Fordul a kocka: A következő Mazda2 egy átemblémázott Yaris lesz!

Amerikában a Yaris egy Toyota logós Mazda2. Európában ez pont fordítva lesz!

A jelenlegi Mazda2 már 2014 óta alig változott, sőt, Amerikában Toyota Yaris néven is az fut. Európában viszont épp a Yaris lesz a Mazda2 következő generációjaként eladva. Elsőre meglepően hangozhat, pedig mindez logikus döntések sorozatának eredménye.

Nem újdonság, ha a gyártók közösen fejlesztenek, vagy ha az egyik cég egy kész modellt vesz át egy másiktól, hogy aztán sajátjaként forgalmazza. Gondolhatunk itt például a Fiat 124 Spiderre, vagy a Subaru Justyra. Vagy hamarosan a Mazda2-re, ami igazából egy Yaris lesz, csak más emblémával. A különlegessége a dolognak, hogy aki fordítva hallotta, az sem téved: Kanadában, Mexikóban és az Egyesült Államokban ugyanis a Toyotának annyira kevés Yarist sikerült eladni, hogy jobban megérte szövetkezni egy másik gyártóval, aki szintén problémákkal küzdött a kisautó-értékesítés terén. Így született meg az átemblémázott Mazda2, Toyota Yaris álnéven.
Hirdetés
A Mazda európai szituációjában más tényezők játsszák a főszerepet. Az egyik legfontosabb indok például, hogy a Mazda jelenleg nem rendelkezik olyan kisautó-platformmal és hajtáslánccal, amelyre és amellyel hosszú évekig tartó tervezés nélkül piacra lehetne dobni a városi cirkáló következő generációját. Ezzel a legnagyobb probléma, hogy a jelenlegi modell nem alkalmas elektromos vagy hibrid hajtásláncok befogadására, anélkül pedig hamarosan teljesíthetetlenek lesznek az európai környezetvédelmi elvárások a gyártó számára. Az összeszerelés egyébként a Yarisszal azonos helyen, Franciaországban történne, nagyrészt azonos alkatrészekből.A szemfülesebb hot hatch rajongók már biztosan dörzsölik a tenyerüket, hiszen a Yarisból sportváltozat is készül, ami jó alap lehetne egy újabb Mazda MPS modellhez. Bár magam is támogatnám az ötletet, az valószínűleg nem fog megvalósulni, ahogy a Mazda legújabb motorikus innovációit sem ebben a modellben kell majd keresni. A megoldás viszont összességében költséghatékony, rengeteg fejlesztési feladatot is megspórol, valamit sikerrel csökkenti a kibocsátási flottaátlagot. Mindemellett a két gyártó közt már korábban is élt megállapodás arról, hogy közösen igyekeznek a különböző technológiai alapokat a lehető leghatékonyabban felhasználni, ám a fejlesztéseket továbbra is teljesen függetlenül végzik. Ennek a megállapodásnak a fényében nem is olyan meglepő ez a lépés.
Hirdetés
Hát így lehet, hogy Amerikában a Mazdát árulják Toyotaként, itthon pedig a Toyota fog majd rendszeresen szembejönni velünk Mazda emblémával. A két autó vásárlóközönségét valószínűleg mindez hangyányit sem fogja érdekelni, amíg továbbra is egy remek járművet kapnak a pénzükért.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?