Feltámasztotta a V6-os Micrát a Nissan

A 23 éves középmotoros kisautó némi modernizáláson is átesett

Több mint két évtizednyi pihenő után újra elővették az őrült Micrát, amit a biztonság kedvéért még fel is tuningolt a Nismo.

Alighogy bemutatkozott a Micra harmadik nemzedéke, az angolok máris előrukkoltak a hathengeres változattal. A 350SR névre hallgató egyedi modell talán a brit turaautó bajnokságban elért sikereket ünnepelte, vagy csak egy átmulatott éjszaka eredménye, az ötlet mindenesetre kellően elmebeteg. A V6-os blokk a Murano SUV sajátja, amit a motortér helyett az utastérbe költöztettek. A kabint becsövezték és Alcantarába öltöztették, a középmotoros Micrára 18 colos felniket húztak, módosítottak a futóművön és a fékeken, az 1,2 tonnás autó körülbelül 270 lóerős teljesítménnyel bírt. A 2002-es kisautó hosszú pihenő után újra életre kelt, aminek két oka is van. Az eltelt évek száma japánul kimondva majdhogynem Nissan (2=ni, 3=san), másrészt az új Micrának is kell a reklám. A harmadik és a hatodik nemzedék két közös pontja a név és a Renault. Már akkoriban is volt együttműködés a két vállalat között, a hatodik Micra pedig a Renault 5 alapjain érkezik, így egyetlen dugattyú sem lesz benne, nemhogy hat. A 350SR 2025-re megújult, a piros karosszéria ezüstté változott, a felniket feketére fújták, a fényszórókban LED-ek világítanak. A blokk kapott egy 350Z hengerfejet módosított vezérműtengellyel, a motorvezérlőt átprogramozta a Nismo. A végeredmény 304 lóerő, ami közel háromszorosa a gyári 160SR teljesítményének. A régi és az új Micra egymás mellett erős kontrasztot jelent, egy eltűnőben lévő korszak teljesítményre kihegyezett szívómotorja üdvözli a politikailag korrekt, csendes és szagtalan jelent.  
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre