Hirdetés

Hatalmasra fújták a Golfot – itthon a VW Crafter

Volkswagen Crafter hazai bemutató és menetpróba

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nagyot mutat a Volkswagen legújabb teherautója, az új Crafter ráadásul már teljes egészében saját termék. Keresztbe raktuk, hazai utakon próbáltuk, biztosan állíthatjuk: szerencsés, aki vele dolgozik!

Túl nagyot nem lehet mutatni teherautó-dizájnban, a Volkswagen is az apróságokat próbálta kiemelni, és hasonló vonalakat húzni, mint a személyautóinál

Szakított a Volkswagen a Mercedesszel és munkásautójuk új generációját már házon belül fejlesztették. Nem osztoznak vele senkivel – esetleg az MAN-nel. Nem is csoda, hogy megtartják maguknak, az új Crafter még személyautós szemmel nézve is lenyűgöző. Ritkán kerülünk ekkora teherautók közelébe, a B-kategóriás jogosítvánnyal vezethető legnagyobb, 3,5 tonna terhelhetőségű munkagépeknél nekünk általában semmi keresnivalónk, ám a Crafter más. Röviden, ez egy Golf óriási dobozba csomagolva. Lenyűgöző az extrák listája, főleg a vezetéstámogató rendszerekről szóló rész, a legtöbb elérhető segéd kérhető hozzá. És kiknek lenne nagyobb szüksége vezetéstámogató segédekre, mint akik egész nap vezetnek?

Szimpla-, vagy duplafülkés platós kivitelben is rendelhető, ilyenkor elöl hárman, hátul négyen ülhetnek. A felépítmény persze igényfüggő, bármi lehet

A fényszórók elöl akár teljesen LED-esek is lehetnek, ahogy a hátsók is

Elsőkerék- és összkerékhajtású Volkswagen Crafter - műszaki adatok
L3H2 L3H3 L4H3 L4H4 L5H3 L5H4
Tengelytáv [mm] 3640 4490
Hossz [mm] 5986 6836 7391
Első túlnyúlás [mm] 1000
Hátsó túlnyúlás[mm] 1346 1901
Szélesség [mm] 2040
Szélesség a tükrökkel együtt [mm] 2425
Magasság [mm] 2355 2590 2798 2590 2798
Raktér hossza [mm] 3450 4300 4855
Raktér maximális szélessége [mm] 1832
Szélesség a kerékdobok között [mm] 1380
Raktér magassága [mm] 1726 1961 2189 1961 2196
Hátsó ajtó szélessége [mm] 1552
Hátsó ajtó magassága [mm] 1605 1840
Tolóajtó szélessége [mm] 1311
Tolóajtó magassága [mm] 1587 1822
Raktér térfogata[m3] 9,9 11,3 14,4 16,1 16,4 18,4

Az új Crafter kínálatában megtalálható a konszern agresszív, ám hatásos és rendkívül ügyes, kormánybeavatkozással dolgozó sávtartó asszisztense, valamint a radaros távolságtartó tempomat is. Ezek együtt tulajdonképpen önvezetővé teszik a Volkswagen teherautóját, pláne, hogy dugóban araszolásra is képes, természetesen automata váltóval párosítva, mert 8 fokozatú normál bolygóművessel is társítható a több teljesítményszinten elérhető kétliteres szimpla-, vagy duplaturbós dízel. Nem csak előre és hátra kap parkolószenzorokat, az oldalát is végigtűzdelik, így az akadályra, építőanyagra, szerszámokra való ráfordulás veszélyétől is megóvja a sofőrt. Akár egy gombnyomásra parkolni is képes a Crafter, ráadásul utánfutóval is, amit már a Kodiaqban próbáltunk. Hátsó keresztirányú forgalomfigyelő is van a Gold csomagos autókban, ráadásul vészfékező funkcióval együtt. Oldalszél asszisztens is elérhető a dobozos kivitelű Crafterekhez, autópályán nagy haszna lehet.

Munkahelynek kiváló! Ergonomikus elrendezés, egyszerű, kényelmes kezelés, személyautós kormány és rengeteg pakolórekesz. A polcok alja azonban nem gumírozott, így minden csúszkál benne, amerre szeretne, telefonnak nincs külön helye

Hirdetés

Nagyképernyős multimédiás fejegység is elérhető, a parkolóradar és a hátsó keresztirányú forgalom figyelőjének képe is itt jelenik meg. Némely autó egy tonna súlyt is kapott, nem vettük észre a különbséget az üreshez képest

