Furcsa nevű szériával búcsúzik a legerősebb Lexus IS

A változó kor a nyolchengeres szedánt is utolérte

Az IS 500 második búcsúszériáját is bemutatta a Lexus, az első Japánnak, a legújabb az Egyesült Államoknak készül.

Alaposan elköszönnek az utolsó szívó V8-as benzinmotortól a japánok, az Ultimate Edition után befutott a Climax Edition. A név első hallásra furcsa, de vélhetően nem a nők változó korára gondoltak a Lexus marketingesei, hanem inkább a szó csúcsra érkezés jelentésére asszociáltak. A V8-as már egészen biztosan távozik a palettáról, de a harmadik IS-nek sem lehet sok hátra, elvégre 2013 tavasza óta készül.

A Climax Edition nagyjából egyezik a nemrég bemutatott Ultimate Edition kiadással, csak az amerikai forgalmazás miatt a kormány átkerült a másik oldalra. A szürke fényezés és a fekete 19 colos BBS felnik is azonosak, ahogy a hatdugattyús Brembo fékek is. Egyedüli különbség az autó neve, amiről a több helyre odabiggyesztett plakett tanúskodik.

Maga az IS 500 már sok újdonságot nem tartogat, a létezése viszont önmagában egzotikum. Az ötliteres szívómotornak a downsizing korában nehéz dolga volt életben maradni, ennek ellenére 2025-ben is vígan dalol a nyolc henger hétezres fordulat felett. A teljesítmény terén nincs változás, maradt 479 lóerő, amit az az 500 szerencsés amerikai vásárló élvezhet, aki megkaparintja az egyik Climax Editiont.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre