Fenyőgyantával erősít a Hankook új téli gumija

Fizetett hirdetés

A legjobb minősítéseket célozza a Hankook új téli gumija, a Winter i*cept evo 3

Korábbi téli mintázatával is szép teszteredményeket ért el a Hankook, de az idén érkezett Winter i*cept evo 3 rögtön az élmezőnyben végzett az Auto Bild gigatesztjén.

Kezdjük egy kis körképpel: a kis- és kompakt autókra a Hankook továbbra is a saját tesztjeinken is rendre jól szereplő Winter i*cept RS2 szériát kínálja téli abroncsként, az új Winter i*cept evo 3, illetve annak SUV változata, a Winter i*cept evo 3 X a nagyobb méretosztályok számára kínál alternatívát. Természetesen négyévszakos abroncs is megtalálható a Hankook kínálatában a Kinergy 4S 2, illetve a Kinergy 4S 2 X által - nem nehéz feladvány, utóbbi a szabadidő-autókhoz való.
Hirdetés
Most a 2015-ben bevezetett Winter i*cept evo 2 utódjaként érkezett evo 3 az újdonság. Bár az evo 2 is igen szép teszteredményeket ért el még tavaly is, az idén kihozott újdonság egyértelmű küldetést kapott: a legjobb minősítések elérését. Az első hódításra nem is kellett sokat várni, az Auto Bild szeptemberben megjelent, az 5-ös BMW méretosztályának számító 245/45 R18 sort vallató tesztjében a Winter i*cept evo 3 rögtön a legjobb, „Példás” eredményt érte el. Mindez persze nem meglepő azok után, hogy a Hankook fejlesztői milyen szempontokat vettek figyelembe a fejlesztéskor, milyen célokat tűztek ki. Az új abroncshoz mind az egyre szélsőségesebb időjárást, mind a hibrid és elektromos autók elvárásait, azaz az alacsony gördülési ellenállás igényét is figyelembe vették, de az újdonság legfőbb ütőkártyája mégiscsak az, hogy vizes úton 10, havon pedig 7 százalékkal rövidebb fékutat ad elődjéhez képest. Ehhez persze csokornyi technikai újítást vetettek be a gyáriak. A futófelület összetételébe például természetes gyanták (köztük a fenyőgyanta) és speciális adalékanyagok kerültek, hogy szélesebb tartományban, még alacsonyabb hőmérsékleten is rugalmas maradjon a futófelület.
Hirdetés
Ultramagas teljesítményű téli abroncsánál a Hankook most először alkalmazott forgásirányos mintázatot, ami egyrészt a havas utakon való kapaszkodóképességet, másrészt az aquaplaning, azaz a vízenfutás elkerülését is szolgálja. A teljesen új mintázatban az optimális merevségű széles vállblokkok a száraz úton nyújtott stabilitást szolgálják, középen a vízelvezető lamellák és széles (20%-kal szélesített!) csatornák a forgásirányos V-mintázathoz és az ún. Aqua Pine keverékhez hasonlóan a vizes jellemzőket javítják. A havas utak leküzdéséhez (és az azokon való biztos megálláshoz) pedig hótömörítő kapaszkodó csatornák és optimalizált cikcakk csatornákkal barázdált 3D lamellák is kerültek középre. Utóbbiak elhelyezkedése és kialakítása jelentősen csökkenti a blokkok mozgását, aminek köszönhetően kevésbé kopik az abroncs, míg a vezetési stabilitás nő, a kezelhetőség pedig javul.
Hirdetés
Mivel a 17 colos méretosztálytól kezdődő Winter i*cept evo 3 az átlagosnál nagyobb teljesítményű és nyomatékú modellekhez készült, karkasz-szerkezetét és peremmagját egyaránt megerősítették, hogy az biztosan illeszkedjen a kerékpánttal. Mindez a széles vállblokkal és a központi blokkok optimalizált elrendezésével precízebb kormányzást és biztos kanyarjellemzőket ígér.
Mind a Winter i*cept evo 3, mind annak "X"-es változata készül a Hankook ultarmodern magyarországi, rácalmási üzemében, előbbi 17-21 colos átmérővel, összesen 50, utóbbi 17-22 col között, 45 méretben, H-W (azaz 210-270 km/órás) sebességindexszel, ám ez még csak a kezdet. A jövő év során a gyártó tovább bővíti a kínálatát, míg a korábbi modelleket folyamatosan kivezeti a piacról, hogy új és nem mellesleg az Audi, a BMW, a Mercedes-Benz, de még a Porsche, a Maserati és Bentley által gyári szerelésként is kínált abroncsa mind több modellhez legyen elérhető. További információk: Hankook Winter i*cept evo3 (W330)
Hankook Winter i*cept evo3 X (W330A)
Fizetett hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?