Hagyományos motorokkal jöhet a VW Golf IX

Tíz év múlva sem lesz teljesen elektromos a Volkswagen palettája

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Alig, hogy lerántották a leplet a Golf nyolcadik generációjáról, máris a következő kiadásról faggatták a Volkswagent. Jelen állás szerint a számos elektromos modell mellett azért akad majd hely a hagyománytisztelő kompaktnak is.

Csak néhány napja leleplezték a nyolcas Golfot, máris elindultak a találgatások, hogy vajon az alternatív hajtások irányába forduló autóipar térképén meddig van helye a Golfnak. A Top Gear autós magazin a kompakt modell generációváltása kapcsán kérdezte a Volkswagent a belső égésű motorok, illetve a Golf jövőjéről.
Más gyártókhoz hasonlóan a Volkswagen palettáján is egyre több elektromos autó várható, a német gyártó az ID. személyében még saját almárkát is létrehozott a villanymotoros négykerekűeknek. Ugyanakkor a Volkswagennél úgy vélik, hogy 2030-ban is lesz helye a belső égésű motoroknak a palettán, ezért 2027-2028 tájékán tervezik a bemutatni a Golf következő generációját. Mivel az említett ID. almárkának nem szeretnének házon belüli konkurenst, ezért már a nyolcadik generációból sem lesz teljesen elektromos változat (az e-Golf helyett az ID.3-at kínálják a vevőknek), így jelen állás szerint a hagyományos típusnevek és a belső égésű motorok sorsa összefonódott.
Hirdetés
Az új Golf palettáján azért találni elektromos motorral szerelt modelleket, plug-in hibrid kivitelből rögtön kettőt is. A Golf GTE erősebb verziója 245 lóerőt állít csatasorba, a kevésbe izmos variáns pedig 204 lóerőt vonultat fel, az elektromos hatótáv akár 60 kilométer is lehet. Új jelölés is érkezik a nyolcadik kiadással, méghozzá az eTSI, ami könnyű hibrid modelleket jelent, ezek a kivitelek 110/130/150 lovas verziókban állnak majd a vevők rendelkezésére, ám ezek a modellek nem lesznek jogosultak a zöld rendszámra. A Volkswagen eddig 35 milliós példányszámban elkelt típusa még jó darabig a kínálatban maradhat, vélhetően tisztán elektromos kivitel nélkül is az európai piac egyik legnépszerűbb szereplője lesz.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?