Full hibrid hajtáslánccal frissül a piac egyik legolcsóbb modellje! Nem lesz így túl drága?

Ráncfelvarrást kapott az Aygo X, nem csak a külsőhöz, a hajtáslánchoz is hozzányúltak

Az Aygo X eddig bizonyos szempontból kakukktojásnak számított a Toyota modellpalettáján, viszont most az apróság is beáll a sorba. Íme a legfontosabb újdonságok!

Az Aygo X aktuális generációja 2022-ben mutatkozott be, így teljesen érthető a ráncfelvarrás érkezése. Azonban a Toyota ezúttal nem csak a küllemét, illetve az utasterét modernizálta, a hajtáslánchoz is hozzányúltak. Ezzel az európai modellpalettán nem maradt egyetlen típus sem, amelyet ne lehetne megvásárolni full hibrid hajtáslánccal. Mielőtt azonban erre részletesen rátérnék, nézzük meg a szabad szemmel is jól látható módosításokat.

A ráncfelvarrással vesztett egy keveset a "cukiságfaktorból" az Aygo X. Ellenben sokkal sportosabb lett a kiállása. A frontrészen a hűtőmaszk nagyobb lett, a lámpatesteket lecserélték, az embléma pedig "felvándorolt" a motorháztetőre. Ami a hátulját illeti, nem történtek markáns módosítások, a csupán a márkajelzéstől jobbra a csomagtér-ajtón megjelent a HEV plakett. Ez természetesen a legnagyobb újítást hivatott jelölni.

A hibrid hajtás miatt az autó dimenziói is változtak. A 3,70 méteres hosszt 7,6 centiméterrel nyújtották meg, mivel a full hibrid hajtáslánc csak így fért be. Ezt leszámítva maradt az 1,74 méteres szélesség, az 1,53 méteres magasság, illetve a 2,43 méteres tengelytáv.

Az utastérben ugyancsak nem vitték túlzásba a frissítést. A leleplezéskor a vadiúj 7 colos digitális műszeregységet emelték ki, mellette a már ismert 10,5 colos multimédiás érintőképernyő kapott helyet. A különálló klímapanel továbbra is adott.

A frissített Aygo X legfontosabb újítása viszont az új hajtáslánc. Az eddig kínált 1,0 literes benzinmotor távozik a kínálatból, a helyét a Yarisban és a Yaris Crossban is megtalálható 1,5 literes, háromhengeres erőforrásra épülő, full hibrid rendszer veszi át. Ez 44 lóerős teljesítménynövekedést jelent, vagyis mostantól 116 lóval gazdálkodhat a felhasználó. A TNGA-B platformra épülő modell károsanyag-kibocsátása csupán 86 g/km, vagyis a nem konnektoros (PHEV, BEV) típusokat leszámítva az egyik legkedvezőbb az újautó-piacon. Az e-CVT váltó megjelenésének köszönhetően pedig urbánus környezetben az utazás jelentős részét EV üzemmódban is képes lesz megtenni.

Az Aygo X történetében most először rendelhető lesz GR Sport felszereltséggel is. A teljesítmény változatlan, viszont az autó számos pontjára felkerül a Gazoo Racing plakettje - csakúgy, mint a frissített Corolla Cross esetében.

A Toyota tájékoztatása szerint az újdonság az idei év végén kerül a kereskedésekbe. Egyelőre nem tudni mennyibe fog kerülni, de túlzottan nem emelhetik az árát, hiszen akkor már túl közel kerülne a Yarishoz, amelyben pontosan ugyanez a hajtáslánc teljesít szolgálatot, ráadásul a 2021-es európai Év Autója szavazás győztesében jelentősen nagyobb a térkínálat.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?