Folytatódik a Skoda Enyaq iV sikertörténete

Hamarosan kupé formában is elérhető lesz a Skoda Enyaq iV

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kupéként is kapható lesz a Skoda első tisztán elektromos hajtású SUV-ja, a Enyaq iV. A gyártó a rengeteg kényelmi funkció mellett nagy hangsúlyt fektetett az elegáns megjelenésre, illetve a biztonságra.

Tavaly a Skoda 125. születésnapján hullott le a lepel a cseh gyártó első dedikáltan elektromosnak szánt modelljéről. Ugyan az alapváltozatok is több mint meggyőzőek voltak, a gyártó most tovább gondolta az alapkoncepciót, és egy új karosszériaváltozattal bővíti kínálatát, mely három kivitelben lesz elérhető: az Enyaq Coupé iV 60 és Enyaq Coupé iV 80 hátsókerékhajtással, a Enyaq Coupé iV 80x összkerékhajtással gurul le a szalagról. Utóbbi két változat egy 82 kWh kapacitású akkumulátorral érkezik, míg a 60 egy 62 kWh akkupakkot kapott.
Hirdetés
Az autó paramétereit tekintve az alapváltozathoz képest négy milliméterrel hosszabb, egy milliméterrel magasabb, de a tengelytáv és a szélesség azonos a két karosszériaváltozat között. A felniket sem vették szerényre, a legkisebb méret 19, míg a legnagyobb 21 col, így a stílusos megjelenés garantált. Természetesen az autó rengeteg extrával és kiegészítővel kérhető, ilyen például a Matrix-fényszóró, mely mindkét oldalon 24 önállóan szabályozható LED-egységet tartalmaz, és ennek köszönhetően akár a távolsági fényszóró sem vakítja el a szemből érkezőket, hiszen az autó leköveti a másik jármű mozgását, és csak azokat a ledeket kapcsolja le, melyek a másik sofőr szemét vakítanák el.
Hirdetés

A tervezők ezúttal is nagy figyelmet szenteltek a beltérre. A rengeteg színválaszték mellett a környezet megóvása is szempont volt az autó tervezésénél; bizonyos változatok esetében az üléskárpitok 60 százaléka újrahasznosított PET-palackokból készülnek, a fennmaradó 40% pedig természetes gyapjúból. Egyértelmű azonban, hogy a beltér központi eleme a 13 colos központi vezérlőegység. A rendszer teljesen személyre szabható, és a multimédia, valamint a navigáció mellett erről is vezérelhető az autó összes funkciója. A rendszerben való tájékozódást továbbá segíti a közvetlenül a kormány mögött elhelyezett 5,3 colos kijelző is, mely az alapvető adatok mellett - sebesség, akkumulátor töltöttségi szint - a navigáció megjelenítésére is képes, további ráfizetéssel pedig az autó képes közvetlenül a sofőr elé vetíteni információkat a kiterjesztett valóság segítségével.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?