Gyári optikai tuninggal vadul a legszebb japán kabrió

Még spyderré is varázsolhatja a Lexus LC kabriót a Toyota Racing Development csomagja

Az elegáns alapverzió és az extrém tuningműhelyek stílusa közé esik a diszkrét, ám sportos megjelenést kölcsönző aerodinamikai elemekkel ellátott Lexus LC nyitott tetős változata.

Különleges modell a Lexus LC, formavilága egyértelműen kiemeli a hétköznapi autók sorából, ám az ötliteres, szívó V8-as motorral ellátott sportautó külsején inkább az elegancia tükröződik, a teljesítmény-orientáltság kevésbé. Elvetemült tuningműhelyek persze már kezelésbe vették a modellt, az így született szörnyek viszont nehezen felvállalhatók, így a két véglet közti arany középutat szerette volna megtalálni a Toyota házi tuningrészlege, a Toyota Racing Development az LC kabrióhoz szánt aerodinamikai csomaggal.
Hirdetés
Elöl apró orrkötény tereli a levegőt, a küszöbtoldatok pedig az autó oldalszél-érzékenységét csökkentik. Hátul található a legvadabb részlet, a japán tuningkultúrát megidéző, osztott hátsó szpojler. A harmonikus megjelenést kissé megtöri, ám a hátsó traktus aszfaltra szorításában minden bizonnyal hasznos. Háromféle új, kovácsolt könnyűfém felni közül is választhatnak a TRD csomaggal felszerelt LC vásárlók. A szél hatékonyabb terelésével a stabilabb vezethetőség mellett valamivel csendesebbé is teszik a sportosan elegáns kabriót az akár egyenként, vagy csomagban is megrendelhető kiegészítők, melyeket a karosszéria színére, vagy kontrasztos feketére is lehet festetni. A minden opcióval felszerelt LC kabrió láttán így már szinte minden kétség eloszlik, hogy elég sportos-e a kocsi, és bár nem V10-es morog benne, mégis méltó utódja az LFA-nak. A legérdekesebb extra talán a hátsó ülések fölé kerülő burkolat, ami a két kiemelkedésével spyderré változtatja a kabriót, illetve a menetszél által keltett zajt is csökkenti. Mint azonban minden spydernek, úgy ennek is megvan az a hátránya, hogy így csupán két személy kaphat helyet a kocsiban. És persze a többi tuningelemnek is megvan az ára, nem csak pénzügyi értelemben: az orrkötény például 30 mm-rel csökkenti a lapos LC amúgy sem túl nagy szabad hasmagasságát, így parkoláskor érdemes odafigyelni. A TRD csak a japán piacra szánt LC-kre tervezte ezeket a tuningcsomagot, és bár megrendelésre kiszállíthatják más országokba is, ott már nem vállalnak garanciát az elemek pontos illeszkedésére. A Toyota elmondása szerint azonban ha kellő érdeklődés mutatkozik a TRD munkája iránt, Japánon kívül is értékesíthetik és felszerelhetik majd.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?