Gurítsunk egy új autót a karácsonyfa alá!
Mikor vegyünk új autót? 2. rész
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ha valaki mostanában újautó-vásárláson töri a fejét, s nem tudja, a változások miatt vegyen vagy várjon, igaza van, nem könnyű átlátni a szitán. Mi azért megpróbálunk segíteni.
A Volkswagent, így a képen látható, frissített Tiguant is forgalmazó Porsche Hungáriánál novemberben volt emelés, újabb árváltozással mostanában nem kell számolni
Vadonatúj CX-5-öt vásárolna? Valószínűleg lesz emelés a Mazdánál, plusz a bevezető akció miatt is érdemes mielőbb megrendelni a crossovert
Hamarosan hozzánk is befut az új Civic, és remélhetőleg nem lesz drágább a kifutó modellnél
Az elektromos i-MiEV (jobbra) nyilván kakukktojás, de legyen szó Kiáról, Hyundairól, Mitsubishiről vagy sok más márkáról, a magas forint/euró árfolyam miatt sanszos a januári drágulás, valamint az áfa- és az illetéktöbblet hatástalaníthatja az alacsonyabb regadót
Japán modellekkel folytatva, sem a Mazdánál, sem a Mitsubishinél nem tudták még megmondani, hogy lesz-e náluk áremelés januárban. Utóbbinál - különösen a magas euró/forint árfolyam miatt - tervezik, annyi szent, s talán úgy 5 százalékos drágulás prognosztizálható. Át Koreába: a Kia és a Hyundai importőre is megerősítette, hogy további emelés várható, ha nem áll be jelentősebb pozitív változás az árfolyamot illetően. A "további" szó is fontos, hiszen nem egy márka bizonyos típusai már október-november magasságában megdrágultak.
Idén novemberben Magyarországon 30 százalékkal több új gépjárművet helyeztek forgalomba, mint egy évvel korábban, külön a személygépkocsiknál 29 százalékos a növekedés. A DataHouse összesítése alapján 2011 novemberében 4489 új autó talált gazdára az elmúlt esztendő hasonló időszakának 3475-ös darabszámával szemben, míg az első 11 hónap számait figyelembe véve (41 670 kontra 39 566) szolid 5,3 százalékos a fejlődés.
A márkák közül itthon az év első 11 hónapjában az Opel adta el a legtöbb (4880) autót, második a Ford 4525, harmadik a Volkswagen 4502 darabbal. Őket követi a Skoda (4198), a Renault (3440) és a Toyota (2111), s csak eztán következik a korábban egyeduralkodó Suzuki szerény 1481 értékesített kocsival. (Tavaly januártól novemberig Ford, Skoda, Opel volt a képzeletbeli dobogósok sorrendje.)
A Citroënnél elvileg áremelést nem, exkluzív DS5-öst inkább hoz az újév
A Porsche Hungária márkáinál novemberben volt emelés, és szerintük a regisztrációs adó csökkenése ellensúlyozni fogja az áfa- és illeték-különbözetet, azaz újabb árváltozással nem kalkulálnak. Aki mostanság rendel például SEAT-ot, Skodát vagy Volkswagent, a kedvezőbb regadós árat kapja.
Sokat kell várni az Octaviákra, cserébe már idén is a kedvezőbb regisztrációs adós árat kapja a vevő
"A 2012-re elfogadott adójogszabályok összességében segíthetik a gépjármű-kereskedelem lassú kilábalását, amelynek a gyenge forint szabhat jelentős gátat" - fogalmaz Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének ügyvezető elnöke. "Egyesületünk örül annak, hogy a jogalkotó megértette és magáévá tette a környezetvédelmi szempontok fokozottabb figyelembevételét, és lehetőségeihez mérten ezt a 2012. évi jogszabályokban érvényesítette is."
"Különösen fontos a regisztrációs adó csökkentése, a cégautóadó szerkezetének változtatása, valamint a nyílt végű pénzügyi lízing és a tartós bérlet áfa-visszaigénylési tilalmának megszüntetése. Nem örülünk természetesen egyes adónemek és illetékek nominális emelkedésének, összességében ezzel együtt úgy gondoljuk, hogy a gondolkodás a helyes irányba mozdult el."