Futható-e egy olajtöltettel 30 ezer kilométer?

Fizetett hirdetés

Motorolajdoktor: SEAT Arona 1.0 TSI

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ezúttal egy vadonatúj autó kapcsán érkezett kérdés: vajon tartható-e a 30 ezer kilométer/2 év olajcsere-ciklusa.

Szia!
Nem rég lett egy SEAT Aronám 1.0 95 LE manuál váltós. Nem volt még új autóm, de a csereciklusnak megadott 30 000 km vagy 2 év egy kicsit sok szerintem.
Tudom, hogy garanciálisan szakszervizben kell cseréljek, de milyen olajat ajánlanál és hány kilométerenként kéne cseréljek?
Előre is köszönöm,
Sz. Levente

Hirdetés
Kedves Levente,
Kérdésednek -sajnos- van egy "politikai" vonzata is, ezért a hivatalos, politikailag korrekt válaszom, hogy azt kell pontosan betartani, amit a gyár előír.
Magánvéleményem, hogy ennek a kis 1literes TSI motornak ezzel szépen meg is ásnád a sírját. Amennyiben az én autóm lenne, nem várnám meg a 2 év/30 ezer kilométert, hanem szépen tartanék maximum 15 ezer kilométernél egy köztes olajcserét.
A köztes olajcserének a Castrol Edge 0W20 LL IV-t tenném bele (VW 508 00, 509 00 specifikációval), továbbá szigorúan a gyári szűrőket.
//Nekem a gyári programban van egy megjegyzés, hogy ha mégsem ez a 0W20-as olaj kell bele, akkor az külön fel van tüntetve a motortérben a tájékoztató címkén, ezt esetleg ellenőrizd le!//
A Szakál Metál Autóalkatrész üzleteiben például remek áron tudsz hozzájutni az autó gyári szűrőihez.
Üdvözlettel,
Olajdoki
Motorolajokkal kapcsolatos kérdéseket várjuk a motorolajdoktor@autonavigator.hu címre!
A Motorolajdoktor a Szakál-Metál webáruházat ajánlja!
Fizetett hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2020.01.19. at 15:20
    Permalink

    Egyszer Renault-val kivártam a 2 évet (24E km), mert megengedi a gyár. Aztán, látva a leengedett olajat utána már évente, azaz 12E km-ként kapta utána az új olajat + szűröket. Mivel nem 2 évre terveztem a kocsit megtartani, ezért nekem megérte éves szinten az a 20E forintot, amit erre elköltöttem. És az még csak egy 1.4 8 szelepes motor volt, nem egy hiperérzékeny közvetlen befecskedezéses turbós egy alulmotorizált kocsiban.

      • 2020.01.23. at 19:46
        Permalink

        Az olajcsere periódus felezésével egyet értek. De, ha nem vezetett még valaki 1.0 tsi-t miből gondolja, hogy alul motorizált?! Minden paramétertében felülmul egy 1.4 szívó motort és tartósságban sem biztos, hogy nem lesz vállalható. A legtöbb meghibásodás általàban a felelőtlen tulajdonosra vezethető vissza.

Vélemény, hozzászólás?