Frissebb stílus, megszokott újdonságokkal: Land Rover Discovery

Modernebb hajtásláncokkal és növelt kényelemmel érkezik a frissített Land Rover Discovery

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Land Rover családi hétülésesében mostantól a benzin- és dízelmotorokat már egy mild-hybrid rendszer is segíti, az utastérben pedig még inkább a kényelemé és a praktikumé a főszerep.

Valószínűleg a Land Rover esetében sem ér senkit meglepetésként a belsőégésű erőforrások elektromos motorokkal történő kisegítése, hiszen jelenleg a legtöbb autógyártó ezt a trendet követi. Viszont az ilyen környezetvédelmi célú fejlesztések akkor a legjobbak, ha a vásárlók számára a változás észrevehetetlen marad, esetleg csak javulást hoz a minőség, tartósság, megbízhatóság és vezetési élmény terén. Az új Discovery esetében három új, soros hathengeres erőforrás mutatkozik be, amelyeket a 48V-os lágy hibrid technológia tesz még takarékosabbá, erőteljesebbé és finomabb járásúvá. A Benzinmotorok így 300 és 360 lóerős, a dízelek pedig 249 és 300 lóerős változatban kerülnek az autóba.
Hirdetés
A családi méretek miatt vásárlói szempontból a fő kérdés mégis az utastér kényelme és praktikuma, ahol az autó szintén szokásosnak mondható újításokkal lett gazdagabb. Megjelenik például a Pivi Pro rendszer, 11.4 colos, full HD felbontású érintőképernyővel, javított menürendszerrel, dupla SIM-kártyás technológiával és a multi taskingot lehetővé tévő 2 db LTE modemmel. Az autóban a kényelemről levegő-ionizálás, táblagéptartók és átdolgozott hátsó üléssor is gondoskodik. A logikusan elhelyezett töltőkkel bármilyen elektronikus kütyü feltölthető, valamint az egyszerre akár 8 eszközt is kiszolgáló 4G wifi-hotspot segítségével az utasok menet közben is kapcsolatban maradhatnak a világgal. A praktikumra áttérve a Discovery továbbra sem kicsi. Hétüléses használat esetén is marad közel 300 liternyi hely a csomagtartóban, ha viszont a központi képernyőről érintésre variálható utasteret egy nagy tárolódobozként használnánk inkább, akkor sincs ok aggodalomra: így ugyanis akár a legnagyobb háztartási gépeket is gond nélkül hazaszállíthatjuk vele. A második üléssor az elődhöz képest hosszabb ülőlappal és jobb oldaltartással rendelkezik, így kedvezőbb testtartást tesz lehetővé. Az tehát biztos, hogy aki eddig családi autóként szerette a Discoveryt, az eztán sem fog csalódni a modellben.
Hirdetés
Viszont a Land Rover esetében semmiképp sem szabad megfeledkezni a terepképességekről, még akkor sem, ha a vásárlók jelentős része nem elsősorban terepezni veszi a családi SUV-t. Ezen a téren alapfelszereltség a légrugózás és az intelligens összkerékhajtás, a Terrain Response 2 technológia révén pedig az autó minden helyzethez képes előre alkalmazkodni. Terepképességeit javítja az új gázló üzemmód is, ami mély vízben haladásra készíti fel a gépkocsit, talajnézeti rendszere pedig kamerák segítségével jeleníti meg a központi érintőképernyőn a közvetlenül a gépkocsi előtti felületet. Összességében tehát a Discovery frissítései nem radikális újdonságok, de egyértelműen megfelelnek a vásárlói elvárásoknak és környezetvédelmi trendeknek. A saját vásárlóközönsége számára jól bevált formula ez, amelyet fejleszteni, modernizálni kell, nem pedig újraalkotni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?