Visszatér a Hard Top név a Defender palettájára
A Hard Top elnevezés 1950 óta velünk él, hiszen az akkori korai Land Rover járművekhez kÃnált leszerelhetÅ‘ keménytetÅ‘t nevezték Ãgy. Az új Defender Hard Top viszont csak a nevében és a sziluettjében emlékeztet az Å‘sre, hiszen a raktér teteje nem vehetÅ‘ le.
A raktér teteje nem távolÃtható el
A 90 és 110 Hard Top változatok egyaránt független, csavarrugós felfüggesztést kapnak, mÃg a 110-es modellhez fejlett elektronikus vezérlésű légrugózás is rendelhetÅ‘. Mindkét konfiguráció kÅ‘kemény terepjáró is természetesen. A szabad hasmagasságuk 291 mm, a terepszögeik pedig elöl 38, középen 28 és hátul 40 fokosak lehetnek. Gázlómélysége 900 mm, ehhez pedig jár a Terrain Response 2 rendszer gázlóprogrammal, ami segÃt átkelni a mély vÃzben. Hasznos terhelhetÅ‘ségüket még nem árulták el, annyit viszont tudni lehet, hogy akár 3500 kg-ot képesek elvontatni, természetesen segédrendszerek is segÃtenek a vontatmány kezelésében. A rugalmasan variálható utasfülke csupán kétszemélyes, ám extraként rendelhetÅ‘ középre egy lehajtható ülés is, amennyiben háromszemélyessé kÃvánják tenni az autót. A ClearSight visszapillantó tükör-rendszerrel pedig hátra is könnyű a kilátás, hiszen az egy kamera képét jelenÃti meg a tükörben.
EgyelÅ‘re szűkmarkúan bántak a pontos technikai adatokkal, Ãgy a terhelhetÅ‘séget sem árulták el
Továbbá 360 fokos kamerarendszer is segÃt a manÅ‘verezésben, amelynek képe a középkonzol érintÅ‘képernyÅ‘jén jelenik meg.
Természetesen az infotainment mindent tud, ami napjainkban elvárható, haszongépjárműként pedig a Remote okostelefonos alkalmazás is jól jön, amellyel a vállalkozások a távolból is nyomon követhetik a jármű tartózkodási helyét, üzemanyagszintjét és korábbi utazásait.
A Defender Hard Top modellt a Land Rover Special Vehicle Operations (SVO) részlege fejlesztette ki