Hatalmas arc sok-sok krómmal és LED-es lámpákkal - a széria Escort biztos nem lesz ennyire vagány. Hogy hozzánk jön-e? Valószínűleg nem
Ha kompakt Ford, akkor már régóta, három generáció óta Focus. A Távol-Keleten is. Kínában például nem is ismerik a mifelénk ma már legendásnak számító Escortot, a kékoválosok mégis ezt a nevet választották legújabb tanulmányuknak, amelyet a Sanghaji Autószalonon mutattak be azzal a céllal, hogy megszondáztassák a helyi - elképesztő méretű - piacot. Talán épp azért, hogy Európát is foglalkoztassa a hír, a kínaiak meg majd vegyék és vigyék, mint a cukrot - a Focus mellett.
Mert valahogy úgy fest a Ford terve, hogy az Escorttal bővítené a kompakt kínálatát, s ez a modernkori Escort egy igen hosszú tengelytávú szedán lenne a Focushoz képest - műszakilag - csöppet lejjebb pozicionálva. Azaz nem kapná meg a világmodellhez elérhető összes hajtásláncot és extrát, viszont elegáns lehet sok-sok csicsával, krómmal és öblös csomagtartóval. Az elöl-hátul LED-es lámpa vélhetően csak a showcar sajátja, s az új 1,5 literes EcoBoost turbómotor is sanszos, hogy kizárólag a felhajtás kedvéért van az autó orrában. Már ha ott van egyáltalán. A valóságban 1,6-2,0 literes szívó benzines a realitás, az kell oda, automata váltó, konzervatív külső, szellős utastér, meg klíma.
Az előző Focus padlójára építhették az új Escortot és olyan megfontolásból, hogy rengeteget értékesítsenek belőle - elsősorban Kínában. Az ottani vevőknek főleg szedán és kompakt szedán kell, nem véletlen, hogy szinte minden gyártó ilyesmivel jelentkezik az Auditól a Mercedesen vagy a Mitsubishin át a Suzukiig
Sokkal szebb, mint a jelenlegi Focus.
Meglátásom szerint csodálatos négyajtós lépcsős hátú tanulmány pattant ki a Ford mérnökei agyából.
Roppant mód bosszantó a tézis, hogy csak a mandulaszeműek kapnak belőle. Európának is be kell látni,-
főképp a megroggyant anyagi helyzetére aposztrofálva,-hogy nem attól autó az autó, hogy már magától megy,
tele szakadásig műszaki extrákkal,- csak, hogy legyen minek elromolni-, hanem autónak készült a szerényebb felszereltségű s nem az agyon kerekített suv-ok s egyéb űrjárművek formavilágának megfelelő kivitelű kocsi.
Minden fontos, kényelemnek teret adó extra fellelhető tuti a most bemutatott Ford szedánba, csak úgy mint
pl. a Peugeot 301-ben is.
A front tényleg túl csicsa, de a többi egész pofás. Ha a lejjebb pozicionálás jelenti a normális 1.6-2.0 szívó motort, akkor még az is szimpatikus, szerintem itthon is lenne piaca, pedig nem szeretem a Fordot.