Gordon Murray új középmotoros coupét tervez!
A McLaren F1 legendás tervezője új fába vágta a fejszéjét!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A dél-afrikai szakember most elárult néhány részletet legújabb munkájáról, bár hogy milyen motor és sebességváltó kerül az új autóba, még mindig nem tudni.
A 72 éves tervezőzseni az Evo magazinnak elárult néhány technikai részletet a várhatóan 2019-ben vagy valamivel később bemutatásra kerülő középmotoros sportkocsiról, mellyel egy kicsi, könnyű és abszolút a vezetőt a középpontba helyező járgányt próbálnak megalkotni.
A fÅ‘ célkitűzések között szerepel az, hogy az autót minél könnyebbé tegyék, mindenképpen szeretnék 1000 kg alatt tartani a sportkocsi súlyát. Inspirációt az iStream Superlight nyújtott Murray terveihez, de az egyik fÅ‘ különbség a két verda között az lesz, hogy a még el nem nevezett modell acélkeret helyett extrudált alumÃnium vázat kap. Ennek egyik fÅ‘ elÅ‘nye, hogy az elsÅ‘ generációs iStreamhez képest 35%-kal, a hagyományosabb alumÃnium vázakhoz viszonyÃtva pedig 50%-kal kisebb a tömege.
Murray nem csak a tömeg, de a méret csökkentésére is nagy hangsúlyt fektet, hogy az új autó tökéletesen megfeleljen a mai városi utak kihÃvásainak, ennélfogva viszonylag kicsinek kell lennie. Megnyugtatásként azért hozzátette, hogy nem mikroautóban gondolkodik. A kisméretű autó elÅ‘nyei közé sorolja – amellett, hogy kisebb helyet foglal el – azt is, hogy a kevesebb nyersanyag felhasználása az árra is minden bizonnyal jótékony hatással lesz.
A McLaren legendája azt még nem árulta el, hogy milyen motort kap a kicsike, de annyit azért hajlandó volt felfedni, hogy leendÅ‘ partnerükkel biztosan meg fognak lepni pár embert. EgyelÅ‘re a sebességváltóról sincs sok információ, csak annyi, hogy valószÃnűleg hagyományos kézi sebességváltó lesz – méghozzá azért, hogy a vezetÅ‘tÅ‘l ne vegyék el a vezetési élményt.