Hirdetés

Gyorshajtás az M7-en? Jövőre aligha lesz megúszható!

365 fix és 160 mobil traffipax: bizonyára bőven jut belőlük az M7-re is

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nyaranta különös figyelmet kap az M7 autópálya a rendőrség részéről - teljesen jogosan. Jövőre aligha lesz megúszható ott a gyorshajtás.

Az üres pálya sem lenne szabad gyorshajtásra ösztönözzön, jövőre fix traffipaxok ellenőrizhetik az autósokat az M7-en. Reméljük, hogy nem indokolatlan sebességkorlátozások mellett

Bevallom, már el is felejtettem, hogy 2-3 évvel ezelőtt nem egyszer olyan totális ellenőrzést hajtott végre az M7 autópályán a rendőrség, hogy minden autóst kiterelt és jó alaposan szemügyre vett. Ez azonban úgy néz ki, hogy a múlt, hiszen idén szolid 720 millió forintért vásárolt 160 mobil és 365 fix, nem is csupán sebesség-ellenőrző, hanem komplex ellenőrző készüléket (KEK) a rendőrség, amelyekkel nemcsak a gyorshajtás, hanem például a be nem kapcsolt biztonsági öv vagy a kézben tartott mobiltelefon is kiszűrhető lesz.

Hirdetés

Az I love Balaton blog cikke szerint jövő nyárra az M7-re olyan sűrűséggel telepítenek az új készülékekből, hogy egy gyors fürdőzés, vagy persze bármi más miatt elkövetett gyorshajtás semmiképp sem lesz megúszható. Tesszük, hozzá, hogy nagyon helyesen. Csak egyetlen dolgot kérnénk, lehetőleg ne a már befejezett, vagy még el sem kezdett útfelújításokhoz kihelyezett 60-as korlátozásoknál mérjék a tempót a rend éber őrei! Előre is köszönjük!

Hirdetés

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 01:09
    Permalink

    Mindenki nagyon okos, amíg nincs baj, aztán kezdődik a magyarázkodás. Tessék betartani a sebességhatárokat, mert a járművezetők zöme!! erre számít. Ne pedálozzunk a 140 v. 150-es sebességért az autópályán, legyen elég a 130. A románok valóban életveszélyesek, a kamionjaik szintén, de általában kataszrófális a kamionok “viselkedése” a pályákon és azon kívül is. A németek bátran és jól vezetnek, nem félnek egy kis gázadástól, de a legkisebb “rossz jel” esetén azonnal visszaveszik a sebességet.

  • 2017.10.29. at 01:09
    Permalink

    A nyugati autópályákon nagyon ritkán járok, ahhoz nem tudok hozzászólni. Napi szintű tapasztalataim, innen a keleti végekről erednek.4-es 42-es, 47-es főutak. Ritka az a baleset aminek nem részesei és zömmel gyorshajtásból ered. Különösen igaz ez a nyári és téli szabadságolások idején, amikor mennek hazafele és 1-2-3 ezer km után agyig pakolva még legalább a határon át akarnak érni. Ilyenkor számukra nincs jelentősége a kanyarnak, az útviszonyoknak, a sebességnek.

  • 2017.10.29. at 01:09
    Permalink

    Visszaolvastam a témát, nekem sem az a véleményem, mint neked. Lehet, hogy otthon nyomják, ott én is azt tapasztaltam, hogy ész nélkül mennek, kanyarban előznek, életveszélyesek de itthon, s még inkább a nyugat-európai autópályákon a taknyos vánszorgás (Vályi Pista) jellemző rájuk tapasztalataim szerint. EGyszerűen nem tudnak autópályán közlekedni. A zebrás sztorit nem tudom hol tapasztaltad, mert engem még Erdélyben sosem engedtek át, a radarral egyetértek, nagy divat a CB rádió mostanában. A kamionosaik pedig maga az ördög, Cigány népség.

  • 2017.10.29. at 01:09
    Permalink

    Románok? Dehogynem mennek. Főleg olasz, spanyol, német rendszámmal. Azt nem tudom, ők-e a legbénább népség, de hidd el nyomják ahogy a csövön kifér. Viszont ők állnak meg a zebránál elsőnek, jelzik a szembejövőknek a rendőrt és jelzik (kamionok) hogyha előzhetsz.

