Háromhengeres motor és adaptív csillapítás az Octaviában

Még nem modellfrissítés, csak néhány újdonságot kap a Skoda Octavia

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Még a nagy frissítés előtt néhány kisebb változást hozott a Skoda az Octavia életébe. Most kerül először háromhengeres motor a csehek slágermodelljébe.

Hamarosan itt az ideje egy komolyabb frissítésnek az Octavián, de úgy tűnik, kicsit még ülnek a dolgon, és hogy addig se csökkenjen az eladások száma, néhány extrával feldobják. Pár hónapja az Octavia elérte a bűvös egymillió eladott példányszámot, nem is csoda, elég jó boltnak számít a Golf 7 alapú csapott hátú. A legfontosabb változás a motortérbe érkezik. Korábban is hallhattunk az új 1,0 literesről, ám az újdonság, hogy teljes egészében ugrik az 1.2-es Tsi (86 és 115 LE) alapverzió, ami helyére a 999 köbcentis háromhengeres és szintén turbós egység kerül. Ez a motor 115 lóerőre képes, csúcsnyomatéka pedig 200 Nm, amit 2000-3500-as percenkénti fordulatszám között képes produkálni.
A népszerű DSG váltóval 10 másodperces 100-as sprintet tud az új motor, az alapáras hatfokozatú kézivel akár alatta is megfutja, fogyasztása pedig – a gyári adatok szerint – csupán 4,5 l/100 km. Ugyanakkor új aerodinamikai csomag is kérhető hozzá Active, Ambition és Style felszereltségi szinten, amitől az autó valamivel alacsonyabb lesz. Továbbá aktív légbeömlőket kap, amik a légellenállást javítva bezáródnak, ha nem kell a kiegészítő hűtés, illetve szolid hátsó spoiler is jár a szetthez. Ezzel a csomaggal a gyártó szerint nyerhetünk még egy deci üzemanyagot 100 kilométerenként. A 2017-es modellévű Octaviákba már kérhetünk adaptív futómű-szabályzást is, de csak a 150 lóerő felett teljesítő motorokkal szerelt változatokhoz.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 04:33
    Permalink

    Aha, azért a megadott tartomány alatt nem nagyon szokott élet lenni a turbóbenzinesekben, pláne ha ilyen kicsi a hengerűrtartalom. Csak arra akartam célozni, hogy más márkáknál 1500 körül már megvan a max. nyomaték és szerintem az annál jobb, minél hamarabb jön.

  • 2017.10.28. at 04:33
    Permalink

    Az igaz, hogy ez a kis motor olyan nyomatékos mint 15 éve az SDI volt, csakhogy az a dízel sok autóban még ma is vígan duruzsol félmillió km körül, ez a kis motor meg jó ha elmegy 200 ezret.

  • 2017.10.28. at 04:33
    Permalink

    mi az, hogy ébredő ? a max nyomatéka(200Nm) van 2000-től, ez a kis motor olyan nyomatékos mint 15 éve az SDi-jük volt, de LE-ben meg másfálszoros. Ha az a lomha szar 68LE-s dízel , ami még a fabia-ba is gáz volt eladható volt a nagytesóba, akkor ne akadjunk már ki hol-mi 999cm3-en. 10mp 0-100-at talán az 1.8-as vw benyás tudott amíg volt, az SDi gondolom valami 16mp-ces lendületautó emlékét sugallja …

  • 2017.10.28. at 04:33
    Permalink

    Egyébként nekem a 2000-nél ébredő nyomaték a fura, a konkurencia ennél sokkal jobbat tud és ezeknél a motoroknál ez kritikusan fontos paraméter.

  • 2017.10.28. at 04:33
    Permalink

    hát octáviába 999cm3-s motort…hát most erre mit azistent mondjak? 😀 az orrában 2 ilyen is elférne. megérteném, hogy ha valami akksival meg villanymotorral még kiegészítenék….de így? egyszerűen csak : lol

Vélemény, hozzászólás?