Gyönyörű kupéterv az egykori cápa BMW-k szellemében

Videón és grafikán a nem hivatalos BMW CS Vintage Concept látványterv

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A hatvanas években a BMW még bőven csak a formai útkeresésénél tartott. Az akkori dizájnt újraértelmezve készült ez a kupé látványterv.


Obendorfer Dávid a MOME-n végzett, magyar formatervező több munkája közül talán ez a BMW koncepció a legjobban sikerült. Szokása szerint egy legendás modellt vett alapul, de a CS Vintage Conceptnél van egy kis csavar. Nem csak az E9 kódú 1968 és 1972 között gyártott hathengeres, már tipikus négy kereklámpás CS kupét idézte meg, hanem annak kevéssé sikerült elődjét, a négyhengeres 2000 C-t is fel lehet fedezni a grafikáin.
Hirdetés


Az eredmény meggyőző. Ennyi idő távlatából persze a maga idejében rondának tartott, alig 11 ezer példányban gyártott 2000 C is klasszikus és keresett veteránautó. A CS Vintage Concept elején az apró és függőleges BMW vesék a hatvanas évek cápa elejű, kád formájú BMW-it idézik meg. Az autó sziluettje sportos és persze az 1962-óta védjegyként visszatérő hokiütő formát (Hofmeister-Knick) is hordja az ablakkeretén. Bár a videóban a megannyi legendás autót megálmodó Giovanni Michelotti előtti tisztelgésként van aposztrofálva a tanulmány, a BMW középkategóriás és afeletti kupéit már Wilhelm Hofmeister jegyzi, aki 1955 és 1970 között vezette a BMW dizájnrészlegét. Michelotti az 1962-ben megjelent új középkategóriás sorozat megrajzolásához nyújtott nem kis segítséget. Mindenesetre a CS Vintage Concept rámutat arra, hogy a BMW formatervezői talán erősebben is visszanyúlhatnának a márka múltjába, egy ilyen autó biztos siker lenne.

Forrás: David Obendorfer
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 11:00
    Permalink

    Igen, ezért van helye a kommenteknek, hogy elmond a cikkről a véleményed. Ismétlem a cikkről, nem mások fikázása miatt lehet ide írni. De mit is várhatnék tőled… trollboy ezt még gyakorolnod kell 🙂

  • 2017.10.29. at 11:00
    Permalink

    Ennyi hülyeséget hogy bírtál összeszedni? Mennyi időbe telik? El ne meséld, csak viccből kérdeztem.
    Vágom én, hogy ez a véleményed, de muszáj ezt ráöntened az olvasóra? Lassítsál gyorsabban!

  • 2017.10.29. at 11:00
    Permalink

    Áhh, belül túlzottan letisztult de ez még beleférne. Hátul a diffuzor helyére erőszakolt semmilyen funkcióval nem bíró idomtalan műanyag már csak a mai tipikus tervezés gyenge majmolása, kerékjárati ívek is mintha bármelyik mai autóról lennének másolva. Gondolom a gyűrődési zónák miatt ilyen minden mostani autón, de ettől még unalmasan ronda, és ha már az első lökhárítót figyelmen kívül hagyta minden funkciójával akkor itt is tehetett volna kivételt. Jah, az eleje… hát talán okkal felejtették el a függőleges veséket. Az e9-en jól állt, de itt olyan mintha a félig megrajzolt elejére három másodpercet adott volna valaki. Vese kimásol, beilleszt, kész… Kár érte, sok jó ötlet van benne és ütős lenne egy mai cápa klasszikus vonásokkal:(

Vélemény, hozzászólás?