  • 2017.10.29. at 01:09
    Permalink

    Szerintem sokat fejlődött az elmúlt 10 évben az autópályás közlekedési morálunk.Saját tapasztalat ugyan, de toleránsabbak a sofőrök és lényegesebben kevesebb a gyorshajtó. Ez mielőtt Pintér Úr meghajolna az üzemanyagáraknak is jelentősen köszönhető (hisz a gyári autópályás érték 120-130km/h-ra van megadva a járműveknél, 180-200 km/h-val haladva az nyilván meg sem közelíthető). Természetesen a “trafizás” is visszatartó erő és nincs is vele bajom ha tényleg ésszerűen végzik és nem a felesleges korlátozó tábláknál ücsörögnek vele.
    Azt viszont nem értem, hogy ha már van rendszámfelismerős kamerarendszer miért nem azt bővítik. Egy egyszerű számítással ott is ki lehetne szűrni a jelentősen gyorsabban haladókat.

  • 2017.10.29. at 01:09
    Permalink

    Idén Horvátországból hazafele tűnt fel, hogy simán engedik a sík szakaszokon országúton a 110-et a falvakban a 60-at. Teljesen jól járható volt és alig volt lassabb, mint a pálya. Itthon mindenhol ki van rakva a nyomorék 30-as, 40-es tábla főúton vagy éppen gyorsforgalmin.

  • 2017.10.29. at 01:09
    Permalink

    A 130-at azért be lehet tartani, de van olyan is, hogy az embernek “elnehezedik a lába”. Sokszor járok a céges kocsinkkal, ami viszonylag új (nincs 2 éves), nem is érezni benn a sebességet. De nagyobb sebességnél is sokkal nagyobb biztonságban érzem magam, mint pl. a saját kocsimban, ami 9 éves tehát azért az sem egy öreg csotrogány. Az új autókban legtöbbször van tempomat, ezt egy haszontalan dolognak tartom, egyedül arra használom néha, hogy a gyorshajtást megelőzzem. 150-re szoktam állítani, ez a valóságban kb. 142-143 km/h, ebből a trfaizáskor levonnak 3%-ot, így a végeredmény 137-138 km/h lesz, ez pedig nem tartozik az objektív felelősségvállalás hatály alá, hiszen ahhoz legalább 151 km/h-val kellene menni. Vagyis a tempomatot akár 160-ra állítva is lehet menni, figyelembe véve, hogy a legtöbb óra kicsit többet mutat és a hatóság is levon 3%-ot (a műszer hitelessége okán). Ennél gyorsabban meg nem is kell menni.
    A baj valóban a korlátozásoknál lehet, pl. egy 100-as tábla a pályán, stb.

  • 2017.10.29. at 01:09
    Permalink

    Közlekedési kúltúra… Magyarok,és a Románok mennek mint a meszes. Akinek luxus autója van mindenki felett érzi magát,mert ő megteheti. Nyugati országokban másképp van ott a 30as táblánál 30-al mennek. Természetes kint is vannak balfaszok de lényegesen kevesebb mint itt. Valami nagyon nincs renben az emberek gondolkodás módjával azért tartunk itt ahol. Traffipax kell,mert visszatartó ereje van de nállunk sajnos csak pénzbeszedés,mondhatjuk úgy is hogy egy uj adó.

  • 2017.10.29. at 01:09
    Permalink

    Szerintem ez a ‘válasz’ az értelmetlen és kitáblázatlan fekvőrendőrökre, ahol 1-el kell átmennem, hogy ne tegyem tönkre azt amit majd saját költségemen kell megjavíttatnom. Mert 30-al szétszakadna minden! Elötte/utána a sebességnövelés csak kompenzálás a ‘sérelmekért’! 😉

  • 2017.10.29. at 01:09
    Permalink

    Ehhez hozzátartozik az is, hogy a 30-as táblát az autósok egyáltalán nem ismerik! Fingjuk sincs mit jelenthet! A 30-as zonát meg végképp nem.
    Itt az utcában van egy óvoda, egy ált iskola megint egy óvoda és egy bölcsőde. Tavaly ősszel számoltunk. 20-ból 19 ment 30 felett!!!
    Na ez a szomorú valóság! 🙁

  • 2017.10.29. at 01:09
    Permalink

    A rendőr ott büntet megforduláskor a Fehérvári út elején, ahol nem útkereszteződénél a villamos vágány mindkét oldalán utólag szándékosan lemarták egy jó széles szakaszon a félgömböket, az állítólagos záróvonalat természetesen már nem lehet látni kopottsága okán (tábla nem tílt!), ergó a kerület és a rendőrség vezetése akár hallgatólagosan is összefogott és olyan körülményeket teremtett, hogy utána lehessen valami mondvacsináltat büntetni! Érdemes volt őket ismét megválasztani!

  • 2017.10.29. at 01:09
    Permalink

    Európát járva sajnos feltünt,hogy magyar sajátosság a sok 30-as tábla INDOKOLATLANUL!!! Iskoláknál,ovodáknál természetes,és kell is de amikor kintfelejtik felujítás után és ott mérnek az gusztustalan,mint sok,sok más dolog az országban!

Vélemény, hozzászólás?