Hátul hajt és emissziómentes az új Toyota Mirai

Már nemcsak technikájával, formájával is meggyőző a második generációs Toyota Mirai

Az első Miraival a hibridek után az üzemanyagcellás autók piacán is piacvezető lett a Toyota, a második már formájával is meggyőző, persze a technika is tovább finomodott, ismét a jövőt mutatja!

Hatalmas lépés volt az első Priushoz képest a második, ahogyan persze a harmadik és főként a negyedik is (lásd egymás mellett őket itt), 1997 óta napjainkig csaknem 15 millió hibridet tudott eladni a Toyota, amivel a hibridek terén toronymagas piacvezető. Nem mellesleg a 2014-ben piacra került, mintegy 10 ezer példányban fogyott Mirai is vezető az üzemanyagcellás modellek körében. Nem véletlenül, hiszen az is a Toyota hibridrendszerén alapul, a második generációs, a tavalyi Tokiói Autószalonon debütált Mirai pedig már a Toyota negyedik generációs hibridrendszerét és nem mellesleg második generációs üzemanyagcelláját alkalmazza. Az új Mirai hatékonyabb, mint az első, három hidrogéntartályával már az elsőnél 30 százalékkal jelentősebb, 500 kilométer feletti hatótávot ígér, de nem ez a legfontosabb ütőkártyája, hanem a formája. Ahogyan a Toyota is mondja, ez az autó már nem azoknak szól, akik kifejezetten üzemanyagcellás modellt keresnek, hanem azoknak, akik egy nagyméretű, kecses utazóautót, a Mirai ugyanis ilyen, csak épp üzemanyagcellás. Alapját ugyanúgy a TNGA GA-L platform adja, mint akár a Lexus LS-nek. Hozzá hasonlóan hátul hajt, de tankolni csupán hidrogént kell (és lehet) bele, töltése nagyjából ugyanannyi idő, mintha benzint csorgatnánk, csak itt az emisszió csupán vízpára, hiszen az üzemanyagcella a hidrogén és a levegőben lévő oxigén egyesítésével termel áramot.
Hirdetés

Az elsőnél 8,5 centivel hosszabb, 14 centivel nagyobb (297 centis) tengelytávolságú, de 6,5 centivel alacsonyabb (4975x1885x1470 mm-es) Mirai formája tényleg meggyőző, látszik rajta, hogy ez már nem egy kísérleti, kisszériás modell. Büszkén áll 20 colos kerekein, nem mellesleg utastere is ötüléses már (szemben a négyüléses) elsővel. Vezethetőségét, gázreakcióját is jónak ígérik, azt pedig már az előző kapcsán részletesen bemutatta a Toyota, hogy náluk az üzemanyagcella nem csupán az autóról, hanem teljes, hidrogén alapú társadalmi modellről, infrastruktúráról szól, s rengeteg potenciál van még benne.
Az új Mirai belseje megtekinthető, tapogatható volt: leginkább a Camry világa köszön vissza, sok más mellett 12,3 colos központi érintőképernyővel, elektromos ülés- és kormányoszlop-állítással, vetített kijelzőkkel. A már idén piacra lépő modell csomagtérajtaja még nem volt nyitható, de azt is teljesen használhatónak ígérik, a legfontosabb pedig az, amit Yoshikazu Tanaka, az új Mirai főmérnöke árult el: „Olyan autót igyekeztünk építeni, amit ügyfeleink minden nap vezetni akarnak, ami érzelemgazdag, tetszetős formatervvel rendelkezik, és olyan dinamikus, közvetlen menetteljesítményekkel bír, amelyek mosolyt csalnak az ember arcára.”
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?