Fakerék, akkumulátor és láncmentes hajtás a VI. Bringaexpón

VI. PORT Bringaexpo 2013 - szebb, nagyobb, tágasabb

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Több kiállítás zajlik a hétvégén a Hungexpo területén, kilátogattunk, hogy a G pavilonban megnézzük, mit hoz a bringásoknak 2013.



Idén a naptári tél utolsó napján, február 28-án nyitotta meg kapuit a Hungexpo területén a VI. PORT Bringaexpo 2013. A korábbiaktól eltérően idén a 10 000 négyzetméter alapterületű, modernebb G pavilonban sorakoznak fel a kétkerekűekre és kiegészítőikre szakosodott kiállítók. Országúti, MTB, BMX, városi, trekking, gyerekkerékpár, rekumbens, vagyis fekvőbringa, elektromos rásegítésű kerékpárok, összecsukható városi apróságok, és a hozzájuk kapható kiegészítők, ha nem is beláthatatlan, de hosszú sora várja a látogatókat, továbbá lámpák, zárak, kosarak, táskák és ruházatok között lehet szemezgetni. Sok pénzzel ne készüljünk, mert vásárolni nem lehet, de remek terepe a nézelődésnek, érdeklődésnek, beszélgetésnek. Ha pedig belefáradtunk a sok csillogó, színes alkatrészbe, a csarnok sarkában felállított pályákon akár villanybringázással, vagy divat- és kerékpáros bemutatók megtekintésével lehet pihenni kicsit.
Hirdetés

A kiállítás színvonalát jól mutatja, hogy a világ élvonalába tartozó márkák közül nem nagyon volt hiányzó, a nagy nemzetközi versenyeken szereplő logók itt is megvannak, és nemcsak bringáik, hanem jellemzően egyéb név alatt kínált alkatrész-szettjeik is elérhetőek. Mellettük kisebb, egyedibb portékát kínáló kiállítók is voltak, de sajnos nem túl sokan: ha kimennek, mindenképp nézzék meg a Hunor márkanév alatt forgalmazott, kézi munkával, felső kategóriás acélcsövekből összeállított egyedi vázakat, a kerékpárt akár nagyobb terhek, például gyerekek szállítására is alkalmasnak tartók számára pedig a Babboe bi- és triciklik lehetnek érdekesek.
Exkluzív interjú Szilasi Lászlóval, a Bringaexpo főszervezőjével, a Magyar Kerékpárosklub elnökével
A kiállítás főszervezőjével, a Magyar Kerékpárosklub új elnökével, Szilasi Lászlóval is sikerült összefutni pár percre: a kiállításról és a kerékpározás pillanatnyi helyzetéről is feltehettünk pár villámkérdést.

-Mik az idei kiállítás legfontosabb újdonságai, trendjei?
-Az idén is az Utazás kiállítással párhuzamosan megrendezett, egyazon jeggyel látogatható VI. PORT Bringaexpo legfontosabb újdonságának az elektromos kerékpárokat említeném, melyeknek külön tesztpályát építettünk, ahol a látogatók kipróbálhatják, hogyan is működik az, amikor az elektromotor rásegít a tekerésre (kipróbáltuk, erről a későbbiekben részletesebben is beszámolunk). Emellett van egy pump track pályánk, ez egy hullámvasútszerű pálya, ahol hajtás nélkül kell haladni. Sok érdekes különleges bicikli van kint, a legdrágább egy 11 000 eurós karbonvázas országúti kerékpár, de van itt minden, városi kerékpárok, gyerekbringák, összecsukható, trekking és mountain bike-ok, túrabiciklik, és a hozzájuk tartozó rengeteg kiegészítő.


-A kisipari bringákat hiányoltam kicsit, a Hunoron kívül mást nem is láttam, pedig tavaly bambuszbringát is kiállítottak.
-Igen, ilyen is volt, de azért nincs itthon túl sok handmade gyártó: idén távol maradtak, akik még itt lehetnének. Most talán a Stringbike-ot, a lánc nélküli biciklit emelném ki, illetve van velocipéd és egy-két veterán kétkerekű.

