Friss Fiat Panda a láthatáron

Lágy hibriddel és új felszereltségi szintekkel gazdagodott a Panda

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem akarja elengedni a Panda kezét sem a Fiat, így most frissül az immár negyven éves múltra visszatekintő típus

Öt új felszereltségi szinttel próbálják fenntartani az érdeklődést a Fiat Panda iránt, illetve némileg módosítottak a külsőn is. A frissítés utáni három új modellváltozat a Cross, a City Life és a Sport. Mindegyikben közös, hogy módosított lökhárítókat kapnak elöl és hátul egyaránt, illetve hátul kicsit a lámpák fényeit is átrajzolták. Az első fényszórók pedig LED technikával gazdagodtak. A három modell közül a Cross külön utakon jár a dizájn terén is, jól látható ez az egyedi ködfényszóróin is. Természetesen a frissítéssel együtt új, 16 colos könnyűfém keréktárcsák is érkeztek a kínálatba. Az utastérben is tartogat újdonságokat a Panda. Például a 7 colos, érintőképernyőt, amelyről az infotainment rendszer vezérelhető. Most már a Panda is kompatibilis az Apple CarPlay és az Android Auto alkalmazásokkal.
Hirdetés
Év elején már bemutatkozott a lágy hibrid hajtáslánc a Fiat 500-ban és a Pandában is, szóval most ugyanezt kapja a friss változat is. Magyarán a háromhengeres, egyliteres egységet, amely 70 lóerővel mozgatja az autót, ám ha szükséges besegít néhány plusz newtonméterrel az indítógenerátor, amely 3,6 kilowattos lítium-ion akksiból nyeri az energiát. Az erőt pedig hatfokozatú manuális sebességváltó juttatja az első kerekek felé, illetve a Cross modellben akár mind a négy kerék felé. Bizonyos piacokon a benzinmotor LPG vagy CNG égetésére is alkalmas. Az árakról egyelőre még nem árult el semmit a Fiat.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2020.10.21. at 11:48
    Permalink

    Várhatóan a jövőre, de legkésőbb 2022-ben bemutatkozik az új Panda, melynek vonásait a Centoventi tamulányautónál már láthattuk. Várhatóan addig a cikkben taglalt változatokkal tartják fent az érdeklődést a típus iránt. A Panda egyébként Olaszországban és Európa számos országában rendkívül sikeres, évek óta az eladási listák élén van, csakúgy mint testvérmodellje a Lancia Ypsilon.

  • 2020.10.21. at 12:36
    Permalink

    Szerintem nem kéne tovább árulni, 0 csillagos törésteszttel…A cikkben sem ártana megemlíteni, ha betéved az ügyfél a kereskedésbe, gondolom nem kötik az orrára.

  • 2020.10.22. at 22:16
    Permalink

    A jelenlegi Panda valószínűleg addig marad a piacon, ameddig a szigorúbb környezet védelmi szabályok életbe nem lépnek. A hibriddel meglépik a 95 g/km CO2 károsanyag kibocsájtást. Azután 2025-től a 15%-al alacsonyabb értéket már nem biztos, hogy tudni fogják. 2030-tól 37,5 %-al lesz kevesebb a limit.

    Még megvárnám, hogy mi lesz a PSA-FCA egyesülés után. Addig nem hiszem, hogy nagy fejlesztések lesznek. Még augusztusban volt egy hír, hogy az FCA közölte a beszállítókkal, hogy álljanak le a szerszámfejlesztésekkel, mert PSA alapra fog épülni a következő „B szegmens” autói.

    A töréstesztekről csak annyit, hogy 2011-ben a Panda III. 4 csillagot ért el. Azóta mi változott? Papírból készülnek az új verziók? A kasznival nincs probléma.

    Ja, és megjelent az 500e 3+1 🙂

Vélemény, hozzászólás?