Fényjelekkel üzennek a VW fényszórói

Információt vetítenek az útra a VW új fényszórói

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Már láttunk hasonlót a Mercedestől, ám a Volkswagen is jól halad azokkal a fényszórókkal és egyéb eszközökkel, amelyek segíthetnek a közlekedés biztonságának növelésében.


A jövőben a fényszórók és a hátsó lámpák szerepe is változni fog. Nem csupán arra szolgálnak majd, hogy megvilágítsák au autó előtti területet és jelezzék az autó helyzetét a mögöttes forgalomnak. A Volkswagen is úgy véli, hogy a fényszórókkal további információkat lehet célba juttatni és ezzel biztonságosabbá tehető a közlekedés.
Hirdetés

Egy nemzetközi workshop folyamán a Volkswagen megmutatta legújabb fényszóró fejlesztéseit, illetve az önvezető autókon alkalmazható fontos fényjelzéseket is. Jelenleg nagyon fontos a közlekedésben a szemkontaktus a gyalogos és a járművezető között, habár természetesen a fényszóró felvillantásával is jelezhet a sofőr. Ám az ember és ember közötti interakció jóval ritkábbá válik, amint az önvezető autókban ülők elkezdenek mással is foglalkozni, mint az előttük látható útvonal. Éppen ezért a gyalogosokkal maga az autó fog kommunikálni.

Emellett az új fejlesztésű fényszórók képesek az útra vetíteni a vezető számára hasznos információkat. A micro-pixel HD fényszórók több mint 30 ezer fénypontot vetítenek ki, amelyek természetesen értelmezhető alakzatokká állnak össze. Ezzel olyan új asszisztens rendszerek is megjelenhetnek az autókban, mint az „optikai sávtartó” asszisztens, amely az autó orra elé vetített fénnyel precízen megmutatja az autó szélességét, így az útra belógó tereptárgyak vagy kátyúk is könnyebben elkerülhetők.

Ugyanezzel a módszerrel a hátsó lámpák a parkolásban segíthetnek, „felfestve” az útra az autó széleit. Továbbá különböző szöveges vagy grafikus jelzések is felvillanhatnak a hátsó lámpákban, figyelmeztetve az autó mögött haladókat a veszélyre. Az új fényszórókat egyébként a wolfsburgi gyárban fejlesztik és tesztelik egy 100 méter hosszú, 15 méter széles és 5 méter magas csarnokban.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?