Az utastérben is teljesen személyautós, a Tiguanból is ismerős, alul lapított kormány akár bőrözve is kérhető, de a műanyag fogása is korrekt. A kormányzás közvetlen és hatalmas szögben fordítja a kerekeket, olyan feladatokba dobtak bele minket, amikben ennek nagy hasznát vettük. Időre szlalomozni egy ekkora, ráadásul hosszított kivitelű teherautóval izzasztó, de rénszarvastesztet is csináltunk, valamint a rántópadon is kihúzták alólunk a hátsó tengelyt. Üresen ügyesen mozog, pillanatok alatt össze lehetett szedni, egy tonna terheléssel sem mozgott másképpen. Vezetni személyautós, az ergoActive vezetőülés gázrugós csillapítással elringatja a sofőrt, pihentető munkahely. Szinte minden eszköznek találunk pakolórekeszt, azért csak szinte, mert például dedikált mobiltelefontartó nincs, pedig a Ford Transit óta tudjuk, ennek megoldása egész egyszerűen és elegánsan előadható.

Rántópados kihíváson is részt vettünk, a hosszú tengelytáv amúgy is baráti megcsúszásnál, üresen szinte magától összeszedi, terhelve már érdekesebb lett volna, de a menetstabilizátor hatékonyan avatkozott közbe

Volkswagen Crafter, 2016 - motorok
2.0 TDI 102 LE 2.0 TDI 141 LE 2.0 BiTDI 177 LE
Emissziós norma Euro 6
Hengerűrtartalom [cm3] 1968
Hengerek/szelepek száma 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/6 kézi/6 (automata/8)
Teljesítmény [LE (1/min)] 102 (3200-3500) 141 (3500-3600) 177 (3600)
Nyomaték [Nm (1/min)] 300 (1400-2250) 340 (1600-2250) 410 (1500-2000)
Végsebesség [km/h] – L3H3 furgon 141 158 (155) 165
Végsebesség [km/h] – L3DK platós 134 149 (147) 161 (158)
Fogyasztás – vegyes [l/100 km] – L3H3 furgon nincs adat 8,3 8,6
Fogyasztás – vegyes [l/100 km] – L3DK platós nincs adat 8,3 8,7
CO2-kibocsátás [g/km] – L3H3 furgon nincs adat 216 225
CO2-kibocsátás [g/km] – L3DK platós nincs adat 218 227

Nem pihentünk a bemutatón, összeraktunk egy raklapnyi árut és átcipeltük a Crafteren. A legnagyobb raktér 18,4 m3-es is lehet, benne bármi kialakítható

A Crafter lehet első-, hátsó-, vagy összkerékhajtású is, automata váltó mindegyik hajtáshoz kérhető, alapáron 6 fokozatú, könnyen és pontosan kapcsolható kézi váltót kapunk. Dobozos, szimpla-, vagy duplafülkés platós kivitelben is kérhető, de persze olyan felépítmény szerelhető rá, amilyenre csak szükségünk van. A dobozos Crafter tolóajtaja több mint 1,2 méter széles, így egy szabvány Euro raklap keresztben is befér. A raktér úgy alakítható ki, ahogy szükséges, de legfeljebb 10 centinként találunk furatokat a falakon, így szinte bármi rögzíthető, ráadásul a padlón is találunk síneket. A Crafter minden cukormáz nélkül, fűrészporosan, cementfoltosan is a legideálisabb munkaeszköz a fuvarosoknak. Sok az ügyes megoldás az utastérben, a középső ülés támlája alapáron dönthető így menetlevelet írni is kényelmesen lehet rajta. Jót tett a Volkswagennek a szakítás, egyedül könnyebb lesz a továbbiakban, de a Mercedes is biztosan készül már az új Sprinterrel.

Különös érzés teherautóval szlalomozni, de a tükrükben jól látni a hátsó kerekeket, üresen szinte nincs oldaldőlése, pedig itt is tempósan érkezett. Autópályán oldalszél-asszisztens, parkolásnál automatika segít, de van városi araszolásra is alkalmat adaptív tempomat, gazdag a felszereltségi listája

Hirdetés

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 18:39
    Permalink

    “B-kategóriás jogosítvánnyal vezethető legnagyobb, 3,5 tonna terhelhetőségű…”
    B kategóriával legfeljebb 3500 kg megengedett össztömegű jármű vezethető. A 3,5 tonna teherbírás már egy másik kategória…

  • 2017.10.27. at 18:39
    Permalink

    A Golf már annyira etanol…vagy etalon vagy mi, hogy összetévesztendő a Craftizével is.Ez a kisteherautók csúcsa, presztizs a teherfuvarozás világában.Azért nem mindegy, hogy egy tucatáru Transitot raksz meg vagy egy ilyen kraftwerk-et…

Vélemény, hozzászólás?