Golf kombi erdészeknek? Itt az Alltrack terepkombi

Bemutatkozott a Volkswagen Golf Alltrack

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Volkswagen a Passat után a Golfot is kihozta Alltrack terepkombi verzióban. Összkerékhajtással és emelt hasmagassággal nem is komolytalan.


A terepes Golf kombi hivatalos bemutatója a Párizsi Autószalonon lesz, de a Volkswagen már most közzétett róla pár fotót, hogy tudjuk, mire is lehet számítani. A sima Volkswagen Golf Variant 4Motion, azaz négykerékhajtású változatánál eggyel komolyabb "terepjáró" a Golf Alltrack. 20 milliméterrel megemelt hasmagasságával könnyebben elboldogul egy bakhátas földúton, és külső kiegészítőivel közben menőbben is néz ki, mint a sima kombi. A hírek szerint a VW nem követi el azt a galádságot, hogy a terepes kinézet ellenére kimarad az összkerékhajtás, így a Golf Alltrack a legtöbb mai kompakt SUV-nál jobb terepképességgel bír. Újak a lökhárítók, amik így szerves egységet alkotnak a karosszériát körülfutó és védő ezüst-fekete burkolattal.
Hirdetés


Az Alltrack sajátja a 17 colos felniszett, az egyedi feliratok a sárvédőn, és az ezüst színű tükörház és tetősín. Az Alltrack összes motorja négyhengeres, turbós és közvetlen befecskendezésű. Benzines érthető okokból csak egy lesz, ez a motor viszont itt mutatkozik be, és később a többi Golfhoz is rendelhető lesz; az 1.8 TSI 180 lóerőt teljesít. A jelleghez jobban illó dízelek közül lesz gyengébb is, az 1.6-os TDI 110 lóerővel, a 2,0 literesek 150 és 184 lóerővel fognak sorakozni, az alap a hatos kézi váltó, de a benzines és a legerősebb dízel hatfokozatú DSG automatával is elérhető lesz. A kínálat leggyorsabbja a 184 lóerős dízel, végsebessége 219 km/óra, gyorsulása százig 7,9 másodperc. A gyengébb kétliteres dízel és az 1.6-os egyaránt takarékos: 4,7 és 4,9 liter a vegyes fogyasztásuk, szén-dioxid kibocsátásuk 124/127 g/km.

A 2015 őszétől kapható Golf Alltrack terepképességeit Haldex kuplungos összkerékhajtás javítja. Alapesetben az első kerekeket forgatja meg a rendszer, de ha a helyzet úgy kívánja, akár a teljes vonóerőt a hátsó tengely felé tudja küldeni. Elektronika látja el a differenciálzár funkcióját mindkét tengelyen - a fékek segítségével, az XDS rendszer a kanyarjellemzők javítására aszfalton, jó tapadás esetén is vezérli a fékeket. Az Alltrack Offroad menetmódban aktiválja a lejtmenetvezérlőt, az ABS-t átállítja terepmódba, és a gázpedál karakterisztikáját is a dagonyázáshoz igazítja. Pluszpont, hogy akár kéttonnás fékezett utánfutót is lehet vele vontatni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 02:21
    Permalink

    Ugye nem vagy erdész, no meg erdőben is régen jártál! Fegyvert nem kaphatsz az előéleted miatt, tehát vadászni sem fogsz, mert aki hamis papírokat készít, azt megbüntetik. Csak büntetlen előéletű ember hordhat, viselhet, tarthat fegyvert. A szád és az ízlésed olyan mint a moslék, akár a becsületed. Időnként le kell neked ezt írni kempelen, mert könnyen felejtesz!! Javulj meg, tanulj meg ember módjára társalogni. Ugye érted, Józsi??!!

  • 2017.10.29. at 02:21
    Permalink

    Pont az összkerék nevetséges mivel terepre alkalmatlan maga az autó!
    10 milliós kocsit ki használ terepre? Amikor meg annyi lesz az értéke, hogy megérje akkor is alkalmatlan, mivel csörlő és vadrács nincs rajta + plató!

    Balázs, ebből sem lesz vaskarika, hiába a f@szkiverős álom autód!

  • 2017.10.29. at 02:21
    Permalink

    Kedves Balázs!
    Egy erdész, aki pl a Bakonyban végzi a mindennapi munkáját, sohasem venne ilyet és nem is fog. Ez a kocsi alkalmatlan azokra a feladatokra, amit egy erdésznek meg kell tennie naponta, hetente, havonta. stb. Ez a kordé remek a családnak kirándulni egy “keményebb” terepre, de másra nemigen jó.

Vélemény, hozzászólás?