Gázfröccsöt ad váltásnál az i30 N
Sportosba vágták az i30-at, itt a Fastback és a 275 lovas i30 N
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Erősebbnél erősebb N sportverziókat és kupé tetőíves ötajtóst húzott elő a Hyundai. Az i30 N gázfröccsöt ad visszaváltásnál és 6,2 másdoperc alatt van százon.
i30 N
Végre valahára megérkezett a Hyundai i30 N. A márka frissen életre keltett sportrészlege durván kiélezte az új kompakt ötajtóst és olyan vérbeli hothachet faragott belőle, hogy megnyalhatnánk minden fejlesztő 10 ujját. De térjünk a lényegre kétliteres turbós benzinmotort kapott 352 Nm nyomatékkal, két teljesítményszinten. Az alap 250 lóerős, 6,4 másodperc alatt van százon, de két tizeddel jobbat megy a 275 lóerős i30 N az opciós Performance Packkel. Van rajtot segítő launch control és visszaváltásnál gázfröccsöt ad a motor, pedig az i30 N hatfokozatú kézi váltót kap. A hangját hallhatják a videóban, elég mérges, durrogós, ez nagyot fog szólni, azt garantáljuk.
Több mint 10 000 kilométert tesztelt a Hyundai a Nordchleifén, hogy az elektronikusan vezérelt differenciálmű tökéletesen tegye a dolgát és úgy jöhessen ki a kanyarokból az i30 N, mintha kötélen húznák. Ötféle vezetési mód közül választhatunk: Eco, Normal, Sport, és N, valamint N Custom, utóbbi a személyre szabható pályaprogramot jelenti. Az elöl ülőknek Alcantara huzatú sportos ülések jutnak, a sofőrnek sportosabb kormány is jár. Hátul maradt az eredeti 3 férőhelyes pad, valamint egy vállalható méretű csomagtartó, tehát normál használatra is tökéletes lehet. 5 colos az alap érintőkijelző, 8 colos a feláras, valamint van egyedi fényezés is a Performance Blue árnyalat. Kíváncsian várjuk az első próbát!
i30 Fastback
Korábban már megszellőztették, hogy hamarosan érkezik a kupé változat, mégis valamelyest váratlan. Váratlanul izgalmas, hogy a Hyundai egy normál családi autóból valami divatosat farag. Az összkép viszont nem teljesen kerek, legalábbis számunkra, az arányai valahogy nem adják ki a formát. Három centivel alacsonyabb az ötajtósnál, de még így is túl magas ahhoz, hogy legalább annyira sportos lehessen, mint a Mercedes CLA, persze vélhetően az i30 Fastback hátsó ülésén legalább el lehet majd férni.
Fastback, a névválasztás nem csak jó, de kellően figyelemfelkeltő is, bár tény, hogy sokan a Mustang védelmére kelnek majd. A csapott fart hetykén felhúzott kacsafenékkel oldották meg, csinos, élőben talán jobban kiadja. Motorjai a már ismertek, 1,0 literes 120 és 1,4-es 140 lovas benzines, valamint az 1,6-os dízellel érhető majd el. A legerősebb motort már próbáltuk, az erejével nincs gond, csak a hétfokozatú duplakuplungos rondít bele a képbe, kézi váltóval izgalmas lehet. Már csak azért is, mert nem csak a külsőt, de a futóművet is sportosabbra, keményebbre hangolták, hogy lehessen vele jókat autózni. Minden elérhető hozzá, ami a normál i30-hoz, így radaros, távolságtartós tempomat és vészfékező asszisztens is, valamint az ismert vezetéstámogató rendszerek nagy része.
Több mint 10 000 kilométert tesztelt a Hyundai a Nordchleifén, hogy az elektronikusan vezérelt differenciálmű tökéletesen tegye a dolgát és úgy jöhessen ki a kanyarokból az i30 N, mintha kötélen húznák. Ötféle vezetési mód közül választhatunk: Eco, Normal, Sport, és N, valamint N Custom, utóbbi a személyre szabható pályaprogramot jelenti. Az elöl ülőknek Alcantara huzatú sportos ülések jutnak, a sofőrnek sportosabb kormány is jár. Hátul maradt az eredeti 3 férőhelyes pad, valamint egy vállalható méretű csomagtartó, tehát normál használatra is tökéletes lehet. 5 colos az alap érintőkijelző, 8 colos a feláras, valamint van egyedi fényezés is a Performance Blue árnyalat. Kíváncsian várjuk az első próbát!
i30 Fastback
Korábban már megszellőztették, hogy hamarosan érkezik a kupé változat, mégis valamelyest váratlan. Váratlanul izgalmas, hogy a Hyundai egy normál családi autóból valami divatosat farag. Az összkép viszont nem teljesen kerek, legalábbis számunkra, az arányai valahogy nem adják ki a formát. Három centivel alacsonyabb az ötajtósnál, de még így is túl magas ahhoz, hogy legalább annyira sportos lehessen, mint a Mercedes CLA, persze vélhetően az i30 Fastback hátsó ülésén legalább el lehet majd férni.
Fastback, a névválasztás nem csak jó, de kellően figyelemfelkeltő is, bár tény, hogy sokan a Mustang védelmére kelnek majd. A csapott fart hetykén felhúzott kacsafenékkel oldották meg, csinos, élőben talán jobban kiadja. Motorjai a már ismertek, 1,0 literes 120 és 1,4-es 140 lovas benzines, valamint az 1,6-os dízellel érhető majd el. A legerősebb motort már próbáltuk, az erejével nincs gond, csak a hétfokozatú duplakuplungos rondít bele a képbe, kézi váltóval izgalmas lehet. Már csak azért is, mert nem csak a külsőt, de a futóművet is sportosabbra, keményebbre hangolták, hogy lehessen vele jókat autózni. Minden elérhető hozzá, ami a normál i30-hoz, így radaros, távolságtartós tempomat és vészfékező asszisztens is, valamint az ismert vezetéstámogató rendszerek nagy része.
Hú, de fantasztikus! Visszaváltásnál gázfröccsöt ad?! Újabb autó vezetni nem tudó idióta hülyegyerekeknek.
És persze az autós újságírók ajnározni fogják: jó móka, jó játék – ilyeneket fognak róla írni.
Mi ez az i30 Fastback? Erről nem is tudtam. Csak nézek, mint Rozi a moziban:))) Olyasmi, mint a Kia Forte, a Cee’d amerikai piacon kínált megfelelője.