-Körülbelül hány látogatóra számítanak?
-A négy nap során összesen négy különböző kiállítás tekinthető meg, az Utazás és a Bringaexpo mellett ugyanazzal a jeggyel látogatható még a VitálExpo és a Karaván Szalon, ezekre összesen 50 000 látogatót várunk a 4 nap során.


-Egyértelmű a kerékpáros infrastruktúra fejlődése, hogyan látja a dolgokat, jó irányba megyünk?
-Az Unióban 7 éves fejlesztési időszakok vannak, pont most 2013-ban zárul le egy ilyen ciklus. Sok infrastrukturális fejlesztés megvalósult, most már azért nagyvárosainkban elég sok a bicikliút, illetve a turisztikai célpontoknál, például főbb tavaink körül is megépültek a kerékpárutak, most az a nagyon fontos, hogy a következő 7 éves ciklusra Magyarország megfelelőképp adja le a kerékpáros infrastruktúra fejlesztésére vonatkozó igényeit. Ha jól tudom, az ezzel foglalkozó hivatalos szerveknek most tavasszal kell leadniuk a következő 7 évre vonatkozó terveket, igényeket.


-A városi közlekedésben már évek óta robbanásszerű a növekedés, tapasztalható ugyanez a trend a kerékpározás egyéb formáinál is?
-Szerintem mindegyik szakág felfelé megy, a különféle rendezvényekre, családi túrákra egyre nagyobb a jelentkezők száma, és nem csak a hobbi kerékpárosok, a sportszerűen bringázók számára is egyre több a lehetőség, különféle versenyeken, maratonokon indulhatnak. Szerencsére jó irányba haladunk.


-Nagy nemzetközi események szervezése, esetleg komoly országos körverseny megrendezése nincs tervben?
-Korábban a Magyar kerékpáros körverseny (Tour de Hongrie) benne volt a Nemzetköri Kerékpáros Szövetség versenynaptárában, és elég neves versenyzők is indultak már rajta, de sajnos ezt jelenleg nem szervezik. Nagyon jó és szükséges is lenne, hogy legyenek komoly, kategorizált versenyek itthon, de azért tudni kell, hogy ezek bejegyzése a nemzetközi versenynaptárakba, valamint az ehhez kapcsolódó költségek - bírók, zsűri, doppingbírók - igen magasak, de azért remélem, hogy lesz majd ilyen esemény ismét. A maratonok között most is vannak, amik szép számmal vonzzák a külföldi, elsősorban környező országokból érkező versenyzőket, de egy igazán nagy, profi versenyre is nagy szükség lenne itt Magyarországon.

-Végezetül: mit üzen a kerékpárosokkal találkozó, azokkal esetleg konfliktusba keveredő autósoknak?
-Az autósoknak annyit üzennék, hogy szerintem az elmúlt években a konfliktusok száma jelentősen csökkent, de ne gondoljuk, hogy egyszer majd nem lesznek nézeteltérések. Nyilván lesznek, azt kell belátni, hogy alapvetően senki sem azért van az úton, hogy a másikat zavarja, vagy feltartsa. Kerékpárral lassabban lehet haladni, bele kell ezt kalkulálni, amikor autót vezetünk. Kezdjenek el ők is sokat biciklizni, sokkal könnyebben megférnénk egymás mellett, ha kicsit mindenki bringás is lenne.


Ezt mi sem mondhattuk volna szebben. Program és látnivaló tehát akad bőséggel a Bringaexpón, ahova még a hétvégén kimehetnek, fejenként 1900 forintért mind a négy kiállítást végig lehet bóklászni, 14 év alattiak, nyugdíjasok, diákok számára 1400 Ft a kedvezményes tarifa, és családi, csoportos kedvezmények is igénybe vehetők. Menjenek, nézzenek maguknak bringát, próbálják ki a mintadarabokat: mi is villanybringáztunk jó pár kört a pályán. Bár alapból bringásként egyelőre nem igényelném, hogy akkuk segítsék haladásomat, arra jó lehet, hogy hezitálókat, a tekeréstől ilyen-olyan okok miatt elzárkózókat rátereljen a helyeskerékpárútra. Úgyhogy hamarosan egy nagyobb cikkben is beszámolunk az elektromos paripákkal szerzett tapasztalatokról.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?