Gyárbezárásokra kényszerülhet Európa egyik legnagyobb autókonszernje!

Az EU károsanyag-kibocsátási kvótája komoly áldozatokat szedhet

Nem tudnak elég villanyautót eladni, ezért a belső égésű motorral ellátott gépjárművek számát kell csökkenteni - legalábbis ha minden így marad.

Komolyan megkongatta a vészharangokat Jean-Philippe Imparato, a Stellantis európai működéséért felelős szakembere. Elmondása szerint a konszern akár gyárbezárásokra is kényszerülhet ha nem akar elképesztő büntetést fizetni az EU-nak a károsanyag-kibocsátási kvóta megsértése miatt. Mindezt már annak fényében, hogy a gyártók sikeresen kilobbizták a könnyítést, így nem kizárólag a 2025-ös évet veszik majd figyelembe, hanem a 2025-27-es időszakot.

Imparato kifejtette, álláspontja szerint teljesíthetetlenek a kitűzött célok, majd hozzátette, jelen állás szerint a Stellantis 2,5 milliárd eurós (1 000 milliárd forintos) bírság elé néz 2-3 éven belül. Az olasz parlamentben sürgette a döntéshozókat a sürgős beavatkozást illetően, különben, ahogy fogalmazott, "kemény döntéseket kell meghozniuk".

"Két megoldás közül kell választanom. Vagy az elektromos autók eladását erőltetem, vagy egyszerűen leállítom a belső égésű motorosok gyártását. És utóbbi létesítmények bezárását jelentené". A felszólalás későbbi részében pedig külön megemlítette az olaszországi Atessa mellett lévő üzemet, amely jelenleg a kontinens legnagyobb kishaszongépjárműveket gyártó létesítménye. Ebben az ügyben a konszern 5 évvel elnapolná a furgonokra vonatkozó szigorúbb kvótát. Emellett kiemelte, a Stellantis továbbra is támogatja az olyan elektromos kisautók kifejlesztését, amelyek nagyjából 6 millió forintos (15 ezer eurós) áron kerülnének forgalomba - lényegében ezek lennének az "európai kei carok".

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?