Alighogy bemutatkozott a Micra harmadik nemzedéke, az angolok máris előrukkoltak a hathengeres változattal. A 350SR névre hallgató egyedi modell talán a brit turaautó bajnokságban elért sikereket ünnepelte, vagy csak egy átmulatott éjszaka eredménye, az ötlet mindenesetre kellően elmebeteg. A V6-os blokk a Murano SUV sajátja, amit a motortér helyett az utastérbe költöztettek. A kabint becsövezték és Alcantarába öltöztették, a középmotoros Micrára 18 colos felniket húztak, módosítottak a futóművön és a fékeken, az 1,2 tonnás autó körülbelül 270 lóerős teljesítménnyel bírt.
A 2002-es kisautó hosszú pihenő után újra életre kelt, aminek két oka is van. Az eltelt évek száma japánul kimondva majdhogynem Nissan (2=ni, 3=san), másrészt az új Micrának is kell a reklám. A harmadik és a hatodik nemzedék két közös pontja a név és a Renault. Már akkoriban is volt együttműködés a két vállalat között, a hatodik Micra pedig a Renault 5 alapjain érkezik, így egyetlen dugattyú sem lesz benne, nemhogy hat.
A 350SR 2025-re megújult, a piros karosszéria ezüstté változott, a felniket feketére fújták, a fényszórókban LED-ek világítanak. A blokk kapott egy 350Z hengerfejet módosított vezérműtengellyel, a motorvezérlőt átprogramozta a Nismo. A végeredmény 304 lóerő, ami közel háromszorosa a gyári 160SR teljesítményének. A régi és az új Micra egymás mellett erős kontrasztot jelent, egy eltűnőben lévő korszak teljesítményre kihegyezett szívómotorja üdvözli a politikailag korrekt, csendes és szagtalan jelent.