![](https://www.autonavigator.hu/wp-content/uploads/2024/12/Skoda-Auto-produces-one-millionth-battery-system-for-Volkswagen-Group-vehicles-2_be1fcab0-800x528.jpg)
2019 szeptemberében gördült le az első nagyfeszültségű akkumulátoros hajtáslánc a Škoda Mladá Boleslavban található üzemének gyártósoráról. Ekkor indult a konnektoros hibrid Superb iV gyártása. Ettől számítva kevesebb mint 3 év telt el, és 2022 májusa óta már a villanyautókhoz gyárt hajtásláncot a csehországi üzem, amelynek alapját a Volkswagen MEB platformja adja. Többek között az Enyaq és Elroq modellekhez is itt készül a hajtás, de Volkswagen, Audi, SEAT, és Cupra modellekbe is készül a csehországi gyárban akkumulátor.
![](https://www.autonavigator.hu/wp-content/uploads/2024/12/Skoda-Auto-produces-one-millionth-battery-system-for-Volkswagen-Group-vehicles-1_d6ef4373-800x534.jpg)
Az utolsó, jelentősebb fejlesztést 2023-ban hajtották végre a csehországi üzemben, amelyben így már két gyártósoron is készülhetnek nagyfeszültségi akkumulátoros hajtásláncok. Többek között ennek is köszönhető, hogy a létesítmény a napokban legyártotta az egymilliomodik ilyen rendszert. A közlemény szerint itt véletlenül sem szeretnének megállni, mi sem bizonyítja ezt jobban, hogy jelenleg naponta 1500 akkumulátoros rendszert képesek előállítani. A telepek nettó kapacitása 52 és 86 kilowattóra között mozog, a szalagról lekerülve pedig maximális tömegük 490 kilogramm.