezhetsz. Energiapazarlás! Soroljam tovább? Ennyit egy kütyüről ami helyetted figyelni és tervezni nem tud? Persze, az éjszakai Budapesten jó lehet!

  • 2017.10.29. at 07:46
    Permalink

    Érdekes, hogy a legtöbben figyelik, hogy olyan autót vegyenek, amely nem fogyaszt sokat, és mégis a fogyasztás jórészt rajtunk múlik. Persze, az értelmesebbek ezt eddig is tudták. Volt egy teszt a Top Gear műsorában is, ahol Jeremy egy 4 literes A8-as Audival hozott ki 6.92 literes átlagot 1300 kilóméteren mindenféle kütyü nélkül. Csak sokunknak túl izmos a jobb lába.

  • 2017.10.29. at 07:46
    Permalink

    Hasznos eszköz és sok értékes adathoz juthat a felhasználó, viszont a legtöbb esetben rossz helyen van az obd csati. Ha rádugjuk biztos belóg a képbe, vagy valamit bontani kell, ezért érdemes lenne fixen bekábelezni.

Vélemény, hozzászólás?