Gumikérdés: a méret a lényeg? Nem!
Hogyan válasszunk gumiabroncsot?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Amikor új gumiabroncsot kell vásárolni, nem csak a méretre, hanem a mintázatra is ajánlott odafigyelni - utóbbinál fontos szempont, hogy az autót valójában mire használjuk.
Háromféle mintázat, háromféle méret - utóbbi már eleve behatárolja, hogy a gumi milyen jellegű autóra lesz felszerelve. Amit azonban sokan elfelejtenek, hogy adott méreten belül is lehet mintázatot választani, a használati mód függvényében
Új abroncsoknál mindig figyelni kell a méretre (lehetőleg ne változtassunk a gyárilag előírt paramétereken), a terhelési és a sebességi indexekre, továbbá a mintázatra - utóbbiról azonban sokan elfeledkeznek, lévén, úgysem számíthat sokat. Tévednek. A mintázat kiválasztása tulajdonképpen az abroncs jellegének a kiválasztása, a felhasználási körülménynek megfelelően. Kulcskérdés, hogy mire fogjuk használni az autót, milyen körülmények lesznek a jellemzők a használat során, és nem utolsó sorban, milyen elvárásunk van az abronccsal szemben. Abban az esetben, ha egy kiválasztott méretben több mintázat is létezik (és ez gyakran van így), akkor a kiválasztáskor az alábbi fontossági sorrendben, a következőket kell mérlegelni:
- milyen úton fogjuk használni az autót,
- mekkora távolságokra fogjuk használni az autót,
- milyen a vezetési stílusunk.
Itt a gumiváltás ideje, de nem mindegy, hogyan választunk abroncsot
Adott méreten belül, ugyanarra az autóra más gumi ajánlott döntően városi használatra, és ugyanúgy más, ha gyakran közlekedünk autópályán
Teljesen egyetértek a cikk írójával !
A felhasználó vezetési stílusa, a felhasználás körülményei alapjában meghatározzák a gumi jellegét, mintáját. Itt kiemelnék azonban még 2 tényezőt, amit a cikk írója nem említ:
1: Mennyit autózik egy szezonban: ha keveset használja az autóját, akkor érdemes olyan márkát választania, amely akár a nagyobb kopás ellenére is a jobb tapadást részesíti előnyben. Abban az esetben úgyis hamarább öregszik el a gumi, mint ahogy elkopna. Ha sokat megyen a járművel, akkor érdemes a fent említett cég gumijait használni, amik köztudottan magas futásteljesítményre képesek.
2: Én megfogadtam, hogy többé nem veszek forgásirányos gumiabroncsot. Nem azért, mert nem jók a tapasztalataim velük, hanem azért, mert nekem teljes értékű pótkerék van az autómban, de forgásirányos gumiknál csak jobbos vagy balos pótkerekem van. Igaz, fel lehet rakni szükség esetén az ellenkező irányba, de nem egészséges. Ezért is vettem nyárra asszimetrikus mintázatú gumit.