Gázos Opelek jönnek

Gázzal erősít az Opel

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az Opel teljes személyautó-palettáján bevezeti a kettős üzemű, benzin-LPG modelleket.

Elsőként a Corsából jelenik meg LPG, azaz autógáz hajtású modell, melynek alapjait az 1,2 literes benzines adja

Európa legtöbb országában komoly adókedvezmények járnak az LPG-s autóknak

A folyamatosan ingadozó, de leginkább egyenletesen növekvő üzemanyagárak, valamint a környezettudatosság iránt egyre fokozódó társadalmi érdeklődés miatt az Opel úgy határozott, hogy, akárcsak a Fiat, teljes modellpalettáján bevezeti a gázüzemű motorokat. A sorozat a Corsa LPG ecoFlex modellel indul, hamarosan pedig a Meriva, Astra, Zafira és Insignia modelleket is beveszik a programba.
LPG használatával akár 40 százalékkal csökkenthetők az üzemanyagköltségek, ráadásul a CO2-kibocsátás is átlagosan 15 százalékkal alacsonyabb, mint benzinnel hajtva. Az új Corsa 1,2 LPG ecoFlex motor LPG-vel 83, benzinnel 85 lóerőt teljesít, a háromajtós modellekben kilométerenként 110 g, öt ajtóval pedig 115 g CO2-kibocsátással. A négy másik LPG ecoFlex modellben az 1,4 literes turbós benzines adja majd a gázos átszerelés alapját.

A kettős üzem takarékos, környezetbarát és jelentősen növeli a hatótávot

Az LPG ecoFlex modellek mindkét üzemanyaggal hajthatók, és teljesítik az Euro 5 normát, hatótávjuk pedig 1100 és 1500 (!) km között alakul. Az LPG tank tartalma egy ötosztásos skálán követhető nyomon, a két üzem közötti átkapcsolás történhet automatikusan vagy gombnyomásra. LPG üzemben nagyobb terhelés éri a motort, ezért az Opel mérnökei megerősítették a szelepeket és szelepfészkeket, hogy ezzel kompenzálják a gáz gyengébb viszkozitását. Az LPG rendszer elhelyezésénél nagy hangsúlyt fektettek a biztonságra, házon belüli töréstesztekkel ellenőrizték, hogy a tartályt kellően körülfogja-e a karosszéria biztonsági szerkezete.

Teljes biztonságba rejtették a gáztartályt

Európában jelenleg több mint 5,5 millió LPG-s autó közlekedik. Az LPG adótartalma egész Európában kisebb, mint a benziné vagy gázolajé, ráadásul maguk az autók is jelentős adókedvezményben részesülnek: Németországban a különbség akár 40 százalék is lehet. Nálunk komolyabb támogatás nincs, de a tisztán gázüzemű járművek esetén kedvezményes regisztrációs adó fizethető, a Corsa azonban nem ilyen, hanem az utólagosan átalakítottakhoz hasonlóan benzinnel is hajtható - igaz, motormérete és emissziós besorolása alapján kalkulált "regadója" alacsonyabb, mint a kedvezményes, motormérettől független tétel.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 14:00
    Permalink

    Vajon az LPG mikor kerül az E85 példájára? Értem itt a +40-50Ft-os jövedéki adó bevezetését….
    Remélem békén hagynak engem és minket, mármint a kettős üzemű autóstársaimat!

  • 2017.10.31. at 14:00
    Permalink

    Az LPG rendszer elhelyezésénél nagy hangsúlyt fektettek a biztonságra, házon belüli töréstesztekkel ellenőrizték, hogy a tartályt kellően körülfogja-e a karosszéria biztonsági szerkezete. Ez hülyeség! A tartály még akkor is ép marad, ha a kaszni rommá törik. Nem kellene egyébként misztifikálni a gázmeghajtást. Ha ez az auto elmegy 6-7 liter gázzal, gázüzemben beindul minusz 10 fokban, nem kell évente tisztítgatni az üzemanyagellátó rendszert – akkor jó. Ezt 10 literes fogyasztással 1985-ben az 1200-as Ladadám már megcsinálta. A gázrendszer plusz ára is kérdéses.

Vélemény, hozzászólás?