Friss arccal és új motorokkal érkezik a HR-V
Felfrissült a Honda HR-V
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kívül és belül egyaránt módosítottak a Honda kisebbik szabadidő-autóján.
Enyhén átrajzolták a HR-V arcát
Ahogy általában az lenni szokott a típusfrissítések során, csak óvatosan nyúltak a Honda kompakt szabadidő-autójának a formájához. A legfeltűnőbb változás a fényesen csillogó, szárnyat formázó krómdísz az autó orrán, amely az elegánsabb megjelenést hivatott elérni. További változás, hogy az új díszítőelem alatt is magasfényű feketekróm színben pompázik a hűtőrács. Emellett az első lökhárító rajzolata is megváltozott kissé. A légbeömlő hatású elemek magasabbak és szélesebbek lettek, és a ködfényszórók ovális helyett már kör alakúak. Újdonság még, hogy a vetítőlencsés, LED nappali menetfénnyel kiegészített fényszórók az alapfelszereltség részévé váltak. A hűtőmaszk feketekróm színe egyébként a hátsó lökhárítón is visszaköszön, kiválóan harmonizálva a sötétített hátsó lámpákkal. A magasabb felszereltségű modellek 17 colos könnyűfém keréktárcsákat, illetve egyedi króm kipufogóvégeket is kapnak.
Nyolc különböző színből választhatnak a leendő HR-V-tulajdonosok, ezek között immáron megtalálható a sötét metálkék is. Ezen túlmenően a modell elérhető gyöngyház fehér és -fekete árnyalatban, metálfényű fekete, szürke, valamint piros és ezüst színekben
Az utastérben még apróbbak a változások. Új ülésekben foglalhatnak helyet az utasok, amelyeknek átdolgozták a deréktámaszát és a háttámláját is, hogy jobb tartást biztosítsanak. Az alapkivitel szövetkárpitozású üléseket nyújt, a legmagasabb felszereltségű modellekben viszont már dupla varrású szövet és bőrkárpit gondoskodik a kényelemről. Természetesen megmaradt a „Magic Seats” ülésrendszer is, amelynek köszönhetően ugyanolyan rugalmasan és sokoldalúan variálható a HR-V utastere, mint korábban.
Még kényelmesebbé faragták a Honda kompakt szabadidő-autóját
Motorfronton két benzines és egy dízel alkotja majd a kínálatot. Az 1,5-ös, szívó benzinmotor csúcsteljesítménye 130 LE, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 155 Nm 4600-as percenkénti főtengely fordulatnál. Hatfokozatú manuális váltóval 10,7 másodpercig alatt éri el álló helyzetből a 100 km/h tempót, míg az extraként rendelhető CVT sebességváltóval 11,2 másodperc szükséges ehhez. Újdonság a vezérműlánc alacsony súrlódású bevonata, amely egyrészt megnöveli az alkatrész élettartamát, másrészt csökkenti a fogyasztást. A motorpaletta többi tagja is a hatékonyság jegyében készült, később ugyanis választható lesz 1,6 literes dízel és 1,5 literes turbófeltöltéses erőforrás is.
A gyáriak 5,3 litert iszik száz kilométeren a benzinmotor
Nagy hangsúlyt fektettek a mérnökök az utastér hangszigetelésére is. Már aktív zajszűrő rendszer is elérhető a frissített HR-V-hez. Ez a rendszer két mikrofonnal érzékeli az utastérben fellépő, alacsony frekvenciájú rezgéseket, majd ezeket az autó hangszórói által sugárzott, precízen időzített, „ellentétes hanghullámokkal” semlegesíti.
Töb zajcsillapító szigetelést építettek be az autó több pontján az utastér megfelelő hangszigetelésének érdekében
Októbertől már elérhető a friss Honda HR-V az 1,5 literes szívó benzinmotorral. Az 1,6 literes dízel és az 1,5 literes turbófeltöltéses erőforrás pedig jövő tavasszal érkezik meg.