Fokozott készültség az utakon

Téli üzemmódban a közútkezelő

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hideg van, és még hidegebb idő várható hóval, jéggel, csúszós utakkal, a közútkezelő mindenesetre felkészült.


A középtávú időjárás-előrejelzések az elkövetkező napokra az átlagostól eltérő tartós, nagymértékű lehűlést és jelentős mennyiségű havazást jeleznek, most először kell majd a közútkezelőnek a téli beavatkozásokat országosan egyszerre végrehajtania. Az illetékesek újra ellenőrzik a járműparkot, áttekintik a teendőket, és felkészítik munkatársaikat a rendkívüli feladatok lehető leghatékonyabb ellátására - tudatta közleményben a Magyar Közút Nonprofit Zrt., amely szükség esetén országosan is elrendeli a négyes skálán harmadik készültségi fokozatot.
A közútkezelők számára a téli időszakban elsődleges feladat a síkosság-mentesítés és a hóeltakarítás (TowPlow-módra itt). A síkosság-mentesítési és a hóeltakarítási munkákat alapvetően a Magyar Közút Nonprofit Zrt. saját gépei végzik. Ezek közül 474 úgynevezett eszközhordozó, amelyre hóekét, sószórót vagy hómaró adaptereket is lehet rögzíteni. Ezen kívül 161 rakodógépet és 110 hómarót tud hadrendbe állítani a cég, valamint 153 célgépet is bérel a téli szezonban. Ha ez nem lenne elég, akkor további szerződéses vállalkozókat is be tud vonni az elhárítási munkálatokba, ez adott esetben országosan mintegy 300 plusz célgépet jelent.
Hirdetés
A gépek felkészítésén kívül a társaság a síkosság megszüntetésére 130 ezer tonna sót tárolt be, amelynek nagy része még rendelkezésre áll. A cég emellett nagy hangsúlyt fektet a hófúvások elleni preventív védekezésre, ezért az érintett útszakaszok mellé a legveszélyeztetettebb szakaszokon védőeszközöket, hófogórácsokat és hálókat helyeztek ki a szakemberek.

A 77 üzemmérnökség munkatársai jelenleg úgynevezett egyes vagy kettes ügyeleti fokozatban dolgoznak, ami az alap, illetve eggyel magasabb készültséget jelenti (összesen négy fokozat van). Amennyiben az időjárási viszonyok rosszabbra fordulnak, fokozatváltást rendelnek el, illetve ezzel párhuzamosan megkezdik a síkosság ellen a preventív jellegű sózást, és ha szükségessé válik, a hóeltakarítási munkákat is. Mínusz 8 fok alatt a só nem olvaszt, ekkor csak zúzalékkal tudjuk érdesíteni a pályát a hóekézés elvégzése után. Ezért a nagy hidegben fokozott óvatossággal kell a járműveket vezetni, mert síkos burkolat bárhol előfordulhat!
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. arra kéri a közlekedőket, hogy a téli útviszonyok között különös körültekintéssel és megfelelően megválasztott sebességgel közlekedjenek, a társaság sószórást, illetve ekézést végző járműveit megfelelő körültekintéssel közelítsék meg, illetve kizárólag műszakilag jól felkészített és téligumikkal ellátott járművekkel keljenek útra.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?