Gázfröccsöt ad váltásnál az i30 N

Sportosba vágták az i30-at, itt a Fastback és a 275 lovas i30 N

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Erősebbnél erősebb N sportverziókat és kupé tetőíves ötajtóst húzott elő a Hyundai. Az i30 N gázfröccsöt ad visszaváltásnál és 6,2 másdoperc alatt van százon.

i30 N Végre valahára megérkezett a Hyundai i30 N. A márka frissen életre keltett sportrészlege durván kiélezte az új kompakt ötajtóst és olyan vérbeli hothachet faragott belőle, hogy megnyalhatnánk minden fejlesztő 10 ujját. De térjünk a lényegre kétliteres turbós benzinmotort kapott 352 Nm nyomatékkal, két teljesítményszinten. Az alap 250 lóerős, 6,4 másodperc alatt van százon, de két tizeddel jobbat megy a 275 lóerős i30 N az opciós Performance Packkel. Van rajtot segítő launch control és visszaváltásnál gázfröccsöt ad a motor, pedig az i30 N hatfokozatú kézi váltót kap. A hangját hallhatják a videóban, elég mérges, durrogós, ez nagyot fog szólni, azt garantáljuk.
Több mint 10 000 kilométert tesztelt a Hyundai a Nordchleifén, hogy az elektronikusan vezérelt differenciálmű tökéletesen tegye a dolgát és úgy jöhessen ki a kanyarokból az i30 N, mintha kötélen húznák. Ötféle vezetési mód közül választhatunk: Eco, Normal, Sport, és N, valamint N Custom, utóbbi a személyre szabható pályaprogramot jelenti. Az elöl ülőknek Alcantara huzatú sportos ülések jutnak, a sofőrnek sportosabb kormány is jár. Hátul maradt az eredeti 3 férőhelyes pad, valamint egy vállalható méretű csomagtartó, tehát normál használatra is tökéletes lehet. 5 colos az alap érintőkijelző, 8 colos a feláras, valamint van egyedi fényezés is a Performance Blue árnyalat. Kíváncsian várjuk az első próbát!
i30 Fastback
Korábban már megszellőztették, hogy hamarosan érkezik a kupé változat, mégis valamelyest váratlan. Váratlanul izgalmas, hogy a Hyundai egy normál családi autóból valami divatosat farag. Az összkép viszont nem teljesen kerek, legalábbis számunkra, az arányai valahogy nem adják ki a formát. Három centivel alacsonyabb az ötajtósnál, de még így is túl magas ahhoz, hogy legalább annyira sportos lehessen, mint a Mercedes CLA, persze vélhetően az i30 Fastback hátsó ülésén legalább el lehet majd férni.
Hirdetés

Fastback, a névválasztás nem csak jó, de kellően figyelemfelkeltő is, bár tény, hogy sokan a Mustang védelmére kelnek majd. A csapott fart hetykén felhúzott kacsafenékkel oldották meg, csinos, élőben talán jobban kiadja. Motorjai a már ismertek, 1,0 literes 120 és 1,4-es 140 lovas benzines, valamint az 1,6-os dízellel érhető majd el. A legerősebb motort már próbáltuk, az erejével nincs gond, csak a hétfokozatú duplakuplungos rondít bele a képbe, kézi váltóval izgalmas lehet. Már csak azért is, mert nem csak a külsőt, de a futóművet is sportosabbra, keményebbre hangolták, hogy lehessen vele jókat autózni. Minden elérhető hozzá, ami a normál i30-hoz, így radaros, távolságtartós tempomat és vészfékező asszisztens is, valamint az ismert vezetéstámogató rendszerek nagy része.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 16:26
    Permalink

    Hú, de fantasztikus! Visszaváltásnál gázfröccsöt ad?! Újabb autó vezetni nem tudó idióta hülyegyerekeknek.
    És persze az autós újságírók ajnározni fogják: jó móka, jó játék – ilyeneket fognak róla írni.

  • 2017.10.27. at 16:26
    Permalink

    Mi ez az i30 Fastback? Erről nem is tudtam. Csak nézek, mint Rozi a moziban:))) Olyasmi, mint a Kia Forte, a Cee’d amerikai piacon kínált megfelelője.

Vélemény, hozzászólás?