Hänninen oktatott a Monte-Carlo Rali első napján

Két Skoda az élen a Monte-Carlo Ralin

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az IRC-címvédő Juho Hänninen fölénye jegyében zajlott a Monte-Carlo Rali első, meglepően meleg és száraz napja.

Kisebb csalódást keltett a Monte-Carlo Rali időjárása, hiszen a gyorsasági szakaszok nagy részén tíz fok körüli hőmérsékletet mértek, ami miatt hó vagy jég a hegycsúcsokon sem maradt, még mutatóban sem.
Ennek ellenére nem volt eseménymentes a verseny első napja sem. A résztvevőknek mindjárt egy 36 km-es szakasszal kellett megküzdeniük, majd következett a 41 km-es Burzet, amely a Monte egyik leghíresebb gyorsaságija. Igaz, többnyire hó szokta borítani, és több versenyző is csodálkozott rajta, hogy ilyen száraz utat még nem láttak a Burzet-n.
Bár az első gyorsaságin csak második lett az IRC címvédője, Juho Hänninen, a második szakaszon – Burzet-n – 15 másodperccel leosztott mindenkit, a nap végére pedig 45 másodperc előnyt autózott ki, ami egészen elképesztő különbség.
Kicsit óvatosan kezdte a napot Freddy Loix, aki az első gyorsasági után még ötödik volt, a harmadik szakaszra azonban feljött a második helyre, az utolsó szerdai gyorsaságit pedig megnyerte. Loix második helye azért is értékes, mert Hänninen a Monte-Carlo Rali után a vb-n fogja képviselni a Skodát, míg Loix teljes bajnokságot fut az IRC-n, így az állandó IRC-résztvevők közül ő áll a legjobban.
De a Skoda örülhet a leginkább, hiszen az első két helyen két gyári versenyautójuk áll, megelőzve a Peugeot (nem hivatalos) két gyári 207-esét.
Az egyikkel a 2003-as rali világbajnok Petter Solberg kapaszkodott fel a harmadik helyre, annak ellenére, hogy csak most versenyzett először Szuper–2000-es autóval. Solberg az utolsó gyorsaságin tudott mindössze 0,2 másodperccel Stéphane Sarrazin elé kerülni. A Formula–1-ből, Le Mans-ból és a rali világbajnokságról egyaránt jól ismert francia versenyző az első szakaszt megnyerte, de később nem tudott lépést tartani az első három helyezettel.
Kellemes meglepetést okozott az 1994-es Monte győztese, a 48 éves Francois Delecour, aki egy Peugeot volánja mögött tért vissza és áll a nyolcadik helyen, megelőzve számos aktív és jó nevű versenyzőt. Az egykori Formula–1-es versenyző Alex Caffi szintén megállta a helyét és az első napi küzdelem után Skodájával a 14.
A verseny csütörtökön és pénteken is folytatódik, a befutó pedig a legendás éjszakai szakasz után szombat hajnalra várható.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?