Ferrari a Renault Wind tetejével

Superamerica 45 - egyedi 599-es a Ferraritól

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az igazi Ferrari rajongónak nem kunszt bemenni a szalonba, és kifizetni a legújabb maranellói vasat. Ő ezen már túl van, és sokkal komolyabb dolgok hozzák izgalomba.

Ha így május végén bemutatásra kerül egy-egy különleges autó, akkor szinte biztosra vehető, hogy a szálak Olaszországba, a Comói-tó partján rendezett Concorso d'Eleganza Villa d’Este rendezvényre vezetnek. Nem véletlen, hogy a Zagato és az Aston Martin itt ünnepelte első közös gyermekük, a DB4 GT Zagato 50 éves jubileumát, és ide vezetett Peter Kalikow útja is, akinek a Ferrari egyedi 599-est készített. Igen, csak neki, és mindössze egyetlen példányban. A New Yorkban élő dúsgazdag üzletember az egyik legismertebb Ferrari rajongó a világon, és anyagi lehetőségei nem gátolják a maranellói autók gyűjtésében sem. Éppen 45 esztendeje vásárolta első Ferrariját, és ennek tiszteletére rendelte meg a Superamerica 45 típust, amely egy 599 GTB Fiorano átalakítással, kizárólag Peter Kalikow számára elérhetően született meg. Az olasz gyártó ezzel mostanában régi hagyományt éleszt fel, hiszen az 1950-es, 60-as években Enzo Ferrari szintén vállalt hasonló, egyedi megrendelésekre szóló munkákat.
A gyűjtő annyit kért, hogy legyen nyitható a tető, és a vadonatúj sportkocsi emlékeztesse a tulajdonában lévő, 1961-es évjáratú 400 Superamerica Cabriolet modellre, ami az egyik kedvence. A hangulati elemekkel nem volt gond, a különleges, krómozott hűtőmaszk és a Blu Antille fényezés elnyerte az üzletember tetszését, ám a tető átdolgozása már komolyabb fejtörést okozott. A tervezők végül az 575 Superamerica megoldását ültették át az 599-esre, amire a Renault rajongók azt mondják, lám, milyen komoly autó a Wind, amelynek éppen ugyanígy nyílik a teteje - és ezzel nem is állítanak valótlant. Hogy a Superamerica 45 mennyibe került, az nem publikus, mert úriemberek pénzről nem beszélnek, ellenben az nem titok, hogy a mérnököknek okozott néhány álmatlan éjszakát a Ferrari kupé eredetileg szélcsatornában kialakított hátuljának az átalakítása. Hogy miként is működik a trükkös, pillekönnyű karbonszálas anyagból készült tető, megnézhető a Concorso d'Eleganza Villa d’Este helyszínén forgatott videón.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?