Fogyasztási rekord: 2 l/100 km egy Peugeot 208 BlueHDi-vel

Hibrideket megszégyenítő étvágyat mutatott egy dízelmotoros Peugeot 208

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem rossz az, ha egy autó katalógusérték szerint 3 l/100 km fogyasztású - de mit mutat a valóság? A Peugeot szerint 2 l/100 km-t.

Nem csak kategóriája, az összes nem hibrid autó legtakarékosabbja a Peugeot 208, a gyári fogyasztási teszten katalógusértékét is jócskán alultejesítette

Van ugyan hibridje a Peugeot-nak (a 3008-ból és az 508 RXH-ból), de a kis- és kompakt autók esetén nem bonyolítja túl a szerény fogyasztású autók kérdését, marad a hagyományos, belső égésű motoroknál. A híresen aszkéta HDi dízelekhez mondjuk micro-hybrid névvel is említett stop-start rendszert alkalmaz: a motort nem különálló önindító, hanem generátor indítja be, a szokásosnál gyorsabban és finomabban, így aztán a motor már guruláskor megállhat, s kevesebb üzemanyaggal beérheti. A 208 1.6 BlueHDi gyári vegyes értéke például 3,0 l/100 km, s a részecskeszűrős, szelektív katalizátoros, Euro 6 normás kisautó 79 g/km CO2 értékével a világ legtisztább üzemű nem hibrid modellje.

Hirdetés

De vajon mit tud a valóságban? A Peugeot maga kívánta megválaszolni a bizonyára sokakban felvetődő kérdést, s egy - a hétköznapi használattól persze az NEDC ciklushoz hasonlóan távol álló - fogyasztási tesztet verbuvált. A teljesen gyári 208 BlueHDi 100 S&S tesztautóval egy francia tesztpályán, hitelesített mérés szerint autózták ki a 43 literes üzemanyagtankot, ami 2152 kilométer megtételére volt elegendő. A 208 BlueHDi tehát a gyári 3 l/100 km fogyasztás helyett kereken 2 l/100 km értéket hozott. A tesztet 38 óra alatt, azaz az állásidőkkel nem számolva
56,6 km/órás átlagsebességgel teljesítették a sofőrök, akik 3-4 órás időközönként váltották egymást.

A mi tesztünkön ugyan nem a legtakarékosabb 208-as járt (még 2012-ben), s a gyári 3,8 helyett 4,4 l/100 km tesztátlag adódott, így is aszkétának tartjuk a modellt

Kísérletével a Peugeot ismét bebizonyította, hogy nem kell feltétlenül hibrid az alacsony emisszió eléréséhez. A márka megjegyzi, hogy jelenleg 20 modellje számít teljesítményszintje legalacsonyabb fogyasztású és emissziójú képviselőjének. Ezek közül öt darab a háromhengeres PureTech, három az 1.6 THP, míg 12 a most is remekelő BlueHDi dízellel hajtott.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 18:26
    Permalink

    Nem nagy cucc! Az én ócska 1.3mjet classic puntom is beéri 3literrel 100-on ha akarom. 100as tempóval sík úton.
    Egyszerű a dolog átírattam a motorvezérlőt magyarul megvan chippelve. A csúcs fogyasztás 2,3liter volt nyugdíjas papa tempóban . Pedig aztán ebben semmi blue meg E hdi technika nincs. 2005-ös kocsiról lévén szó. A maximális fogyasztás ha tiprom neki állandón és városban 4,4liter.

  • 2017.10.28. at 18:26
    Permalink

    Ez mind semmi! Az én 1,3 CDT Corsámmal tavaly elindultam Horvátországba úgy, hogy égett a tartalék üzemanyag lámpa. Tankolás nélkül tettem meg az utat Trogirig és mikor odaértem, telét mutatott a tank és kinyitva a betöltőt, kifolyt egy kevés gázolaj. Tehát, nem fogyasztott üzemanyagot, hanem pont forditva: TERMELT!

  • 2017.10.28. at 18:26
    Permalink

    A károsanyag kibocsátás akkor lesz magas, ha sok az elégetett tüzelőanyag (tekintve, hogy az abból származik). A NOx az egyedüli ami magasra szökhet ilyenkor is, de nem hiszem, hogy egy EURO6-os motornak ez komolyabb problémát okozna. Katalizátor regeneráció persze nem biztos, hogy meg tud indulni ilyen üzemnél, de 43 liter diesel égéstermék nem fog eltömíteni semmit, ebben biztos lehetsz.

  • 2017.10.28. at 18:26
    Permalink

    Peugeot dízelekkel nekem is pozitív tapasztalataim vannak. Egy hasonló 208-ast hajtottam hetekig bérautóként Prágában, 1.4 HDi motorral, sokszor dugóba keveredve, de a fogyasztása nem ment 4.6 liter fölé pedig az még nem a szuper takarékos BlueHDi volt, még start-stop automatika sem volt benne. Máskor egy régi 308 1.6 HDi-vel kísértem egy konvojt, tartós 90-100-as tempónál pályán 3-3,1 liter között ingadozott a fogyasztás, nem hittem a szememnek.

  • 2017.10.28. at 18:26
    Permalink

    Nekem minden trükk nélkül evett a sokkal nagyobb és minden új trükköt mellőző 1.6os volvo 3.9-t. Sima használat négyes út 200km-en. És sikerült alá is menni. Ettől függetlenül a tartós reális átlag 6 felett volt.

    B166: ott pont rosszul fog fogyasztana xarul. Legmagasabb fokozat 1200-1500 közötti fordulatnál simán kijönnek dízellel ilyen értékek.

    Xtom: miért nézni, pont itt szokott tisztulni?

    Mellesleg az én negatív fogysztási rekordom épp hibrid tesztautóban volt. Tesztpályán nem sokat nyersz egy hibriddel, ők városi forgalomban vannak elemükben, aki sokat pályázik annak a hibrid kevés többletet nyújt…

  • 2017.10.28. at 18:26
    Permalink

    A károsanyag kibocsátást mérték volna inkább a fogyasztás helyett. El tudom képzelni, hogy nézett ki a kipufogórendszere a teszt után (kormos EGR, tele koromcsapda, stb.). Ha egy dízelt tartósan ilyen körülmények között használna valaki, gyorsan amortizálódna a hajtáslánc. Egyébként meg 57 km/h-val (gondolom) sík terepen nem olyan nagy szám, produkáltak már Prius-al is 2,1 liter/100 km -es fogyasztást ráadásul forgalomban nem tesztpályán. Ezek kb. annyira reálisak, mint magyarország ajnározott gazdasági mutatói, amit szintén nem érünk el sosem 🙂 . Ha valakinek ez a való életben sikerül lábat csókolok neki ígérem 😀 .

Vélemény, hozzászólás?