Fogyasztási rekord, ezúttal az Év Motorjával hajtott Foucusszal

Egyetlen tank benzinnel 1619 kilométert ment el az Év Motorjával hajtott Ford Focus

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem csak a gazdasági válság, a fenntartható fejlődés iránti mind erősebb elkötelezettség jele is, hogy újabbnál újabb fogyasztási rekordok születnek. Ezúttal ismét egy benzinmotoros autó eredményének tapsolhatunk.

Minap számoltunk be a Skoda fogyasztási versenyéről, melynek győztese egy 10 éves, alapmotoros Fabiával produkált 2,6 l/100 km étvágyat. Ezt ugyan nem überelik, illetve múlják alul, de norvég fogyasztási rekorderek 1619 kilométert autóztak egyetlen tank benzinnel egy, a tavaly és idén egyaránt Év Motorja díjjal kitüntetett, 125 lóerős 1.0 EcoBoost motorral szerelt Ford Focusszal, így Knut Wilthil és Henrik Borchgrevink 3,3 l/100 km fogyasztással autózott át Norvégián, Svédországon és Finnországon. Wilthil és Borchgrevink szerint eredményüket nem tudják egyelőre másik 1.0 EcoBoost fogyasztási-rekorddal összevetni, így alighanem övék a legalacsonyabb, rekorder EcoBoost-fogyasztás. Az eredményt természetesen a Ford sem felejtette el üdvözölni: "Ez a két autós olyan eredményt ért el, amivel látványosan bemutatták, mire képes az apró, 1,0 literes EcoBoost motor." - fogalmaz Barb Samardzich, a Ford Európa termékfejlesztési alelnöke. "Mindez látványosan bizonyítja az EcoBoost technológia hatását a mindennapi közlekedésre."
Hirdetés
Wilthil és Borchgrevink útja Kautokeinóban, az északi sarkkörtől 400 kilométerre északra vette kezdetét, majd pedig kétnapos, 28 órán át tartó vezetés után megérkeztek Oslóba. A páros körülbelül 60 km/órás sebességgel autózott, és ha csak lehetett, kerülték a fék és a klímaberendezés használatát – bár útjuk során a hőmérséklet 22 fok és fagypont között változott. Az utazást a norvég rendőrség felügyelte.
"Csak akkor fékeztünk, ha rénszarvas álldogált az úton, egyébként viszont igyekeztünk a lehető legtakarékosabban autózni." - meséli Wilthil. "Főleg a fantasztikus 1,0 literes EcoBoost erőforrás miatt esett a Focusra a választásunk, és ez a motor tényleg világbajnoknak bizonyult." Kétségtelen, hiszen a gyári, 5,0 literes vegyes fogyasztási értéket harmadával sikerült alulmúlniuk a fogyasztási rekordereknek. Kár, hogy tesztünkön - a Fiesta orrában - a katalógusadatnál is jóval torkosabbnak mutatkozott a Ford számos egyéb modellben is kapható, Németországban már duplázott kapacitással termelt sztármotorja, de majd egyszer talán mi is próbára tehetjük egy Focusban is, hogy megtudjuk, abban milyen takarékos.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 22:38
    Permalink

    Inter

    Nem csalnak…

    1 folytában lekapcsolják a bmotort s úgy gurulnak,,szervó..stb nélkül.K veszélyes forgalomban..de nem csalás..

    Ha lenne olyan szabály hogy végig menni kell a motornak egyből 2x annyi lenne minimum a fogyi…

  • 2017.10.29. at 22:38
    Permalink

    esztelen kempelen

    Még az a szerencse, hogy neked ilyen autód van és majd beszámolsz a tapasztalataidról. Ugye?
    Esetleg tévedek?
    Ja, hogy te biciklivel közlekedsz az önkormányzati hivatalba, ahol nem tudod kiélni a frusztráltságod ezért ide jössz okoskodni és óvodás színvonalat képviselni?
    Talán egyszer felnősz, de addig próbáld képezni magad. Mindenki jobban járna, talán még te is. 🙂

  • 2017.10.29. at 22:38
    Permalink

    Az ilyen mérések nem is az életszerűséget célozzák. A nevükben is benne van: rekord. A rekord az többnyire nem életszerű. A szó jelentése is az: csúcseredmény, az elérhető maximum.

  • 2017.10.29. at 22:38
    Permalink

    És 10 év múlva ide fogsz állni, hogy 2013-ban egy ökör voltál, amikor ezzel a “még nem bizonyított” dumáddal csináltál hülyét magadból? Dehogy fogsz ideállni, majd akkor inkább lapítasz.

    Nekem egy valamivel kapcsolatban nincs kétségem téged olvasva, ez pedig az, hogy elképzelésed sincs az autókról, legfeljebb matchboxokat, ha tologatsz, amikor anyád nem ver nyakon, hogy nem írtad meg a leckét.

  • 2017.10.29. at 22:38
    Permalink

    Köszi, így korrekt és megcsinálható. 1 x próbáltam, hogy 120-130 között tartottam a sebességet, finoman gyorsultam autópályán Stuttgartból, így lett 6,7es fogyim 2.0 benzni nissan primera 205ös gumikkal, de nagyon unalmas volt, igaz költséghatékony. Respekt, hogy így végignyomtad, habár nap mint nap látni Porschét is csorogni a bahnon.

  • 2017.10.29. at 22:38
    Permalink

    Andrwt:

    Autópályán 1800km átlaga. BP-Nümberg oda vissza. Tempómat nélkül stabilan tartva a 110et. Klima,fűtés nem volt. Gyári 175/65r14 gumikkal.

  • 2017.10.29. at 22:38
    Permalink

    Mindig megmosolyogtatnak ezek a hülye fogyasztási rekordok.
    Semmi értelme, hiszen életszerűtlen az egész. A motor normál használatáról semmit nem mond.
    Egyébként valószínűleg nem rossz ez a motor, de nagyon túl van ajnározva, mert még hosszú távon nem bizonyított.
    Erős kétségeim vannak a tartósságával kapcsolatban.

  • 2017.10.29. at 22:38
    Permalink

    Szöveg alapján 60-nal mentek, vagy tán tálagsebességre gondoltak?

    110-es átlagsebességed volt 100km keresztül vagy csak sokszor volt 110nél a mutatód? Elég csalóka az így mondott fogyasztás. Autópályán mondjuk megcsinálható, főúton lakott területekkel tarkítva jó ha van az embernek 70es átlagsebessége.

Vélemény, hozzászólás?