Fernando Alonso újra a McLaren volánja mögött

Idén is az Indy 500-as serleg megszerzése a cél, és ezzel a hármas koronáé is

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Fernand Alonso májusban visszatér Indianapolisba, hogy a McLarennel újra harcba szálljon az Indy 500-as győzelemért és a Triple Crown megszerzéséért, ami a Le Mans-i 24 órás, a monacói F1 nagydíj és az Indy 500 győzelmet jelenti.

Bár arról szóltak korábban a hírek, hogy a McLaren és Fernando Alonso végleg szakítottak egymással, és a Honda sem szeretné, hogy a motorjukkal hajtott versenyautóval induljon Alonso az Indy 500-on, valami mégis megváltozott. A tavalyi fiaskó után, amikor Alonso kvalifikálni sem tudta magát a versenyre az autó hibája és folyamatos ballépések miatt, idén jobb eredményre számít.
Hirdetés
Zak Brown a McLaren vezetője keddi nyilatkozatában elmondta, hogy „van egy befejezetlen ügyük Alonsóval”, utalva az eddig sikertelen Indy 500 próbálkozásokra. Az idén Sam Schmidt csapata állít ki egy harmadik kocsit Alonsónak. A 66-os számú Chevrolet motorral felvértezett Dallarán a Ruoff Mortgage vállalat neve szerepel majd főszponzorként, ugyanaz a cég, amely Takuma Sato 2017-es győztes autójának főszponzora is volt. „Versenyző vagyok és az Indy 500 a világ legnagyobb versenye” – mondta Alonso. „Mélyen tisztelem a versenyt és mindenkit, aki részt vesz rajta. A legjobbat akarom nyújtani és a legjobbak ellen akarok versenyezni.” Alonso célja, hogy nyerjen Indianapolisban és ezzel megszerezze a Tripla Koronát (Triple Crown), ami a Le Mans-i 24 órás, a monacói F1-es nagydíj és az Indy 500 megnyerését jelenti. Ebből az első kettőt már behúzta, így csak az Indy 500 serleg hiányzik a gyűjteményből. Hogy mennyire nem egyszerű a feladat, azt jól jelzi, hogy eddig Graham Hill az egyetlen, akinek sikerült ez a bravúr, de Alonso sincs nagyon messze tőle. Juan Pablo Montoya az egyetlen az aktív versenyzők közül, akinek szintén van 2 győzelme. Ő Indianapolisban és Monacóban tudott nyerni. 2017-ben Alonso már nekifutott az Indy 500-nak, kvalifikálta is magát, majd szenzációs vezetéssel 27 körön keresztül vezette is a versenyt, de az autóját hajtó Honda erőforrás 21 körrel a kockás zászló meglengetése előtt megadta magát és Alonsonak ki kellett szállni a versenyből. Alonso pályafutása során nem csak mint Formula 1-es pilóta alkotott maradandót. Kétszer nyerte meg a Le Mans-i 24 órás versenyt csapattársaival és egyszer a daytonai 24 órás futamon is a dobogó legfelső szintjéről integethetett a szurkolóinak. WEC bajnok és idén elindult a Dakaron is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?