Háromhengeres alapmotort kapott a Toyota Corolla, szedánként

Új motorral bővült a Toyota Corolla kínálata - lefelé; GR Sport külsővel felfelé

Egy kicsit szerényebb teljesítményű, ám takarékosabb motor váltja a Toyota Corolla szedán eddigi 1,6-os belépő benzinesét. A Hybrid pedig már szedánként is kérhető GR Sport csomaggal.

A klaszzikus, szedán karosszériát választók eddig is találtak szívó benzinmotort a Toyota Corolla kínálatában, hiszen míg az ötajtós és a kombi alapmotorja az 1,2 literes turbós, a szedánban a belépőt eddig az 1,6 literes Valvematic Dual VVT‑i, azaz szívó- és kipufogóoldalon is változó szelepvezérlésű és változó szelepkiemelésű benzines jelentette. Utóbbi azonban most már nincs gyártásban. Áprilisban a Yarisban debütált 1,5 literes TNGA szívó benzinmotor váltotta. A Corolla kínálatában ez az első és eddig egyetlen háromhengeres motor, ami bár 121 lóerejével és 153 Nm nyomatékával egy hajszálnyit elmarad a raktárról még mindig elérhető 1,6-os 132 lóerejétől és 159 Nm nyomatékától, 6,1 l/100 km vegyes WLTP fogyasztása helyett 5,7 litert felmutatva takarékosabbnak ígérkezik. Ha a listaárakat nézzük, az új 1.5 TNGA motorral (ám alacsonyabb, Active felszereltséggel) a Corolla 810 ezer forinttal olcsóbban startol, mint a kifutó, csakis legalább Comfort Tech csomaggal kapható, ám ha azonos szintre hozzuk őket, sajnos látható, hogy a kisebb és szerényebb hengerszámú motor nem hoz árcsökkenést. Jó hír azonban, hogy aki most még megcsípné a kifutó 1,6-ost, az 1,4 millió forintos kedvezménnyel, 6,54 millió forintért viheti el, a már elég gazdag Comfort Tech ellátmánnyal, sok más mellett első-hátsó parkolóradarral, tolatókamerával, első ülésfűtéssel, kétzónás automata klímával, elektromos rögzítőfékkel. Az 1,8-as Hybrid felára 1,19 millió forint, a kézi váltós alaphoz mérten. Az új 1.5 TNGA benzinmotor viszont Multidrive S, fokozatmentes automata váltóval is kapható, ha ahhoz mérjük a hibridet, már csak 445 ezer forint a felára, amit bizony fogyasztásával is belátható időn belül kitermel, nem is beszélve csendesebb, komfortosabb üzeméről, és ami talán a legfontosabb, szerényebb emissziójáról. És van még egy érdekesség: a hibrid szedán immár hazánkban is kérhető a hozzá tavaly debütált GR Sport külsővel és belsővel, valamint a hozzá társuló csúcsfelszereléssel, kéttónusú fényezéssel.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?