Harckocsival a pályán

Pályanapokra is alkalmas Hummert építettek

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Természetesen eddig is nyugodtan be lehetett nevezni egy Time Attack versenyre a Hummer H1 modellel, csak éppen értelme nem igazán lett volna. Most változik a helyzet!


Eredetileg a harcmezőre tervezték, ám később a civil forgalomban is megjelent a megalomániás vásárlók igényeit kielégítve. Sokan már ebből a rövid jellemzésből is kitalálnák, hogy az 1987-ben megszületett Hummer H1 modellről van szó, amelyet 6,6 literes V8-as Duramax dízelmotor hajt. Mindezek a tulajdonságok a lehető legmesszebb állnak attól, hogy sportosnak nevezhessük, egyesekben mégis annyira erősen dolgozott a fantázia, hogy a pályára is alkalmas Hummer megépítéséhez vezetett.
Hirdetés

A motort meghagyták benne, de nem ám érintetlenül! Feltornázták a teljesítményét 800 lóerőre és a forgatónyomatékát 2033 newtonméterre, ami már egyenesen aszfaltszaggató érték. Persze ez nem elég ahhoz, hogy a pályán ne mozogjon esetlenül a harci szekér. Teljesen áttervezték a futóműgeometriát és közel 18 centiméterrel csökkentették a terepjáró szabad magasságát. Emellett hatdugattyús féknyergek harapnak a hűtött féktárcsákra, illetve Pirelli P Zero gumiabroncsokat szereltek a látványos könnyűfém keréktárcsákra.

Az utastérben is versenyautós hangulat uralkodik Sparco versenyülésekkel, bukócsövezéssel és Momo sportkormánnyal. Az egyetlen dolog, ami még szúrhatja a szemét a pályaversenyzés szerelmeseinek, hogy megmaradt a dobozforma, pedig egy ilyen mértékű átalakítás során már igazán belefért volna, hogy áramvonalasabb idomokat is kapjon az autó. A tuning elkövető azonban nem akarták megfosztani karakteres megjelenésétől a Hummert.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?