A tavalyi szezonban a Red Bull Racing és a Scuderia Toro Rosso (mai nevén Scuderia AlphaTauri) F1-autóiban dolgozott a Honda hajtáslánca, három versenygyőzelemhez és hat dobogós helyezéshez hozzásegítve a csapatokat
Egyszerre érdekesség és átok is az F1 számára a jelenlegi technikai szabályzat. Ugyanis valóban fantasztikusan hatékony motorok kifejlesztésére kötelezi a gyártókat, ám ezek bonyolultak és észvesztően drágák. A Honda azonban profitál is belőle a saját bevallása szerint, hiszen az F1-es versenyautóban dolgozó 1600 köbcentis, RA620H típuskódú motorral szerzett tapasztalatokat képesek felhasználni az utcai autók fejlesztésekor.
Hamarosan megérkezik a szalonokba a vadonatúj Honda Jazz
Például az új Jazzben is használt e:HEV rendszer fejlesztésekor. A hibrid hajtáslánc alapját két kompakt, de nagy teljesítményű villanymotor adja, ezekhez kapcsolódik az 1,5 literes, DOHC-vezérlésű, benzines i-VTEC egység. Energiaforrásként lítium-ion akkumulátorcsomag szolgál, az erőátvitelről pedig fix áttételű nyomatékelosztó gondoskodik. Annak érdekében, hogy ne kényszerüljön kompromisszumra a vezető az élmények és a hatékonyság terén, három menetüzemmód is kiválasztható:
- Elektromos (Electric Drive), azaz tisztán elektromos üzem esetén a lítium-ion akkumulátorról táplált villanymotor mozgatja az autót.
- Hibrid üzemmódba (Hybrid Drive) kapcsolva a benzines erőforrás hajtja az áramtermelésért felelős generátort, ezáltal biztosítva az elektromosságot az autót mozgató villanymotornak.
- Benzinmotor (Engine Drive) állásban pedig a benzin üzemanyaggal hajtott motor tengelykapcsoló beiktatásával, közvetlenül hajtja meg a kerekeket.
Háromféle üzemmód választható ki vezetés közben
A Honda motorsport-története egyébként egészen 1958-ig nyúlik vissza, míg az első F1-győzelmet 1965-ben ünnepelhette a japán gyártó. Amióta a márka jelen van a száguldó cirkusz porondján, 74 nagydíjat és hat konstruktőri kupát nyertek.