Felpezsdült a legkisebb Renault, itt a friss Twingo!

Friss és ropogós, a Twingo új arcot és ügyesebb megoldásokat kapott

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Még egy ennyira üde és látványos kisautó is eléri azt az időt, amikor megéri a ráncfelvarrás, a Twingónál ez új arcot és az alapból ügyetlen megoldások eltüntetését jelenti.


Üdítően friss tekintettel debütált a harmadik generációs Twingo ráncfelvarrott változata. A francia városi kisautó karaktere nem változott, de temérdek részleten finomítottak, így például teljesen újak a lökhárítók, valamint a hűtőmaszk, mely a többi modell Initiale Paris csúcsfelszereltségéhez hasonló króm rácsozást kapott. Két oldalán teljesen új fényszórókat találunk, melyek beépített C-alakú ledes nappali menetfénnyel érkeztek, ez a megoldás pedig mindenképp jár a friss Twingóhoz. Új felnik és két új fényezés is került a palettára, a quartz fehér mellett az izgalmas mangó sárga debütál.
Fontos újítás, hogy az ötödik ajtót mostantól egyszerűbben, egy mozdulattal nyithatjuk, korábban külön volt a gomb a rendszámkeret fölött, mostantól az ablaktörlő tövénél kell keresnünk. Szintén könnyítés és a praktikumot növeli, hogy a kesztyűtartó minden új Twingóban zárható fedelű. A belső dizájn alapjában véve nem változott, a multimédia viszont igen. Továbbra is alap az R&Go applikációval mobiltelefonon keresztül elérhető multimédiás fejegység, ennek pozitívuma, hogy a Waze és a Google navigációját is futtatja. Emellett az Easy Link multimédiás rendszer is elérhető, mely 7 colos érintőkijelzővel kezelhető és Apple CarPlay, valamint Android Auto kompatibilis. Ezt az Easy Connect csomaggal egészíthetjük ki, mely online kapcsolatos, élő forgalominformációs TomTom navigációt, egyszerű applikáció telepítést és távoli okostelefon kapcsolatot tesz lehetővé az autóval, vagyis mobilapplikáción keresztül tarthatjuk szemmel az autón helyét és állapotát.

Hirdetés

Kétféle motorral lesz elérhető, egy szívó és egy turbós háromhengeressel a farában, ahogyan eddig is. Az SCe 75 szívómotor azonban egy átdolgozott darab, 75 lóerős és 92 Nm nyomatékú, valamint tisztább üzemű, mint korábban. Turbósként a 95 lóerős TCe motor lesz elérhető, de akár hatfokozatú duplakuplungos EDC váltóval is, a 110 lóerős sportverzióról egyelőre nem esett szó. Ahogy elektromos hajtásúról sem, ez főleg azért különös, mert testvérmodelljéből, a smart forfourból létezik EQ változat, igaz, a Renault palettáján már van egy villanyautó a Zoé személyében.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?