Felkapcsolják a villanyt! Íme a Toyota 5 éves terve

5 éven belül 10 villanyautót ígér a Toyota – egyebek mellett

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Tavaly több mint egymillió autót értékesített a Toyota, 2025-re 1,4 millió a cél, felfedték, milyen modellekkel, miként képzelik el a közeljövőt.

Toyota Kenshiki Forum – ezen a néven tartotta az elkövetkezendő 5 évének bemutatására szolgáló eseményét a japán márka Amszterdamban. A Kenshiki japán szó, bepillantást, megértetést jelent, ezeket a célokat szolgálta a meglehetősen tömény esemény, ahol összesen 5 előadásban hallhattuk, milyen eszközökkel, milyen modellekkel kívánja a tavalyi, már 1,089 milliós, 5,3 százalékos világpiaci részesedést jelentő eladását csaknem 30 százalékos növeléssel, 1,4 milliósra növelni a cég. A Toyota – 1997-ben – az első Prisusszal kezdett hibridesítése most tűnik igazán beérettnek, mivel ma már európai értékesítésének 60 százalékát a hibridek adják (a Lexusnál 96%). A Toyota röhögve mondja azt, hogy üdvözli és betartja a 2021-re célul tűzött és később tovább szigorodó emissziós szintet. Ehhez persze jelentősen elektromosítja palettáját.

2025-ig, azaz az elkövetkezendő 5 évben 25 frissített vagy teljesen új hibrid modell mellett évente legalább egy plug-in hybrid és összesen legalább 10 emissziómentes modellt ígér a Toyota.

Utóbbiak közé nem csak a teljesen elektromos, hanem az üzemanyagcellás modellek értendők. Nem mellesleg mindből érkezik már idén is egy-egy, s ezeket láthattuk, tapinthattuk is. Jelen volt az új, a Prius IV-ben debütált és a Corollában valamint az aktuális RAV4-ben is szolgáló, negyedik generációs hibrid rendszert alkalmazó Yaris, a 65 kilométeres WLTP szerinti elektromos hatótávot adó plug-in hybrid RAV4, a konszern első – európai piacon is megjelenő – elektromos autója, a 400 kilométeres (NEDC) hatótávval kecsegtető Lexus UX 300e és a második generációs Mirai is. Mind a Toyota moduláris, TNGA platformjára épülnek, ahogyan a ma kapható autóik fele is, 2025-re a Toyoták 90 százalékban ezen – bármilyen hajtásláncot és hajtásmódot támogató – építőkészleten érkezik majd. Ha már százalékok: a Toyota számításai szerint 2025-re eladásainak 70 százalékát fogják adni a hibridek, ami önmagában is jelentős előrelépés a nem mellesleg ma is piacvezető bázishoz mérten, de további 10-10 százalék lesz a plug-in hybrid és zéró emissziós (elektromos és üzemanyagcellás) modelleké, s bizony csupán 10 százalék marad majd a csupán belső égésű motoros modellek piacrésze.
Hirdetés
Mit tud az új Yaris, mit tudni az annak alapjain várható új SUV modellről és a GR Yarisról, milyen a második generációs Mirai, a plug-in hybrid RAV4, az elektromos Lexus UX 300e, mit tartogat a Toyota sportvonala a Gazoo Racing által, milyen autómegosztásokat kínál a Toyota Kinto almárkája és milyen jövőautót képzelnek el a japánok a Lexus LF30 electrified által 2030-ra? Maradjatok velünk, hamarosan mutatjuk őket testközelből!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?