Még mindig nincs vége a Takata-visszahívásoknak!
Azt kéri a Citroën két típusával kapcsolatban, hogy a tulajok a lehető leghamarabb vigyék szervizbe, és addig lehetőleg ne használják
Európa-szerte visszahívást rendelt el a Stellantis Citroën modellekre, így a Magyarországon értékesített példányok is érintettek. Mutatjuk, pontosan mely típusokat kell azonnal szervizbe vinni!
A Stellantis egész Európára kiterjedő úgynevezett Stop-Drive kampányt jelentett be a Takata légzsákkal szerelt, 2009 és 2019. között gyártott Citroën C3 (második generációs) és DS3 (első generációs) modellekre vonatkozóan. A „Stop-Drive” azt jelenti, hogy a gépkocsi használatát fel kell függeszteni és azonnal fel kel keresni egy márkaszervizt. Természetesen az érintett példányok tulajdonosai közvetlen értesítést is kapnak, de a vállalat nem mindenkit tud elérni, hiszen akadnak olyanok, akiknek a lakcíme, vagy az elérhetősége időközben megváltozott. Éppen ezért létrehoztak egy alvázszám ellenőrző felületet, ahol mindenki megnézheti, autója érintett-e a visszahívásban. A Stellantis a közleményében kiemelte, egy a közelmúltban történt franciaországi baleset miatt szükséges a rendkívüli lépés.
Japán megbízhatóság. Azért bővül folyamatosan az érintett modellek listája, mert teljesen átláthatatlan volt a Takata gyártási rendszere és a japán fejesek azóta is össze-vissza hazudoznak az ügyröl.
Jegyzőkönyveket vagy tesztelést csak esetlegesen használtak – vagy megsemmisítették a bizonyítékokat. Ez ma már nevetségesnek tűnik, mikor minden alkatrészen QR kód van ami az összes gyártási részletet tartalmaz, de további információk hiányában lassan el kell fogadni, hogy valószínűleg minden valaha gyártott Takata légzsák hibás volt. Így valószínűleg nem is ez az utolsó visszahívás – több tízmillió autó lehet még az utakon veszélyes légzsákokkal amiknek nem lehet beazonosítani az eredetét.
Hogy mi történik hibás működés esetén? Nos, nagyjából az, mint mikor kézigránát hajítást gyakorolnál, de a dobó mozdulat végén elfelejted elengedni a gránátot. Talán kicsit kisebb a robbanás ereje, de ugyanazt az ammónium-nitrát tölteléket használják, mint a legtöbb második világháborús fegyver.