Forma és hajtás tökéletes harmóniában – Peugeot e-208
A Peugeot oroszlánja már üvöltött a villanyhajtásért – Vezettük az e-208-at!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Annyira progresszív, formabontó és egyedi a Peugeot formavilága, hogy már évekkel ezelőtt tökéletesen passzolt volna hozzá hibrid, vagy elektromos hajtás. Most megérkezett, és összeért, aminek össze kellett.
Messziről meg nem mondanánk, hogy villanyautó, nagy érték ez
A hűtőmaszk vízszintes rácselemei a karosszéria színét kapják, és az oroszlán sörénye is egyedi kék színben pompázik.
Vagyis elsőre nem ordít róla, hogy villanyautó, valljuk be, így azért sokkal könnyebb befogadni már elsőre is, mint egy iOn/C-Zero/iMiev triót, vagy Renault Zoét, esetleg Nissan Leafet. Az e-208 autó hatását kelti, nem űrhajóét, és ez jó, nagyon jó.Kék sörényt kapott az oroszlán, ez lesz a plug-in és villany Peugeot-k emblémája és színe
Egyedi, kis légellenállású és csinos felniket kapott
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
4055 | 1745 | 1430 | 2540 | 265-1106 |
Alig több mint négy méteren ennyi stílust felhalmozni más márka képtelen volna.
Ez pedig nem csak a külsőt, hanem a belsőt is érinti. Az iCockpit vezetőhely, vagyis a Peugeot-féle műszerfal kialakítás második generációja nagyon jól passzol a kisautóhoz. A játékszerű vezetési élményt háromdimenziós digitális műszeregységgel tudták megfejelni, ami vizuális élményt nyújt csupán, de nagyon működik és az e-208-hoz mindenképp jár, ahogy a legnagyobb multimédiás kijelző is. Odabent megtaláljuk az automata váltó csinos kis joystickját is, valamint, ami a legszembetűnőbb, az az egyedi Alcantara kárpit. Mind vizuálisan, mind minőségérzetre szédítően kellemes élményt nyújt a beltér. Ennyire összeszedett dizájnú és anyaghasználatú kisautó talán egy sincs most a piacon, mint a 208, az elektromos kivitel esetében pedig a hajtás, a használhatóság és a közlekedés egyszerűsége is párosul hozzá. Olyan vezetni az e-208-at, mintha egy szoborral autóznánk, nem rondít bele sem dízeles ketyegés, sem háromhengeres darálás, és a váltó használatát is teljesen elfelejthetjük. Meghagyja nekünk a lehetőséget, hogy a vizuális és minőségbeli értékeit felhőtlenül élvezhessük.Végre kipróbálhattuk, milyenek a Peugeot csinos modelljei a beléjük való hajtással
A hűtőrácsot is fényezik, részben ez az e-2008 és e-208 különlegessége
Rendkívül izgalmas és különlegesen minőségi a beltér
Külön gombot és menüt kapott az energia menedzsment, a 3D műszeregység hatalmas élmény
136 lóerős, igazán fürgén viszi a majdnem két tonnás karosszériát
Teljesítmény [LE (1/min)] | 136(-) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 260 (0-) |
Végsebesség [km/h] | 150 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 8,1 |
Kombinált fogyasztás (WLTP) [kWh/100 km] | 14,0 |
Elektromos hatótávolság (WLTP) [km] | 340 |
Saját tömeg [kg] | 1455 |
Listaár [Ft] | 11 400 000 |
A 8,1 másodperces gyorsulás elég jó érték, de a 340 kilométeres hatótáv az érdekes
Odabent a nagyobb Peugeot-kból ismert extrákat találjuk, vezetéstámogatókból is elérhető az összes, amit a márka azokhoz is kínál.
Az e-208 fűtésével kapcsolatban érdemes megjegyezni, hogy hőszivattyús, valamint egy 5 kW-os fűtőegység is rendelkezésre áll. Az akkumulátorra 8 év, vagy 160 000 kilométer garanciát vállal a gyártó, legalábbis arra a részére, hogy ennyi idő alatt nem romlik 30 %-nál többet az akkumulátor kapacitása. A 208 kiváló minőségérzetű kisautó, és főleg a felhasználói élmény tekintetében képes különleges minőséget nyújtani. Az e-208 ezt a teljesen zavartalan, hangmentes haladás élményével fejeli meg, amit ennyire talán még egyetlen autóból sem hiányoltunk eddig.A hazai piacon állami támogatással 10 millió alatti áron lesz hazavihető